Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toevallig tegengekomen - artikel over 2nd hand Tesla...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Toevallig tegengekomen - artikel over 2nd hand Tesla...

    Leek me we interessant om te delen
    Het is wel een Nederlandse video. Dus ze zeuren ook wat over hun bijtelling.
    Laat jullie maar es gaan :

    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Toevallig tegengekomen - artikel over 2nd hand Tesla...

    Sommige gebruikers van elektrische wagens hebben minder geluk met de levensduur van het accupack: https://www.youtube.com/watch?v=L_zdtaJeYmw&t=2s

    En hier is de nieuwste creatie van Tesla https://www.youtube.com/watch?v=m7atGkba-Z8
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Toevallig tegengekomen - artikel over 2nd hand Tesla...

      Tjah, zal nog wel even duren vooraleer zo'n elektrische auto echt interessant wordt
      Ik zou er graag mee rijden maar zolang die actieradius niet te vergelijken is met een brandstofwagen ben je er niks mee.
      Of misschien wel als tweede wagen, om rond de kerk te rijden en boodschappen te doen, that's it
      Maar zeker niet voor mee op vakantie te gaan want dan wordt het een ramp en moet je nog enkele dagen verlof bijplannen om de heen en terugweg periode op te vangen

      En wat Tesla betreft, ze zouden zich beter bezighouden met nieuwe batterijen te ontwikkelen i.p.v zo'n futuristisch ogende truck
      Wel grappig dat die ramen toch zomaar stuk gingen, was niet de bedoeling aan zijn gezicht te zien.

      En die persoon met z'n Nissan Leaf, ja da's dus duidelijk het probleem wat ik al aangekaart heb in een vorig topic

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Toevallig tegengekomen - artikel over 2nd hand Tesla...

        Ja maar in de video spreken ze over dat Tesla zijn batterijen koelt, iets wat Nissan dan weer niet doet ?
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Toevallig tegengekomen - artikel over 2nd hand Tesla...

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Sommige gebruikers van elektrische wagens hebben minder geluk met de levensduur van het accupack: https://www.youtube.com/watch?v=L_zdtaJeYmw&t=2s

          En hier is de nieuwste creatie van Tesla https://www.youtube.com/watch?v=m7atGkba-Z8
          Ze hebben het gewoon niet van op voorhand uitgetest; het laat op een schrijnende manier zien hoe musk met onze kl*ten speelt

          Comment


          • #6
            Re: Toevallig tegengekomen - artikel over 2nd hand Tesla...

            Die voorstelling deed me denken aan Bill Gates toen zijn nieuwe OS ook een BSOD kreeg bij de voorstelling.

            Ik stel me wel vragen hoe het zit om zoiets gekeurd te krijgen. Dacht dat er toch zoiets als kreukelzones en zo nodig zijn om door de veiligheidstesten te geraken.

            Comment


            • #7
              Re: Toevallig tegengekomen - artikel over 2nd hand Tesla...

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Sommige gebruikers van elektrische wagens hebben minder geluk met de levensduur van het accupack: https://www.youtube.com/watch?v=L_zdtaJeYmw&t=2s
              Inderdaad, de nagel op de kop Bart. Geert heeft dat hier trouwens al heel lang geleden aangekaart van die batterij, het laat op een bijzonder schrijnende manier zien wat ze ons door de strot willen rammen...

              Comment


              • #8
                Re: Toevallig tegengekomen - artikel over 2nd hand Tesla...

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Ja maar in de video spreken ze over dat Tesla zijn batterijen koelt, iets wat Nissan dan weer niet doet ?
                Ja, waarom zou men investeren in koeling voor 25km. [emoji16][emoji16][emoji16]
                Nu serieus ... enkele mensen die ik ken met een elektrische wagen, die zouden dat heden nooit meer opnieuw kopen en willen daarna terug benzine of diesel zolang ze niet fors verbeteren.
                Geen enkele haalt het opgegeven aantal km, eentje klaagt dat hij niet eens een uitstap naar de kust kan doen zonder minstens twee keer te laden.
                Bij wat druk verkeer geraakt die niet eens thuis met een opgeladen batterij, ze hebben zelfs ergens moeten stoppen en overnachten.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Toevallig tegengekomen - artikel over 2nd hand Tesla...

