Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shopping in US webstores die niet verzenden naar België

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Shopping in US webstores die niet verzenden naar België

    Ik zou een aantal zaken willen kopen bij een verkoper in de States die niet meer wil verzenden naar België.
    Hij verwijst me naar diensten zoals MyUS, waar ik mijn pakje kan laten afleveren en zij doen de rest.
    Waarde zou onder 150 € liggen.
    Boven de fee van de dienst zelf en de verzending zou er nog BTW en douanekosten moeten betaald worden.

    Ik vrees dat dit een dure zaak gaat worden.

    Heeft er iemand ervaring met een dergelijke dienst ?

  • #2
    Re: Shopping in US webstores die niet verzenden naar België

    Geen ervaring met de diensten van zoiets als MyUS, maar wel met de douane bij aankoop in de US. De belgische doane speelt eerst 3-4 weken verstoppertje met je pakje. Soms vragen ze ook nog eens een bewijs van betaling met het bedrag erop. Dan rekenen ze 2% invoerrechten. Bij dat bedrag tellen ze de transportkosten en een 20-tal euro dossierkosten. Op dat totaal rekenen ze dan 21% BTW. Eenmaal je die betaald hebt sturen ze je pakje door. Afhankelijk van het bedrag kan het ook zijn dat je dat bedrag gewoon moet betalen bij ontvangst. Reken dus op grofweg 30% bovenop de US prijs.

    Comment


    • #3
      Re: Shopping in US webstores die niet verzenden naar België

      bestaat al een heel eind !! .. een ontnuchteringsprocedure!

      http://www.invoercalculator.be/

      Comment


      • #4
        Re: Shopping in US webstores die niet verzenden naar België

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        bestaat al een heel eind !! .. een ontnuchteringsprocedure!
        Een ontnuchtering zou ik het niet noemen. Je moet daar gewoon rekening mee houden van in het begin. Zelfs met al die extra kosten doe je soms nog een koopje.

        Comment


        • #5
          Re: Shopping in US webstores die niet verzenden naar België

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          Een ontnuchtering zou ik het niet noemen. Je moet daar gewoon rekening mee houden van in het begin. Zelfs met al die extra kosten doe je soms nog een koopje.
          De tarieven zijn mij bekend.
          Voor een bedrag van rond de 60 USD reken ik op bijna een verdubbeling, maar dan nog ben ik beter af dan met de alternatieven hier.
          De ontnuchtering zal ik wel te boven komen.

          Comment


          • #6
            Re: Shopping in US webstores die niet verzenden naar België

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            De tarieven zijn mij bekend.
            Voor een bedrag van rond de 60 USD reken ik op bijna een verdubbeling, maar dan nog ben ik beter af dan met de alternatieven hier.
            De ontnuchtering zal ik wel te boven komen.
            Dan kijkt u hier niet goed rond.

            Comment


            • #7
              Re: Shopping in US webstores die niet verzenden naar België

              Het zijn dieven. Zo had ik ooit het volgende voor : ik kocht via Ebay in de VS een armband van Lapponia. Aangezien dat enkel wordt gemaakt in Finland moeten daar normaal gesproken importtaksen en BTW op betaald zijn, het was dus tweedehands. Het kon natuurlijk ook gesmokkeld zijn.... Het ging over 750 $ en de waarde stond op de verpakking maar wat wil nu het toeval ? Die verkoper schrijft zijn 7 zonder horizontaal streepje waardoor het er uitzag als 150 $. Dus even later een bericht van de Post waarin ze moesten weten welk materiaal er in dat pakje zat. Goed wetende dat het ging over goud en platina wist ik dat ik niet ging weg komen met die 150 $ en tegelijkertijd vreesde ik dat ze het gingen openen of erger, gingen terugsturen (die 750 $ was dus al betaald hé...). Zelfs als er daar niemand was die goud en platina kan herkennen van koper en zilver, laat staan nieuw en tweedehands (de armband was in nieuwstaat en nooit gedragen), ik wist dat het model en de maker op de factuur stond zodat met enkele toetsaanslagen de nieuwwaarde kon gekend zijn.... (ruim boven de 2500 €). Ik weet niet meer juist hoe ik het heb voor elkaar gekregen maar ik heb import en BTW betaald op 150 $....

