Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vreemd zaakje: betaling op basis van database.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vreemd zaakje: betaling op basis van database.

    In mijn zoektocht naar de voordeligste winkel om een flitser voor mijn D70 te kopen, kwam ik uit bij www.geheugenkaart.be, die 1/3 goedkoper bleek te zijn dan de plaatselijke fotoboeren.

    Ik wilde eerst meer info over de levering en betaling (hetgeen dus niet op de website staat) en stak daarom telefonisch mijn licht op.

    Duidelijk antwoord op mijn vragen heb ik echter niet gekregen.
    Mijn bestelling zou 1 november geleverd kunnen worden (feestdag?).
    Of ik op voorhand of na de levering zou moeten betalen, hangt af van een of andere "database", waarbij iedere vraag naar meer duidelijkheid daaromtrent ontweken werd met simpele verkoopspraatjes waar ik totaal niet in geďnteresseerd ben, van wat er allemaal bijgeleverd zou worden (wist ik al van op de site), tot reclame voor namaakaccu's.

    Weet iemand iets meer over die database en hoe dat nu eigenlijk zit met die betaling? Ik moet zeggen dat die manier van werken niet echt veel vertrouwen bij mij kan opwekken...

    De persoon die ik aan de lijn had mag mijn natuurlijk zelf nog altijd van antwoord dienen...

    seppuku.

  • #2
    Re: Vreemd zaakje: betaling op basis van database.

    Ik heb er mijn flits gekocht (SB800 en die batterijen zijn ook zeer goed), heb ze wel zelf gaan halen omdat het voor mijn niet zo heel ver is, zeer correct onvangen en aan de telefoon ook duidelijke antwoorden gekregen, en zonder het te vragen zelfs E-mailtje met routebeschrijving.
    Over die database weet ik niets.
    Nikon body's plus wat Nikkor glas.
    Nieuwe website: http://verschuerensphotos.smugmug.com/

    Comment


    • #3
      Re: Vreemd zaakje: betaling op basis van database.

      Ik weet dat dat soort databases bestaan over bedrijven. Over particulieren weet ik het niet.
      Deze informatie betreft slechte betalers en wordt verstrekt (lees verkocht) door bepaalde bedrijven.
      Als je bv een opzoeking doet in de online gouden gids naar een bedrijf en er staat een '€' teken naast dan wil dat zeggen dat er financiele info ter beschikking is.
      Een van die bedrijven is bvb Graydon. (www.graydon.be)
      Op deze manier kunnen bedrijven inlichtingne inwinnen over (potentiele) klanten.

      Jo.
      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
      Nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Vreemd zaakje: betaling op basis van database.

        Ik kan de koopwaar helaas niet gaan ophalen wegens veel te ver.

        Ik weet niet of een onbekende koper nu per definitie als slechte betaler gezien wordt, maar ik blijf erbij dat die persoon me wel de nodige info zou mogen geven, wil hij het vertrouwen van de klanten krijgen.

        Enfin, ik ben natuurlijk niet verplicht daar te kopen en ga dat voorlopig ook niet doen.

        seppuku.

        Comment


        • #5
          Re: Vreemd zaakje: betaling op basis van database.

          Heb er een tijdje geleden een Sandisk Extreme kaartje besteld en na 2 dagen was het al thuisgeleverd. Betaling moest gewoon via overschrijving gebeuren en heb dit na ontvangst gedaan. No problem dus. Spullen worden verzonden vanuit een centrale opslagplaats, niet van bij geheugenkaart.be zelf. Mss dat zij een bepaalde database gebruiken, weet het niet. Als het op communicatie aankomt, is Otto niet meteen de sterkste vind ik, maar heb tot nu toe altijd een goede service gehad.

          Enige dat ik nogal raar vond, was dat de barcode van het kartonnen doosje van mijn CF-kaartje eruit geknipt was, vond dit maar raar, waarvoor was dat nodig?
          :: http://www.dpix.be ::

          Comment


          • #6
            Re: Vreemd zaakje: betaling op basis van database.

            Ik heb er reeds "niet orginele" canon BP511 gekocht, voor m'n 10D, snelle service en afhalen mocht ter plaatse gebeuren en betaling ook. Voor de rest geen enkel probleem.

