Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Workshop portretfotografie: vrijdag 6 december 2019 van 19 tot 22 uur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Workshop portretfotografie: vrijdag 6 december 2019 van 19 tot 22 uur

    Workshop portretfotografie

    Het weergeven van de mens blijft steeds een intrigerende uitdaging.
    Het vastleggen van de medemens op de gevoelige plaat heeft de fotograaf door de eeuwen heen geboeid en dat is in de loop der tijden niet veranderd. Het onderwerp is ook onuitputtelijk. Ik wil me hier zelfs niet wagen aan een opsomming. Ben je vertrouwd met begrippen als Rembrandt-driehoekje en Hollywood belichting of vind je dat een clamshell-opstelling een meer flatterend licht geeft ? Neen, we willen u zeker niet overdonderen met theorie en moeilijke terminologie.

    Deze workshop wil u een opstapje geven, wil u op weg helpen om ervaring op te doen in de portretfotografie. Het is de eerste maal dat we deze workshop geven en we gaan ons dus zoveel mogelijk op de praktijk richten en aan de hand van praktische oefeningen de weg tonen naar geslaagde portretten.
    We gaan aan de hand van eenvoudige opstellingen leren kijken naar de belichting van het model.
    We gaan aandacht hebben voor de ruimte en de achtergrond. En niet te vergeten: we gaan communiceren met ons model. Duidelijk maken wat we van het model verlangen en dan bijsturen om de juiste expressie te creëren.

    Licht, pose en communicatie bepalen voor een groot gedeelte het welslagen van een goed portret. En daar willen we naartoe werken. Doe je mee?

    Locatie: Tuiltermolen Herkenrode - Zoldersekiezel 220, 3511 Hasselt

    Parking: ingang Snapperstraat

    Prijs: € 50,00

    Meer info en inschrijven

    Jaja

    Let wel: dit is geen door Belgiumdigital georganiseerde workshop.
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!
Working...
X