Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe krijg ik deze foto aan mijn muur?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe krijg ik deze foto aan mijn muur?

    http://miniature-calendar.com/190826

    Waarschijnlijk is het niet van toepassing op dit forum maar het is mijn laatste hulplijn, en het heeft te maken met een foto, dus ik probeer het toch stiekem eventjes.

    Ik ben gek van de foto (hopelijk werkt de link). Ze is gemaakt door Tatsuya Tanaka en ik zou ze verschrikkelijk graag in het groot als print tegen mijn keukenmuur hebben. Ik heb al een mailtje naar de fotograaf gestuurd maar helaas, hij verkoopt geen prints, enkel zijn kalenders. De foto van het internet halen en dat laten printen werkt ook niet.

    Weten jullie misschien een oplossing?

  • #2
    Re: Hoe krijg ik deze foto aan mijn muur?

    Misschien hier? https://www.shutterstock.com/nl/sear...iature+scenery

    Dan kan je de foto kopen en laten afdrukken waar je wil.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Hoe krijg ik deze foto aan mijn muur?

      Helaas zijn er geen foto's van deze fotograaf op Shutterstock te vinden, was het zo simpel maar! Maar als er geen andere uitweg meer is zal ik hier wel een soortgelijke foto moeten kiezen.

      Comment


      • #4
        Re: Hoe krijg ik deze foto aan mijn muur?

        Misschien kalender kopen, en foto's van maken dan kan je wel uitprinten

        Comment


        • #5
          Re: Hoe krijg ik deze foto aan mijn muur?

          of de uitdaging? Iemand die het ziet zitten om een eigen foto te maken als antwoord op de door jouw gewenste. Het namaken van de foto zou ik plagiaat noemen.
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment


          • #6
            Re: Hoe krijg ik deze foto aan mijn muur?

            Wat ik zou doen:

            1. De foto uit jouw Link opslaan (is zeker niet slecht)
            2. Bij Topaz (https://topazlabs.com/shop/) de Free Trial van Gigapixel downloaden en installeren.
            3 In Gigapixel de foto openen en schalen, bijvoorbeeld 4x. Dat levert een foto op van ongeveer 100x100 cm met een resolutie van 150dpi. Doorgaans genoeg voor een print.

            Zojuist geprobeerd en het resultaat is behoorlijk goed. Je kunt in Photoshop nog wel wat dingetjes aanpassen als je wilt natuurlijk
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #7
              Re: Hoe krijg ik deze foto aan mijn muur?

              Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
              of de uitdaging? Iemand die het ziet zitten om een eigen foto te maken als antwoord op de door jouw gewenste. Het namaken van de foto zou ik plagiaat noemen.
              voor eigen gebruik om aan de muur hangen dat kan

              Comment


              • #8
                Re: Hoe krijg ik deze foto aan mijn muur?

                Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
                voor eigen gebruik om aan de muur hangen dat kan
                wettelijk waarschijnlijk wel maar ik zou me er niet goed bij voelen. Ik vind het leuk me te laten beinvloeden door een beeld maar het kopiëren zou me het gevoel geven geen eigen inbreng te hebben.
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe krijg ik deze foto aan mijn muur?

                  Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                  Wat ik zou doen:

                  1. De foto uit jouw Link opslaan (is zeker niet slecht)
                  2. Bij Topaz (https://topazlabs.com/shop/) de Free Trial van Gigapixel downloaden en installeren.
                  3 In Gigapixel de foto openen en schalen, bijvoorbeeld 4x. Dat levert een foto op van ongeveer 100x100 cm met een resolutie van 150dpi. Doorgaans genoeg voor een print. Zojuist geprobeerd en het resultaat is behoorlijk goed. Je kunt in Photoshop nog wel wat dingetjes aanpassen als je wilt natuurlijk
                  Dit was het antwoord waarop ik zat te wachten! Ik heb het gedaan het werkt, fantastisch! Dank je wel! Ik kan ook niks van Photoshop (weet da het moeilijk is) zouden de letters onderaan ook weg kunnen? Of is dat te veel gevraagd?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe krijg ik deze foto aan mijn muur?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                    wettelijk waarschijnlijk wel maar ik zou me er niet goed bij voelen. Ik vind het leuk me te laten beinvloeden door een beeld maar het kopiëren zou me het gevoel geven geen eigen inbreng te hebben.