            Serre

            Canon 10D - Sigma 24 - 70 f 2.8 EX DG - Canon 70 - 200 f 2.8 L - Canon 550 EX

            Comment


            • #7
              Re: Vreemd zaakje: betaling op basis van database.

              Nou je moet geen bang hebben van onzen Otto hoor, heb er al verschillende spullen besteld en steeds snelle reaktie, ik ga telkens alles ter plaatse halen, nooit problemen gehad.
              Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

              Comment


              • #8
                Re: Vreemd zaakje: betaling op basis van database.

                Oorspronkelijk geplaatst door Frederik
                Enige dat ik nogal raar vond, was dat de barcode van het kartonnen doosje van mijn CF-kaartje eruit geknipt was, vond dit maar raar, waarvoor was dat nodig?
                En voordat je het weet zit je wegens heling ergens in een cel barcodes te plakken op doosjes.

                Zo'n mensen zou ik mijden, er is betrouwbaarder en goedkoper te vinden.

                Comment


                • #9
                  Re: Vreemd zaakje: betaling op basis van database.

                  Oorspronkelijk geplaatst door spikeniks
                  Zo'n mensen zou ik mijden, er is betrouwbaarder en goedkoper te vinden.
                  waar bv...?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vreemd zaakje: betaling op basis van database.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frederik
                    Enige dat ik nogal raar vond, was dat de barcode van het kartonnen doosje van mijn CF-kaartje eruit geknipt was, vond dit maar raar, waarvoor was dat nodig?
                    Dat wordt dikwijls toegepast bij parallel import, omdat via de barcode van alle gegevens kunnen opgezocht worden. Onder andere het land waar het pakketje is verpakt. Dit is dan vooral van toepassing bij blister verpakkingen. Bv een CF kaartje zit in een doorschijnend plastieke doosje en dat geheel is dan verpakt in een blister, die je moet opensnijden om het kaartje met doosje eruit te halen. Nu leverd een fabrikant dikwijls aan de distributeur van een land blisters met een barcode voor dat land, of verpakt de distributeur de setjes zelf in blisters, ook weer met specifieke barcodes. M.a.w. aan de hand van de barcode kan dan na getrokken worden voor welk land het setje voorzien was. De barcode wordt dus weg gesneden om dit niet meer te kunnen natrekken. Dit kan soms zeer ver gaan. Soms zetten men de barcode binnenin de blister of verpakking, zodat hij niet meer gemakkelijk kon weg gesneden worden. Men pastte dan technieken met laser toe om die barcode dan toch onleesbaar te maken. Kortweg een beetje kat en muis spel.

                    Hubert
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vreemd zaakje: betaling op basis van database.

                      reeds meermaals gekocht
                      steeds zeer goede service gehad
                      zelfs van zaken die niet bij hem gekocht waren
                      zeer tevreden van

                      mark

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vreemd zaakje: betaling op basis van database.

                        Oorspronkelijk geplaatst door spikeniks
                        En voordat je het weet zit je wegens heling ergens in een cel barcodes te plakken op doosjes.

                        Zo'n mensen zou ik mijden, er is betrouwbaarder en goedkoper te vinden.
                        Beste je zit hier juist op het forum blijkbaar , en meteen mensen gaan beschuldigen dat ze gestolen waar verkopen vind ik niet zo netjes.
                        Zulke insinuaties slaan nergens op .
                        Otto is hier genoeg bekend en 99,50% van zijn klanten is tevreden over hem.
                        Waarschijnlijk als die barcode is weggehaald zal dit bij de distributeur gebeuren omdat hij waarschijnlijk vanuit een ander land importeerd.
                        Voor je zoiets insinueerd vraag dan eerst aan de betrokkene of hij een faktuur heeft gekregen , en zo ja is jouw verhaaltje van heling meer dan bull****

                        Tubbs

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vreemd zaakje: betaling op basis van database.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Frederik
                          Heb er een tijdje geleden een Sandisk Extreme kaartje besteld en na 2 dagen was het al thuisgeleverd. Betaling moest gewoon via overschrijving gebeuren en heb dit na ontvangst gedaan. No problem dus. Spullen worden verzonden vanuit een centrale opslagplaats, niet van bij geheugenkaart.be zelf. Mss dat zij een bepaalde database gebruiken, weet het niet. Als het op communicatie aankomt, is Otto niet meteen de sterkste vind ik, maar heb tot nu toe altijd een goede service gehad.

