Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tamron Zoomlens 85-250mm met adapter voor Canon FTb

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tamron Zoomlens 85-250mm met adapter voor Canon FTb

    Hallo
    ,
    lang geleden fotografeerde ik (niet professionee)l met een analoge camera (canno FTb)

    Is het op één of andere manier nog mogelijk om deze analoge lens nog te gebruiken op een digitale nieuw aan te schaffen canon camera of is deze alleen nog geschikt voor de vuilbak, ik heb nu een nikon D60 (dus ook al redelijk oud) en deze is aan vervanging toe, is het eventueel mogelijk mits adapter deze zoomlens op een nikon te gebruiken?
    Graag een reactie, dan weet ik of ik dit materiaal nog moet bewaren.

    thx
    R.B

  • #2
    Re: tamron Zoomlens 85-250mm met adapter voor Canon FTb

    Ben niet vertrouwd met de "register" afstand van Nikon maar er zijn legio "dummy" adapters op de markt voor Canon FD naar ongeveer om het even welke andere mount (wiki over camera register afstanden raadplegen "flange distance") ... wel enkel in MF mode ttz uw oude lens heeft best een diafragma ring. HTH

    Comment


    • #3
      Re: tamron Zoomlens 85-250mm met adapter voor Canon FTb

      Die lens is wel al wat gedateerd.Ftb is nu niet direct het laatste model.
      Verwacht er niet teveel van.
      Er bestaan FD-Eos adaptors,die toe laten die lens op een Eos te zetten.
      Ik zelf gebruik deze alleen nog sporadisch om een een FD-macrobalg te koppelen op een Eos.Het onnozele plastiek lensje draai ik er dan uit.Dat ding kun je,althans bij mijn adaptor,rustig 2-4 mm over en weer draaien in de adaptor.Geeft je een idee over de te verwachten beeldkwaliteit.
      De oorspronkelijke Canon-adaptors waren er alleen maar voor de supertele's,en niet te vinden.De prijzen zijn torenhoog.
      Dus:je kunt een Tamron FD op een Eos zetten,en waarschijnlijk ook op een Nikon,als je de juiste adaptor vindt.Voor op oneindig te kunnen scherp stellen,heb je dat lensje nodig.Wil je een beperkt bereik,draai het eruit.Dan werkt hij als een tussenring.
      Alles is dus wel manueel.

      Comment

      Working...
      X