Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spaar&Pluk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spaar&Pluk

    Stopt er mee. Zogezegd omdat het "getrouwheidsgedrag" van de klanten evolueert.

    Voor wie het niet weet of wist, het was een "beloning", nu ja, die je kreeg bij het gebruik van diverse kredietkaarten:
    Begonnen met papieren cheques van 5 euro die je kreeg als je 5 betalingen van 25 euro had gedaan.
    Later werden dat een soort elektronische cheques die je nog bij enkele winkels kon gebruiken als een korting.

    Ik verschiet er niet van dat dit doodgebloed is, ze hanteerden het meest belachelijke en stupide reglement dat ik ooit tegengekomen ben:

    Je deed een uitgave van 24,99 euro (of desnoods 5 van die uitgaven): 0 punten

    Je deed een uitgave van 25 euro: 1 punt= 1 euro (4% cashback, niet slecht)
    Je deed een uitgave van 100 euro: 1 punt.
    Je kocht iets van 1000 euro met de kaart: 1 punt.
    Je betaalt een groot meubel van bv. 10000 euro als je limiet het toeliet: 1 punt

    Te gek om los te lopen.

    Wie dus nog "punten" heeft staan moet zich stilaan reppen.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Spaar&Pluk

    Vandaag ook de mail gekregen, maar daarin geven ze eigenlijk aan dat meer en meer winkels voor een eigen systeem kiezen en dat dit de reden is.

    Spaar & Pluk stopt er dus eerder mee door de winkels die zo niet meer willen werken.

    Het was dan ook nog eens bank afhankelijk, ING was er al langer mee gestopt.

    Zo begrijp ik hun huidige boodschap toch. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Spaar&Pluk

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Vandaag ook de mail gekregen, maar daarin geven ze eigenlijk aan dat meer en meer winkels voor een eigen systeem kiezen en dat dit de reden is.
      Ze kunnen moeilijk schrijven dat hun systeem op niks trok hé

      Nog eens, zo'n stapelzot reglement ben ik nog nooit elders tegengekomen.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Spaar&Pluk

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Ze kunnen moeilijk schrijven dat hun systeem op niks trok hé

        Nog eens, zo'n stapelzot reglement ben ik nog nooit elders tegengekomen.
        Het was inderdaad een bizar reglement, maar dat is er gekomen volgens wat de winkels en/of banken goesting hadden om te bieden.
        Spaar & Pluk is maar een tussenstap tussen winkel en klant.

        Maar dit soort reglementen komt overal voor hoor.
        Bijvoorbeeld Makro en de spaaractie voor Cava of Champagne.
        79,99€ kopen en 0 punten.
        80€ kopen en 1 punt.
        149,99€ kopen en 1 punt.
        150€ kopen en 2 punten.
        151€ tot desnoods 1.000.000€ kopen, nog steeds maar 2 punten.
        Drie dagen na elkaar 150€ kopen en drie keer 2 punten of 6 in totaal.
        Vijf keer op dezelfde dag voor 150€ kopen en maar 2 punten voor de volledige dag.
        Last edited by VerSeg; 28 november 2019, 20:27.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Spaar&Pluk

          Het zal toch van de krediet maatschappij afhangen denk ik.

          Ik krijg al vele jaren geen cheques meer.
          Maar wel heel regelmatig voorstellen om tickets met korting te kunnen aankopen.
          Meestal voor optredens, voorstellingen en af en toe om luxueus te gaan eten met korting.
          Ale, ik ben nog nooit op een aanbod ingegaan, wegens niet interessant voor mij.