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Geen enkele haalt het opgegeven aantal km, eentje klaagt dat hij niet eens een uitstap naar de kust kan doen zonder minstens twee keer te laden.
                  Bij wat druk verkeer geraakt die niet eens thuis met een opgeladen batterij, ze hebben zelfs ergens moeten stoppen en overnachten.
                  Zou wel eens willen weten welke wagen die niet eens een rit naar de zee haalt. De enige die ik weet die daar problemen mee zou kunnen hebben (hangt ervan af waar je woont natuurlijk) is de eertse versie van de Nissan elektrische Evalia, die haalde maar 117km of zoiets. En ik zou juist verwachten dat een elektrische wagen het in fileverkeer beter doet. Tenzij het natuurlijk met airco bij regen en kou is, dan is het een ramp.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Toevallig tegengekomen - artikel over 2nd hand Tesla...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Zou wel eens willen weten welke wagen die niet eens een rit naar de zee haalt. De enige die ik weet die daar problemen mee zou kunnen hebben (hangt ervan af waar je woont natuurlijk) is de eertse versie van de Nissan elektrische Evalia, die haalde maar 117km of zoiets. En ik zou juist verwachten dat een elektrische wagen het in fileverkeer beter doet. Tenzij het natuurlijk met airco bij regen en kou is, dan is het een ramp.
                    Er is geen enkele elektrische wagen die de opgegeven aantal km's haalt in real life
                    Is niet moeilijk hoor, gewoon eens de gebruikservaringen lezen en je weet genoeg
                    Als je van Limburg naar de kust moet en dan weer terug en tevens in de file staat (kan niet anders in België) dan zal het nipt worden
                    Op dit ogenblik is een elektrische wagen gewoon verloren geld
                    Graag zou ik ook ooit met eentje rijden maar dan zal er nog véél moeten veranderen

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Toevallig tegengekomen - artikel over 2nd hand Tesla...

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Ja, waarom zou men investeren in koeling voor 25km. [emoji16][emoji16][emoji16]
                      Nu serieus ... enkele mensen die ik ken met een elektrische wagen, die zouden dat heden nooit meer opnieuw kopen en willen daarna terug benzine of diesel zolang ze niet fors verbeteren.
                      Geen enkele haalt het opgegeven aantal km, eentje klaagt dat hij niet eens een uitstap naar de kust kan doen zonder minstens twee keer te laden.
                      Bij wat druk verkeer geraakt die niet eens thuis met een opgeladen batterij, ze hebben zelfs ergens moeten stoppen en overnachten.
                      Akkoord, en ik ben er trouwens ook niet voor te vinden: 1) te duur 2) is nog steeds in ontwikkeling, dus naverkoopwaarde nihil 3) actieradius putje winter/zomer 4) Onvoldoende laadpunten 5) laaddtijd 6) Waar moet je er mee naartoe in geval van problemen ? 2 garages in België dacht ik ????

                      Maar....ik vind dat je een Tesla echt niet mag vergelijken met een Nissan of een Zoë.....
                      Op gebied van batterijen zal Tesla toch wel wat voorsprong hebben.
                      Jammer genoeg laat de afwerking van zo'n dure wagen nog steeds veel te wensen over.

                      Maar in de video ging het vooral om het feit of dat het verstandig zou zijn om een tweedehands Tesla te kopen, of niet....en voornamelijk omwille van de gedaalde capaciteit van de batterij.
                      En volgens dit filmpje viel dat heel goed mee.


                      Over die "Esprit" lookalike: ziet er mij toch ook niet echt voetgangervriendelijk uit met al die scherpe kantjes
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Toevallig tegengekomen - artikel over 2nd hand Tesla...

