Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gmail App & inline images

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gmail App & inline images

    Sinds kort wil de GMail app, die ik ook gebruik voor IMAP accounts, soms de inline images niet meer laden.

    Had dit eerst gemerkt bij mails van bPost (lastig dat ik hun barcode niet kan zien om een pakket af te halen).
    Maar zie nu dat het ook bij sommige andere afzenders misloopt.

    Heb de cache al eens gewist, maar geen resultaat.

    Iemand een idee?
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: Gmail App & inline images

    Worden de afbeeldingen in de mail meegestuurd? Ik heb gisteren nog een mail van Bpost gekregen en zie daar ook geen afbeeldingen (zoals het hoort trouwens) net als bij andere mails met foto's logo's e.d.
    In K9-mail (Android) moet ik "show pictures" aangeven en dan worden de afbeeldingen gedownload. Het gevolg is dat de afzender kan zien dat de mail gelezen werd (er staat meestal ook een trackingpixel in de mail).
    Last edited by on4bam; 5 december 2019, 11:32.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Gmail App & inline images

      Even getest,
      Gmail app laad nog steed automatisch afbeeldingen.
      Dat was 1 van de redenen om naar K-9 Mail te gaan. ( niet verwarren met k mail [emoji6])
      Hier moet ik ook klikken om de afbeeldingen te zien.

      --
      mlap.
      T.T.

      Comment


      • #4
        Re: Gmail App & inline images

        Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
        ( niet verwarren met k mail [emoji6])
        Uiteraard..
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: Gmail App & inline images

          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Worden de afbeeldingen in de mail meegestuurd? Ik heb gisteren nog een mail van Bpost gekregen en zie daar ook geen afbeeldingen (zoals het hoort trouwens) net als bij andere mails met foto's logo's e.d.
          In K9-mail (Android) moet ik "show pictures" aangeven en dan worden de afbeeldingen gedownload. Het gevolg is dat de afzender kan zien dat de mail gelezen werd (er staat meestal ook een trackingpixel in de mail).
          In de account configuratie staat dat afbeeldingen NIET automatisch ingeladen werden (om de reden dat je hierboven aanhaalde).

          In de mail krijg ik dan de optie "download pictures". Als ik daarop klik, worden de afbeeldingen nog steeds niet getoond (toont pictogram van broken link).

          BTW: In de mails van bPost worden de afbeelding niet extern vanop een webserver geladen. Kijk maar eens in de source van een mail van hen.
          Afbeelding wordt gerefereerd a.d.h.v een CID, die dan zelf in de mail zit.
          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
          Website - 500px - Instagram

          Comment

          Working...
          X