          Mvg
          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

          Comment


          • #6
            Re: Spaar&Pluk

            Geef me dan toch maar het Beobank systeem:
            1 euro uitgave, 1 eurocent cashback (als voorbeeld hé)
            50 euro uitgave, 50 cent cashback
            99 euro uitgave, 99 eurocent cashback

            Vanaf 100 euro wel maar 0,5 cent per euro uitgave. (behalve hun blauwe visa voor online aankopen, daar blijft het 1%)
            Nu ja, steenrijk wordt je er ook niet van hoor.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Spaar&Pluk

              Spaar en pluk is exclusief eigendom van Worldline, het vroegere Banksys gesticht door de Belgische banken om het betaalsysteem in België te beheren.
              Indertijd aan het Franse ATOS verkocht (en het staat me voor ondertussen weer aan iemand anders).
              Het is logisch dat met de schaalvergroting dergelijke lokale activiteiten worden afgebouwd.
              Ook de Belgische compensatiekas draait al lang op Franse systemen.
              Er wordt hier gemopperd dat bij de nieuwe VISAkaart van Keytrade een aantal lokale features (zoals de wijziging van de PIN) momenteel niet werken, dat komt omdat heel die boel op ons Belgisch Banksys/Wordline systeem draait, dat zelfs toen ik nog werkte serieuze ouderdomsverschijnselen vertoonde.
              Het is dan ook begrijpelijk dat een bank die eigendom is van een Franse moeder (en er zijn er grotere in België) - en misschien ook een teken aan de wand - dat er naar andere betaalsystemen wordt overgeschakeld.

              Comment


              • #8
                Re: Spaar&Pluk

                Ze vallen met hun mail serieus door de mand, jaren terug mij laten schrappen omdat, niettegenstaande ik hen had laten weten geen mails meer te willen ontvangen, en vandaag sturen ze dus een mail dat ze stoppen... was ik niet geschrapt dan? Zo niet, waarom beweerden ze dat toen? I kon alvast niet meer inloggen.

                Hun puntensysteem sloeg nergens op en was beperkt in gebruik. De winkels waar je punten kon gebruiken waren niet de winkels waar we normaal winkelen, je moest dan nog voor een bepaald bedrag kopen en kon maar een beperkt bedrag met je bonnen betalen. Ik denk dat er veel "waardebonnen" nooit gebruikt zijn, wij hebben er alleszins veel weggeven. Geen zin om in een te dure winkel iets te kopen dat we niet nodig hadden om van een kleine korting te "genieten".
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: Spaar&Pluk

                  Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  Ze vallen met hun mail serieus door de mand, jaren terug mij laten schrappen omdat, niettegenstaande ik hen had laten weten geen mails meer te willen ontvangen, en vandaag sturen ze dus een mail dat ze stoppen... was ik niet geschrapt dan? Zo niet, waarom beweerden ze dat toen? I kon alvast niet meer inloggen.

                  Hun puntensysteem sloeg nergens op en was beperkt in gebruik. De winkels waar je punten kon gebruiken waren niet de winkels waar we normaal winkelen, je moest dan nog voor een bepaald bedrag kopen en kon maar een beperkt bedrag met je bonnen betalen. Ik denk dat er veel "waardebonnen" nooit gebruikt zijn, wij hebben er alleszins veel weggeven. Geen zin om in een te dure winkel iets te kopen dat we niet nodig hadden om van een kleine korting te "genieten".
                  Dat was ook al mijn gedacht een jaar of 10-15 geleden.
                  Niemand mist er iets aan, dus waarom opnieuw mopperen .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Spaar&Pluk

                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Niemand mist er iets aan, dus waarom opnieuw mopperen .
                    Geen probleem dat ze stoppen, ik wou enkel melden dat ze de vraag om je data te verwijderen niet inwilligen net als de vraag geen mails meer te krijgen.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #11
                      Re: Spaar&Pluk

                      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      Geen probleem dat ze stoppen, ik wou enkel melden dat ze de vraag om je data te verwijderen niet inwilligen net als de vraag geen mails meer te krijgen.
                      Waarschijnlijk draait heel de zaak dan al een tijd op automatische piloot, op het internet sterf je nooit.

                      Comment

                      Working...
                      X