              Comment


              • #8
                Re: Shopping in US webstores die niet verzenden naar België

                Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                Het zijn dieven. Zo had ik ooit het volgende voor : ik kocht via Ebay in de VS een armband van Lapponia. Aangezien dat enkel wordt gemaakt in Finland moeten daar normaal gesproken importtaksen en BTW op betaald zijn, het was dus tweedehands.
                Neen, daar zijn nooit importtaksen vanuit de US naar Europa op betaald en geen btw binnen België. En of het tweedehands is of niet, werkt of niet maakt niet uit. Zelfs antieke dingen die dateren van voor er importtaksen bestonden daar betaal je op. De regels voor zo'n zaken zijn trouwens ook nog eens anders. Als ze in europa eens iets nuttig willen doen, dan kunnen ze eens beginnen met dat overal hetzelfde te maken. (neen, ik hoop er niet op)

                Comment


                • #9
                  Re: Shopping in US webstores die niet verzenden naar België

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                  Een ontnuchtering zou ik het niet noemen. Je moet daar gewoon rekening mee houden van in het begin. Zelfs met al die extra kosten doe je soms nog een koopje.
                  Inderdaad, mijn opmerking "ontnuchtering" was bedoeld voor diegenen die deze "invoer" frats niet kennen en hopen op de goddelijke genade en dat het wel zal meevallen, wat altijd kan natuurlijk.
                  Ik vind het een bijzonder straffe stunt dat men de verzendingskosten meerekent in de totale factuur, wat in een aantal gevallen een stuk méér is dan een slok op de borrel! De logica daarbij ontgaat mij volledig.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Shopping in US webstores die niet verzenden naar België

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Neen, daar zijn nooit importtaksen vanuit de US naar Europa op betaald en geen btw binnen België. En of het tweedehands is of niet, werkt of niet maakt niet uit. Zelfs antieke dingen die dateren van voor er importtaksen bestonden daar betaal je op. De regels voor zo'n zaken zijn trouwens ook nog eens anders. Als ze in europa eens iets nuttig willen doen, dan kunnen ze eens beginnen met dat overal hetzelfde te maken. (neen, ik hoop er niet op)
                    Als ik het goed begrijp betalen de VS dus geen importtaksen voor Finland.....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Shopping in US webstores die niet verzenden naar België

                      Misschien. Als je zelf invoert wel. Als het bedrijven zijn waarschijnlijk niet. En zelfs dan, dat zijn taksen betaald in de US, daar heeft de douane hier niets mee te maken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Shopping in US webstores die niet verzenden naar België

                        Iemand een idee waarom sommige zaken niet naar België verstuurd worden vanuit de USA?
                        Alles wat met wapens te maken heeft, wordt niet verzonden (ook al passen wij op hun kernkoppen in Kleine Brogel). Nu, tot daaraan toe.

                        Maar andere zaken, zoals bvb een kleine manuele macro rail, worden soms ook niet naar België verstuurd. Waarom niet vraag ik me af? CD's dan weer wel...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Shopping in US webstores die niet verzenden naar België

                          Denk dat dit eerder een keuze van de verkoper is.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Shopping in US webstores die niet verzenden naar België

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            Inderdaad, mijn opmerking "ontnuchtering" was bedoeld voor diegenen die deze "invoer" frats niet kennen en hopen op de goddelijke genade en dat het wel zal meevallen, wat altijd kan natuurlijk.
                            Ik vind het een bijzonder straffe stunt dat men de verzendingskosten meerekent in de totale factuur, wat in een aantal gevallen een stuk méér is dan een slok op de borrel! De logica daarbij ontgaat mij volledig.
                            Als je met de door mij aangehaalde soort diensten werkt betaal je sowieso de hele resem. Het enige wat kan meevallen zijn de inklaringskosten, maar dat kan hooguit 10 € schelen.
                            Daartegenover staat dat ik jaaaren met kleine pakjes heb gekocht (weliswaar van meer dan 22 €) en nooit invoerrechten, BTW of dergelijke betaald heb.
                            De Belgische Post doet blijkbaar enkel steekproeven.
                            Laat ons niet teveel mopperen, de meeste landen zijn strenger.

                            Comment

                            Working...
                            X