Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd met identificatie van objectief (Tokina)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp gevraagd met identificatie van objectief (Tokina)

    Hallo,

    Afgelopen zaterdag heb ik deze lens op de kop kunnen tikken voor €2,-. Nu ben ik van mening dat een lens kopen voor €2,- altijd een goede deal is, maar ik kan op internet niks vinden over deze lens. Wel lenzen die hierop lijken, maar niet deze specifieke. Toch zou ik graag wat informatie van deze lens willen hebben (bijvoorbeeld wanneer deze is gemaakt, hoeveel hij waard zou zijn(zou leuk zijn om te weten niet noodzakelijk), wat hij toen koste, een kleine geschiedenis zeg maar over deze lens.).

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, bijgevoegd zijn foto's van de lens





  • #2
    Re: Hulp gevraagd met identificatie van objectief (Tokina)

    Als je zo'n lens koopt moet je vooral letten op:
    - Schimmel op het glas.
    - Stof in de lens.
    - Soepele focus ring.
    - Soepele Diafragma ring.
    - Geen vastklevende diafragmabladen.
    De rest staat op de lens vermeld.
    Of die scherp zal zijn, dit is natuurlijk de vraag, maar voor twee euro ga je geen boterham minder moeten eten.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Hulp gevraagd met identificatie van objectief (Tokina)

      Manuele 200/3.5...


      Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


      EBay zou je een idee van de waarde moeten kunnen geven .



      Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Hulp gevraagd met identificatie van objectief (Tokina)

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        - Schimmel op het glas.
        Dat kan ook nog heet erg besmettelijk zijn naar je andere lenzen.

        Ook wel handig is om te zien is welke achterkant aan zit.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Hulp gevraagd met identificatie van objectief (Tokina)

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Dat kan ook nog heet erg besmettelijk zijn naar je andere lenzen.

          Ook wel handig is om te zien is welke achterkant aan zit.
          Inderdaad, opletten daarmee.
          Wat bedoel je eigenlijk met:"Ook wel handig is om te zien is welke achterkant aan zit."
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Hulp gevraagd met identificatie van objectief (Tokina)

            Waarom is dit 'altijd een goede deal' ? Mij lijkt het eerder 2 euro weggesmeten geld.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Hulp gevraagd met identificatie van objectief (Tokina)

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Dat kan ook nog heet erg besmettelijk zijn naar je andere lenzen.

              ....
              Voor mij is dat een broodje aap dat gretig gedeeld wordt ...
              't Is zoveel als zeggen dat als een pot confituur schimmel heeft dat alle andere het ook zullen krijgen? Mooi niet dus ... en 't is nog een lamme vergelijking ook

              Comment


              • #8
                Re: Hulp gevraagd met identificatie van objectief (Tokina)

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Manuele 200/3.5...


                Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


                EBay zou je een idee van de waarde moeten kunnen geven .



                Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
                Ahhhh top! Exact wat ik zegt! Hartstikke bedankt!

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp gevraagd met identificatie van objectief (Tokina)

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Dat kan ook nog heet erg besmettelijk zijn naar je andere lenzen.

                  Ook wel handig is om te zien is welke achterkant aan zit.
                  Er is geen schimmel o.i.d. op te zien hoor. Bijna perfecte staat 😁 Ik heb sowieso een beetje smetvrees, dus als hij er vies uit had gezien had ik hem niet meegenomen. Volgens mij zit er een m42 achterkant op, dus ik heb ook maar gelijk een adapter besteld, totale onkosten €5,- prima lens voor dat geld als je het mij vraagt!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp gevraagd met identificatie van objectief (Tokina)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                    Waarom is dit 'altijd een goede deal' ? Mij lijkt het eerder 2 euro weggesmeten geld.
                    Omdat de meeste lenzen erg duur zijn voor studenten, plus dat je een gegeven paard niet in de bek moet kijken dus voor twee euro wil ik best een gokje wagen. Daarbij komt ook dat de lens nog in bijna perfecte staat verkeerd, dus leek mij dom om hem te laten liggen. Maar goed dat kan ook aan mij liggen natuurlijk 😜

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hulp gevraagd met identificatie van objectief (Tokina)

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      Voor mij is dat een broodje aap dat gretig gedeeld wordt ...
                      't Is zoveel als zeggen dat als een pot confituur schimmel heeft dat alle andere het ook zullen krijgen? Mooi niet dus ... en 't is nog een lamme vergelijking ook
                      😂😂 Dank voor de info! Toch heb ik het niet zo op schimmel. Maar stel dat er schimmel op zou zitten... Alcohol eroverheen en tis weg toch? Of komt het dan net zo snel weer terug?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hulp gevraagd met identificatie van objectief (Tokina)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wobelaar Bekijk bericht
                        maar ik kan op internet niks vinden over deze lens
                        Zo moeilijk was dat toch niet ?

                        Dit soort lenzen doet het een beetje dichtgeknepen vaak heel behoorlijk op een moderne systeemcamera, met name full frame. Ga je op kropcamera's gebruiken zoals bv Mirco Four Thirds dan kun je wel eerder revolutie missen.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hulp gevraagd met identificatie van objectief (Tokina)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wobelaar Bekijk bericht
                          ���� Dank voor de info! Toch heb ik het niet zo op schimmel. Maar stel dat er schimmel op zou zitten... Alcohol eroverheen en tis weg toch? Of komt het dan net zo snel weer terug?
                          Wel bij mij ligt er altijd een zakje rijst in een gesloten ruimte.
                          Of het nu een ouderwetse tas is of een hedendaagse rugzak.
                          In geval van schimmel gebruik ik isopropanol en een zachte doek.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hulp gevraagd met identificatie van objectief (Tokina)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wobelaar Bekijk bericht
                            ���� Dank voor de info! Toch heb ik het niet zo op schimmel. Maar stel dat er schimmel op zou zitten... Alcohol eroverheen en tis weg toch? Of komt het dan net zo snel weer terug?
                            Een inwendige schimmel krijg je met niets weg Wobelaar, ook niet als je het objectief uiteen haalt
                            een schimmel kan tussen twee aaneen gekitte lenselementen groeien, dan heb je een objectief voor de vuilbak.

                            Comment

                            Working...
                            X