                    Maar jullie hebben het voordeel van iets van fotografie te kennen. Ik doe het heel graag maar ken er eigenlijk niks van. Maar ik hou wel van een uitdaging en ga dit jaar proberen en kerstkaart te maken met een foto in deze stijl (miniatuur kerstman op pannenkoek met bollen ijs). In mijn hoofd is het mooi maar de foto durf ik niet aan jullie te laten zien!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe krijg ik deze foto aan mijn muur?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                      wettelijk waarschijnlijk wel maar ik zou me er niet goed bij voelen. Ik vind het leuk me te laten beinvloeden door een beeld maar het kopiëren zou me het gevoel geven geen eigen inbreng te hebben.
                      En zo zou het ook moeten zijn.
                      Als een fotograaf zijn foto's niet vrijgeeft voor print dan is dat met een reden uiteraard
                      Ik vind het trouwens eigenaardig welke antwoorden TS hier krijgt op een fotografieforum waar toch eenieder niet wil dat zijn foto's zomaar gebruikt worden.
                      Tevens schrijft TS hier zelf dat hij gemaild heeft met betreffende fotograaf en als antwoord kreeg dat de fotograaf geen prints verkoopt !
                      Dan vind ik het dubbel zo erg dat hij hier tips krijgt hoe hij de foto kan stelen van de fotograaf
                      Persoonlijk vind ik dit not done, maarja ...

                      grts
                      Sieg
                      Last edited by Sieg; 4 december 2019, 14:56.
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe krijg ik deze foto aan mijn muur?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        En zo zou het ook moeten zijn.
                        Als een fotograaf zijn foto's niet vrijgeeft voor print dan is dat met een reden uiteraard
                        Ik vind het trouwens eigenaardig welke antwoorden TS hier krijgt op een fotografieforum waar toch eenieder niet wil dat zijn foto's zomaar gebruikt worden.
                        Tevens schrijft TS hier zelf dat hij gemaild heeft met betreffende fotograaf en als antwoord kreeg dat de fotograaf geen prints verkoopt !
                        Dan vind ik het dubbel zo erg dat hij hier tips krijgt hoe hij de foto kan stelen van de fotograaf
                        ongelofelijk !

                        grts
                        Sieg
                        TS zegt ook " ik zou ze verschrikkelijk graag in het groot als print tegen mijn keukenmuur hebben ", dus voor eigen gebruik en niet commercieel. ik zie genoeg fotograven die kunst van een ander fotograferen zelf in musea. en al degene die beelden gebruiken als moodboard al was het maar om inspiratie op te doen. dus nu moet je niet heiliger zijn als de Paus.Als je ze gebruikt commercieel dat is wat anders. En zelf hier op BD zie ik honderden beelden die net op elkaar lijken. Dan zie je toch ook hoe men een ander zijn werk gebruik als inspiratie en wat is daar mis mee?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe krijg ik deze foto aan mijn muur?

                          Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
                          TS zegt ook " ik zou ze verschrikkelijk graag in het groot als print tegen mijn keukenmuur hebben ", dus voor eigen gebruik en niet commercieel. ik zie genoeg fotograven die kunst van een ander fotograferen zelf in musea. en al degene die beelden gebruiken als moodboard al was het maar om inspiratie op te doen. dus nu moet je niet heiliger zijn als de Paus.Als je ze gebruikt commercieel dat is wat anders. En zelf hier op BD zie ik honderden beelden die net op elkaar lijken. Dan zie je toch ook hoe men een ander zijn werk gebruik als inspiratie en wat is daar mis mee?
                          Tjah ....
                          Ik fotografeer ook anderen hun werk niet, zou niet weten waarom
                          En als je het verschil niet begrijpt tussen zelf een foto maken en de foto van iemand stelen, dan weet ik het ook niet meer.