                        De huidige 'push' van overheidswege toe naar dit soort voertuigen en hun aandrijving is enkel gebaseerd op het meer afhankelijk maken en inperken van de vrijheid van de 'gewone' bevolking. (Met als excuus de bezorgdheid ivm het klimaat en milieu )

                        Waarom? Men kan geen extra 'jerrycans' meenemen om verder te geraken. "Men" kan de aandrijvingsbrandstof (elektriciteit) op elk gewenst moment zo duur maken als "ZE" willen of uitschakelen wanneer "ZE" dat maar willen. Denk daar maar eens over na buiten alle andere tekortkomingen die dit soort aandrijving al bewezen met zich meebrengt...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Toevallig tegengekomen - artikel over 2nd hand Tesla...

                          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                          Inderdaad, de nagel op de kop Bart. Geert heeft dat hier trouwens al heel lang geleden aangekaart van die batterij, het laat op een bijzonder schrijnende manier zien wat ze ons door de strot willen rammen...
                          Klopt Paul, ik ken persoonlijk drie mensen met een elektrische auto, een mer een Nissan leaf die reeds bijna drie jaar te koop staat
                          geraakt geen 80Km ver meer.
                          En twee mensen met een Tesla, een met een 85 Kwh batterij en een met een relatief nieuwe met 100 Kwh batterij.
                          Die twee Tesla rijders zeggen alle twee “fantastische auto om mee te rijden qua prestaties enz” maar duur als je
                          geen gratis Tesla laadpaal in de buurt hebt of kan laden uit een zonnepanelen net.
                          Die met de 100 Kwh versie is er mee op reis geweest naar het zuiden, veiligheidshalve om de 300 á 350 Km aan de snellader
                          indien mogelijk, koste hem iedere keer tussen de 50 en 60€ per laadbeurt.
                          Geen van de twee Tesla rijders zou hem voor privé gebruik kopen, zijn namelijk twee firma auto’s, +100% aftrekbaar.

                          De huidige 'push' van overheidswege toe naar dit soort voertuigen en hun aandrijving is enkel gebaseerd op het meer afhankelijk maken en inperken van de vrijheid van de 'gewone' bevolking. (Met als excuus de bezorgdheid ivm het klimaat en milieu )

                          Waarom? Men kan geen extra 'jerrycans' meenemen om verder te geraken. "Men" kan de aandrijvingsbrandstof (elektriciteit) op elk gewenst moment zo duur maken als "ZE" willen of uitschakelen wanneer "ZE" dat maar willen. Denk daar maar eens over na buiten alle andere tekortkomingen die dit soort aandrijving al bewezen met zich meebrengt...
                          100% mee eens “ZE” hebben het nu nog beter gevonden en ontraden nu ook aardgas, elektrisch met warmtepomp zou volgens “ZE” de standaard moeten worden,
                          dan kunnen “ZE” elektriciteit maken met dat aardgas dat 11 Kwh per kubieke meter aan energie bevat, kostprijs all in voor de eindverbruiker ongeveer 75 cent
                          voor 11 Kwh dus, elektriciteit kost all in voor de eindverbruiker ongeveer 27 cent per Kwh. Daar moet je geen tekeningetje bij maken om te weten
                          wat “ZE” hun bedoeling is denk ik.
                          Puur theoretisch zou die 11 Kwh elektriciteit je dus een kleine 3€ kosten, moet er nog zand zijn...
                          Denken “ZE” dat wij een bende simpelaars zijn die niet kunnen rekenen???

                          Comment


                          • #14
                            Re: Toevallig tegengekomen - artikel over 2nd hand Tesla...

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Denken “ZE” dat wij een bende simpelaars zijn die niet kunnen rekenen???
                            Vermits ze keer op keer herverkozen worden zijn "we" dat ook....

                            Comment


                            • #15
                              Re: Toevallig tegengekomen - artikel over 2nd hand Tesla...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                              Vermits ze keer op keer herverkozen worden zijn "we" dat ook....
                              Da' nu net het probleem, ze worden niet herverkozen maar ze vormen coalities zodat ze toch weer aan de macht zijn/
                              Waarschijnlijk om nog wat extra zakgeld binnen te rijven

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X