Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jong begonnen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Jong begonnen...

    Instagram / Facebook

  • #2
    Re: Jong begonnen...

    Leuk ,maar boven teveel nutteloze ruimte, iets wat ik reeds enkele malen vermelde bij je foto's,
    evenals andere mensen hier op dit forum deden,... maar je schijnt er nooit rekening mee te houden ?

    D.

    Comment


    • #3
      Re: Jong begonnen...

      Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
      Leuk ,maar boven teveel nutteloze ruimte, iets wat ik reeds enkele malen vermelde bij je foto's,
      evenals andere mensen hier op dit forum deden,... maar je schijnt er nooit rekening mee te houden ?

      D.
      Ik hou daar zeker rekening mee!
      In Lightroom bekijk ik of een uitsnede beter uitkomt of niet waarvan ik in de meeste gevallen toch liever wat ruimte laat tussen model en kader. Ik zou het kunnen beschrijven als mijn eigen stijl?
      Naar mijn gevoel trek ik de kijkers meer in het verhaal door ook wat meer van de omgeving te laten zien.



      Als ik mag kiezen tussen bovenstaande uitsnede of mijn keuze van uitsnede, dan ga ik toch liever voor mijn keuze.

      Wanneer je beide foto's vergelijkt, dan komt het kind in mijn ogen veel groter over dan dat ze in werkelijkheid is.
      Dat gevoel heb ik dan niet bij de ander foto, daar komt ze net klein en kwetsbaar over.
      Het kan ook natuurlijk te maken hebben met de hoek waarin de foto getrokken is.


      Dit is een foto van een fotografe welke haar stijl mij enorm aanspreekt!
      De kleuren, het zachte effect, etc..

      Hier geeft zij ook heel veel ruimte. Hier zou een krappe uitsnede de foto minder kracht meegegeven hebben.

      Het is niet dat ik jullie tips links laat liggen. Integendeel! Niemand is te goed of te slim om niet meer bij te kunnen leren.
      Het blijft vooral een voorkeur van smaak.
      Instagram / Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Jong begonnen...

        aan Asterion : ik ben mee met je redenering ivm de omgeving. Persoonlijk ligt je eerste versie me ook beter wegens de overmaat aan omgevingselementen. Maar je mag niet vergeten dat fotodan een pure portretfotografie nastreeft en dan heeft hij gelijk. Je bedoeling is anders en daardoor ligt de klemtoon elders.
        Mag ik opmerken dat op de foto die je als link meegeeft in jeantwoord, het kind zelfs niet haar gezicht toont, maar desalniettemin toch duidelijk het ganse bosbeeld domineert als centraal aandachtspunt, enerzijds door de open ruimte, anderzijds door de onscherpte van de milieu-elementen. Dat is bij jouw beeld niet het geval : het onderwerp wordt gedeeld door de varen en het fototoestel. Het kind is hier slechts een facilitator. Maar daar is niets mis mee, vind ik (maar wie ben ik ? )
        Zoals altijd, denk ik dat iedereen hier gelijk haalt.
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

        Comment


        • #5
          Re: Jong begonnen...

          Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
          aan Asterion : ik ben mee met je redenering ivm de omgeving. Persoonlijk ligt je eerste versie me ook beter wegens de overmaat aan omgevingselementen. Maar je mag niet vergeten dat fotodan een pure portretfotografie nastreeft en dan heeft hij gelijk. Je bedoeling is anders en daardoor ligt de klemtoon elders.
          Mag ik opmerken dat op de foto die je als link meegeeft in jeantwoord, het kind zelfs niet haar gezicht toont, maar desalniettemin toch duidelijk het ganse bosbeeld domineert als centraal aandachtspunt, enerzijds door de open ruimte, anderzijds door de onscherpte van de milieu-elementen. Dat is bij jouw beeld niet het geval : het onderwerp wordt gedeeld door de varen en het fototoestel. Het kind is hier slechts een facilitator. Maar daar is niets mis mee, vind ik (maar wie ben ik ? )
          Zoals altijd, denk ik dat iedereen hier gelijk haalt.
          Zo goed kende ik Fotodan niet. Blij dat ik dat nu wel weet!
          In die context heeft hij helemaal gelijk.

          Ook kan ik jou opmerking volgen wat betreft de foto in de link.
          Goede vergelijking welke ik zeker kan volgen.
          Instagram / Facebook

          Comment


          • #6
            Re: Jong begonnen...

            Vind hem in groter formaat beter. About You fotografie volg ik ook. Ben ook grote fan van haar, alsook van Ashley mae , LJHolloway Photography.

            Comment


            • #7
              Re: Jong begonnen...

              Oorspronkelijk geplaatst door areon Bekijk bericht
              Vind hem in groter formaat beter. About You fotografie volg ik ook. Ben ook grote fan van haar, alsook van Ashley mae , LJHolloway Photography.
              ik ben ook fan van PHOTOGRAPHY. Elena Shumilova.

              Comment


              • #8
                Re: Jong begonnen...

                ook toch eerste, het kleine meisje in het grote bos. Ikzelf zou eerder onderaan een klein stukje afdoen, net tot boven haar laarsjes.
                https://dianecruysberghs.wixsite.com/diafotiek

                Comment


                • #9
                  Re: Jong begonnen...

                  Origineel beeld. Mooi gedaan.
                  https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Jong begonnen...

                    Dit v ik een hele mooie!
                    Persoonlijk ben ik ook meer fan van wat meer ruimte, ik merk dat ik het zelf ook altijd zo doe.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Jong begonnen...

                      Kleur en moment erg goed hoor.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Jong begonnen...

                        Ieder zijn foto ! Knap van kleur en inhoud
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Jong begonnen...

                          Leuke foto.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Jong begonnen...

                            Mooi - voor mij ook de eerste
                            mijn website : klik

                            Comment

                            Working...
                            X