Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is dat toch met Keytrade bank?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat is dat toch met Keytrade bank?

    We hebben zelf én in de nabije kennissenkring verschillende klachten en slechte ervaringen in het verleden met de "klantendienst" van Keytrade bank.
    Nu meer bepaald ivm hun gestuntel met nieuwe Visa kaarten (zie ook hier).
    Er komt weer totaal geen reactie op het ingevulde contactformulier, noch op email. Telefonisch ook telkens quasi onbereikbaar, verbinding afgebroken of op dood spoor gezet etc…

    Die klantendienst is gewoon niet bereikbaar en ik houd mijn hart vast moesten er ooit echte problemen zijn... dan zal er zeker niemand thuis zijn. En we zijn blijkbaar niet alleen: reviews klantendienst:
    https://www.spaargids.be/sparen/bij-...tml#bankreview )
    https://www.test-aankoop.be/klagen/b...bank/100001840 (naar beneden scrollen)
    Ben je het eens met de TrustScore van Keytrade Bank? Geef jouw mening en bekijk wat 752 andere klanten vinden.


    Wat zijn de ervaringen hier? Heeft iemand al eens de legal department geprobeerd?

    "Als u een klacht hebt , gelieve contact op te nemen met onze juridische afdeling":
    "Keytrade Bank, Legal Department, Vorstlaan 100, B-1170 Brussel Tel: +32 2 679 90 00 (edoch zelfde telefoonnr als klantendienst) wel apart emailadres: legal at keytradebank punt be" .
    Ik denk dat ze u dan snel doorverwijzen naar .... de klantendienst...

  • #2
    Re: Wat is dat toch met Keytrade bank?

    Sorry, die nieuwe VISA kaart werkt perfect, nagenoeg in real time.

    Comment


    • #3
      Re: Wat is dat toch met Keytrade bank?

      Met mijn nieuwe ongevraagde platinium kaart was het aanvragen ven de pincode geen probleem.

      Met de gewone Visa kaart van de dochter liep het mis en gaat de code opgestuurd worden met de post.
      Hopelijk loop dit wel goed.

      Dat je de code (nog) niet kan veranderen is ook geen reclame.

      mvg
      nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

      Comment


      • #4
        Re: Wat is dat toch met Keytrade bank?

        Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
        Met mijn nieuwe ongevraagde platinium kaart was het aanvragen ven de pincode geen probleem.

        Met de gewone Visa kaart van de dochter liep het mis en gaat de code opgestuurd worden met de post.
        Hopelijk loop dit wel goed.

        Dat je de code (nog) niet kan veranderen is ook geen reclame.

        mvg
        Banken waar dat nog gratis is zijn er minder en minder (zie Deutsche Bank).
        Als je de klachten even doorloopt zijn de meeste van mensen die de kantjes eraf lopen (heel de dag 1€ overschrijven tussen eigen rekeningen voor de 0,05 € bonus, denken dat je een VISA kaart krijgt met een storting van 100 € enz).

        Comment


        • #5
          Re: Wat is dat toch met Keytrade bank?

          Toeval wil dat ik, uren na mijn post hier, een antwoord kreeg op mijn contactformulier van 13 dagen eerder.
          En zoals jeevanhoof meldt, blijkt uit hun antwoord het zo te zijn dat je de ontvangen code vd nieuwe Visakaart nog niet kan veranderen. Daar heb ik geen probleem mee, als je maar verwittigd wordt op voorhand, want velen zitten erop te zoeken en hebben er vragen over.

          Nu nog uitkijken naar antwoord op mijn mail om mijn nieuwe kaart te deblokkeren want het liep mis (nieuwe code werkte niet, oude kaart en nieuwe zijn geblokkeerd).

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Banken waar dat nog gratis is zijn er minder en minder (zie Deutsche Bank).
          Als je de klachten even doorloopt zijn de meeste van mensen die de kantjes eraf lopen (heel de dag 1€ overschrijven tussen eigen rekeningen voor de 0,05 € bonus, denken dat je een VISA kaart krijgt met een storting van 100 € enz).
          Als ik die klachten van de opgegeven links even doorkijk, dan zie ik geen evidentie of direct verband met klanten die de kantjes eraf lopen !?

          Dat de banken het moeilijk hebben met de lage rentes moet je me niet zeggen. Als ze in de concurrentiestrijd lokmiddelen inzetten als kleine bonussen geven op basis van transacties dan moet je er natuurlijk rekening mee houden dat er misbruiken kunnen zijn. En sommige tendenzen spelen hierin mee, zoals kleine bedragen ook met de betaalkaart te betalen ipv cash. Vele winkeliers en zelfs broodjeszaken dringen er zelfs op aan.

          Maar in feite doet dit niet terzake.
          Het gaat hem over de dienstverlening als er een vraag is.

          Comment


          • #6
            Re: Wat is dat toch met Keytrade bank?

            Zijn de verwachtingen van de consument tegenwoordig niet wat te hoog in verhouding tot de prijs die ze willen betalen ?

            Als je weet (enfin ik weet het) dat een internet only bank grotendeels automatisch werkt, let je erop dat je niet buiten de lijntjes kleurt want dat het anders wel een tijd kan duren eer het opgelost geraakt.
            Het is ook de gewoonte dat er redelijk snel on-line gegaan wordt op het moment dat de ruggengraat van het systeem in orde is en dat de kleine kantjes er daarna afgevijld worden.
            Klanten met een "legacy" profiel - dwz wie een full service bank gewoon is - zijn ze ook liever kwijt dan rijk.

            Die nieuwe kaart test ik stap voor stap uit (zeker wegens de heisa hierover ).
            De verzending van de PIN per SMS werkte eerst niet, maar de volgende morgen direct.

            Ben dan geld gaan halen uit de automaat achter de hoek en geen probleem.

            Daarna ingevoerd op een US site die een validatie vraagt door een klein bedrag af te houden, je moet dan de juiste som antwoorden.
            Zij waarschuwden dat dit 2 dagen kon duren bij sommige banken.
            Bij de nieuwe Keytrade kaart was dat bijna onmiddelijk, zodat deze nu gevalideerd is.

            Mijn eerste ervaringen zijn dus zeer positief, het kleine ongemak van de PIN code vind ik geen reden om van bank te veranderen.
            Last edited by palombian; 29 november 2019, 11:28. Reden: ruggeNgraat

            Comment

            Working...
            X