                          Als ik van jouw, van je vrouw of je kinderen verschrikkelijk graag een foto wil maken en ik kom het eerst vragen
                          En jij zegt expliciet neen ! , en ik doe het toch, hoe zou jij je voelen

                          En of het nu voor persoonlijk gebruik is of niet maakt voor mij zelf niks uit, zeker omdat de fotograaf duidelijk heeft gezegd dat hij geen prints verkoopt van zijn opnames
                          En daar wringt vooral het schoentje voor mij, de fotograaf zegt NEEN maar hier zeggen ze doe maar
                          En neen ik ben niet heiliger dan de paus maar heb wel respect voor iemand zijn beslissing wat hij wel of niet doet met zijn foto's.

                          Maar daar verschillen de generaties ook onder elkaar, da's al duidelijk bewezen op al die sociale media.
                          Daar heb ik al pakken foto's van mij op teruggevonden en toch staat er een copyright op de foto's

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoe krijg ik deze foto aan mijn muur?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ikprobeerwawat Bekijk bericht
                            Dit was het antwoord waarop ik zat te wachten! Ik heb het gedaan het werkt, fantastisch! Dank je wel! Ik kan ook niks van Photoshop (weet da het moeilijk is) zouden de letters onderaan ook weg kunnen? Of is dat te veel gevraagd?
                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            En zo zou het ook moeten zijn.
                            Als een fotograaf zijn foto's niet vrijgeeft voor print dan is dat met een reden uiteraard
                            Ik vind het trouwens eigenaardig welke antwoorden TS hier krijgt op een fotografieforum waar toch eenieder niet wil dat zijn foto's zomaar gebruikt worden.
                            Tevens schrijft TS hier zelf dat hij gemaild heeft met betreffende fotograaf en als antwoord kreeg dat de fotograaf geen prints verkoopt !
                            Dan vind ik het dubbel zo erg dat hij hier tips krijgt hoe hij de foto kan stelen van de fotograaf
                            Persoonlijk vind ik dit not done, maarja ...

                            grts
                            Sieg
                            Je hebt wel gelijk hoor Sieg. Het is natuurlijk niet helemaal in de haak om het zo te doen zoals ik het geschetst heb en ik heb daar dus niet voldoende over nagedacht. Mijn overweging is geweest dat het wel kan en dat het louter en alleen voor de TS is in zijn eigen huis bedoeld is maar, inderdaad, dan nog. Ik vind wel dat in dit geval de tekst die er op staat er ook op moet blijven staan.
                            http://www.smuttynose.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoe krijg ik deze foto aan mijn muur?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Tjah ....
                              Ik fotografeer ook anderen hun werk niet, zou niet weten waarom
                              En als je het verschil niet begrijpt tussen zelf een foto maken en de foto van iemand stelen, dan weet ik het ook niet meer.

                              Als ik van jouw, van je vrouw of je kinderen verschrikkelijk graag een foto wil maken en ik kom het eerst vragen
                              En jij zegt expliciet neen ! , en ik doe het toch, hoe zou jij je voelen

                              En of het nu voor persoonlijk gebruik is of niet maakt voor mij zelf niks uit, zeker omdat de fotograaf duidelijk heeft gezegd dat hij geen prints verkoopt van zijn opnames
                              En daar wringt vooral het schoentje voor mij, de fotograaf zegt NEEN maar hier zeggen ze doe maar
                              En neen ik ben niet heiliger dan de paus maar heb wel respect voor iemand zijn beslissing wat hij wel of niet doet met zijn foto's.

                              Maar daar verschillen de generaties ook onder elkaar, da's al duidelijk bewezen op al die sociale media.
                              Daar heb ik al pakken foto's van mij op teruggevonden en toch staat er een copyright op de foto's

                              grts
                              Sieg
                              zo zie je eerst aan de wereld laten zien, en dan klagen dat ze gekopieerd worden. En daar hebben we het hier niet over een voorbeeld: het het Atomium mag niet gefotografeerd worden. Hoeveel beelden zijn er al gemaakt en zelf op internet gezet. Een ander voorbeeld een landschap hoeveel zie je hier de zelfde enz. Om bij het onderwerp te blijven een foto nemen van een andere foto voor eigen gebruik kan en mag zolang je het niet commercieel maakt of gebruikt in een eigen werk en publiek maakt

                              Comment

                              Working...
                              X