Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotokader voor print

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotokader voor print

    Hallo,

    ik overweeg, bij de verdere inrichting van mijn appartement, om een aantal van mijn eigen beelden af te laten drukken en in een fotokader aan de muur te hangen.

    Ik zou gaan voor een kader met zwarte rand (mijn muren zijn nogal licht van kleur) maar stel me nog wat vragen bij de afmetingen.

    De foto's wil ik laten afdrukken op A3-formaat (dus 29x40 cm). Ik vind kaders van 40x50 cm (dus weinig witruimte) en kaders van 50x70 cm (dus veel witruimte).

    Wat raden jullie aan? Iemand zei me al dat ze het zou laten afhangen van hoeveel ruimte er tussen elke individuele kader zou zijn --> kleine kader als ik ze vlak naast elkaar hang, grote kader als ik ze verder uit elkaar hang.

    Uiteraard is dit een kwestie van persoonlijke smaak, maar ik hoor toch graag hoe anderen dat aanpakken.

    Lieven
    De ideale foto is de foto die de kijker doet voelen.

  • #2
    Re: Fotokader voor print

    de eerste vraag is eigenlijk of je wel kaders wil ? Waarom ze niet op harde ondergrond laten printen?
    Ik schrijf "harde ondergrond"omdat er verscheidene materialen bestaan, zowel in metaal als plastics, daarom liet ik die keuze open, oa met oog op de bankrekening.

    Als je regelmatig de foto's wil vervangen, dan is een kader inderdaad ecologisch en financieel een betere keuze.

    Een kader kies je toch in functie van wat er in moet (onderwerp van de foto) en van de omgeving (stijl van het lokaal) ?
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: Fotokader voor print

      Bij whitewall heb je mooie kwalitatieve opties hiervoor maar érg duur vind ik het dan ook weer wel
      Myposter doet dit ook dacht ik, maar dan betaalbaarder, het is maar wat je wil
      Niet spiegelend glas is zowieso erg duur

      Als je goedkoop wil zijn kan x-pozer ook een optie zijn die je dan goedkoop en makkelijk vervangt, maar moet hangen waar niemand eraan kan komen want 1 vette vinger en da ziede al é

      Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment

      Working...
      X