Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nakomertje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] nakomertje

    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

  • #2
    Re: nakomertje

    Maar wie is hier nu het nakomertje hé ?
    Een beetje rommelig totaalbeeld, teveel willen tonen ?
    "Less is more" kon tot een beter beeld geleid hebben
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: nakomertje

      Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
      Maar wie is hier nu het nakomertje hé ?
      Een beetje rommelig totaalbeeld, teveel willen tonen ?
      "Less is more" kon tot een beter beeld geleid hebben
      sorry : het nakomertje slaat op het beeld zelf dat in september werd gemaakt en ik pas nu onder handen nam. Ik noemde dit "nakomertje" omdat in september, oktober de paddestoelen BD overspoelden.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Re: nakomertje

        Persoonlijk heb ik minder problemen met 'nakomertjes' qua seizoensgebonden onderwerpen dan met voorlopers op het nieuwe seizoen dmv archiefbeelden van het jaar ervoor. Dus dat is geen probleem voor mij wat deze foto betreft.

        Maar het totaalbeeld is zeer algemeen en vrij druk. Beste scherpte en nadruk ligt op het mos in het center van het beeld.
        Achtergrondelementen vrij nadrukkelijk aanwezig en redelijk wat ruis zichtbaar. Zeker niet uw beste beeld hier moet ik zeggen.

        Grtz,
        Kurt

        Comment


        • #5
          Re: nakomertje

          Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
          Persoonlijk heb ik minder problemen met 'nakomertjes' qua seizoensgebonden onderwerpen dan met voorlopers op het nieuwe seizoen dmv archiefbeelden van het jaar ervoor. Dus dat is geen probleem voor mij wat deze foto betreft.

          Maar het totaalbeeld is zeer algemeen en vrij druk. Beste scherpte en nadruk ligt op het mos in het center van het beeld.
          Achtergrondelementen vrij nadrukkelijk aanwezig en redelijk wat ruis zichtbaar. Zeker niet uw beste beeld hier moet ik zeggen.

          Grtz,
          Kurt
          Achteraf bekeken (spijt komt altijd na zonde) hebben jullie gelijk. Wat leidde eigenlijk tot het voorleggen van dit beeld ?
          De onmiddellijke fout is deze waarop hier dikwijls gewezen wordt : een beeld zien, bewerken en onmiddellijk insturen. Dus zonder er een nachtje te laten overgaan.
          Waarom die spontane aktie ? omdat ik bij het bijwerken van een reeks plots op paddestoeltjes stootte en in een kinderlijke reactie besloot dat ook ik eentje aan die massa wou toevoegen. Met als gevolg dat ik ook de titel onvoldoende inschatte en niet doorhad dat jullie er niet dezelfde betekenis zou aan geven als ikzelf.
          Tenslotte zal je wel gemerkt hebben dat ik de laatste maanden wat experimenteer wat leidt tot enkele onverwachte beelden waar ik me van afvraag of dit een goede piste is of niet. Wat denken anderen daarover ? Voor mij zijn de reacties erg leerzaam en ze laten me toe mijn beelden met andere ogen te bekijken (nl jullie ogen en geestelijke interpretaties). Of ze positief of negatief zijn, ik ben er altijd blij mee en denk er altijd eens goed over na.
          Hartelijk dank voor de tijd en de inspanning.
          mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
          nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
          https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

          Comment


          • #6
            Re: nakomertje

            Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
            Achteraf bekeken (spijt komt altijd na zonde) hebben jullie gelijk. Wat leidde eigenlijk tot het voorleggen van dit beeld ?
            De onmiddellijke fout is deze waarop hier dikwijls gewezen wordt : een beeld zien, bewerken en onmiddellijk insturen. Dus zonder er een nachtje te laten overgaan.
            Waarom die spontane aktie ? omdat ik bij het bijwerken van een reeks plots op paddestoeltjes stootte en in een kinderlijke reactie besloot dat ook ik eentje aan die massa wou toevoegen. Met als gevolg dat ik ook de titel onvoldoende inschatte en niet doorhad dat jullie er niet dezelfde betekenis zou aan geven als ikzelf.
            Tenslotte zal je wel gemerkt hebben dat ik de laatste maanden wat experimenteer wat leidt tot enkele onverwachte beelden waar ik me van afvraag of dit een goede piste is of niet. Wat denken anderen daarover ? Voor mij zijn de reacties erg leerzaam en ze laten me toe mijn beelden met andere ogen te bekijken (nl jullie ogen en geestelijke interpretaties). Of ze positief of negatief zijn, ik ben er altijd blij mee en denk er altijd eens goed over na.
            Hartelijk dank voor de tijd en de inspanning.
            wauw

            Comment


            • #7
              Re: nakomertje

              Je haalt hier zeker een punt aan waarin ik ook mezelf herken: soms té snel een foto posten (vlak nadat je klaar bent met een eerste bewerking).
              Hetzelfde beeld terug zien een dag (of zelfs enkele uren) later, geeft vaak een andere indruk op bepaalde details of op het totaalbeeld weer.

              Tot op heden is dit een gegeven waarop ik mezelf betrap nog vaak in de fout te gaan (ook al weet ik het ).
              Veel foto's bekijk je anders na er een nachtje over te laten gaan. Eens je bezig bent met nabewerken, zie je het verschil van bepaalde handelingen niet 'objectief' of duidelijk meer.

              Een mooie toegeving en vaststelling dus. Als het een troost mag zijn: je bent niet alleen

              Comment

              Working...
              X