                          Enige dat ik nogal raar vond, was dat de barcode van het kartonnen doosje van mijn CF-kaartje eruit geknipt was, vond dit maar raar, waarvoor was dat nodig?
                          Hallo Frederik,

                          Als Sandisk distribiteur hebben we prijsprotectie op onze voorraad. Als de prijzen gedurende een bepaalde periode sterk naar beneden gaan krijgen we de prijsdaling gecompenseerd. Daarom worden dan de barcodes eruit geknipt opdat wij niet twee keren kunnen declareren.
                          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vreemd zaakje: betaling op basis van database.

                            Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
                            In mijn zoektocht naar de voordeligste winkel om een flitser voor mijn D70 te kopen, kwam ik uit bij www.geheugenkaart.be, die 1/3 goedkoper bleek te zijn dan de plaatselijke fotoboeren.

                            Ik wilde eerst meer info over de levering en betaling (hetgeen dus niet op de website staat) en stak daarom telefonisch mijn licht op.

                            Duidelijk antwoord op mijn vragen heb ik echter niet gekregen.
                            Mijn bestelling zou 1 november geleverd kunnen worden (feestdag?).
                            Of ik op voorhand of na de levering zou moeten betalen, hangt af van een of andere "database", waarbij iedere vraag naar meer duidelijkheid daaromtrent ontweken werd met simpele verkoopspraatjes waar ik totaal niet in geďnteresseerd ben, van wat er allemaal bijgeleverd zou worden (wist ik al van op de site), tot reclame voor namaakaccu's.

                            Weet iemand iets meer over die database en hoe dat nu eigenlijk zit met die betaling? Ik moet zeggen dat die manier van werken niet echt veel vertrouwen bij mij kan opwekken...

                            De persoon die ik aan de lijn had mag mijn natuurlijk zelf nog altijd van antwoord dienen...

                            seppuku.

                            Beste seppuku,

                            Indien we emails krijgen van hotmail adressen ed met niet gsm-nummers, of telefoontjes waarbij de nummeridentifivicatie is afgeschermd en ik op het schermpje ANONIEM krijg, dan worden de artikelen niet op rekening verzonden maar dan worden de artikelen na betalingsontvangst verstuurd. Indien de betrokkene het op rekening wil hebben wordt er eerst een externe database geraadpleegd. Dit ter voorkoming dat ik de geleverde bestelling zelf mag gaan betalen omdat er nooit éne euro komt, dat kinderen artikelen gaan bestellen en hun ouders die vervolgens kunnen terug zenden of gaan betalen of dat het zoveelste pakje wordt geleverd bij een bepaalde persoon die het slachtoffer is geworden van iemand die er lol in heeft om taarten, bloemen, pizza's en andere artikelen op dat adres te laten leveren.
                            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vreemd zaakje: betaling op basis van database.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
                              Hallo Frederik,

                              Als Sandisk distribiteur hebben we prijsprotectie op onze voorraad. Als de prijzen gedurende een bepaalde periode sterk naar beneden gaan krijgen we de prijsdaling gecompenseerd. Daarom worden dan de barcodes eruit geknipt opdat wij niet twee keren kunnen declareren.

                              Wel Otto gelieve dat eens wat meer uit te leggen hoor.

                              Of die barcode er nu in zit of niet kan mij niet schelen maar wat je hier zegt geeft mij alleen de indruk dat je iets te verbergen hebt. Want prijsprotectie??? Euh om dat te krijgen moet je stockreports doen de barcodes hebben geen belang. Ik zie zelf niet in hoe ze dat met die barcodes zouden komen checken. En als je prijsprotectie hebt dan heb je die ook nog een week later wanneer de prijzen weer dalen. Met jouw systeem zou dat dus niet kunnen. Dat ziet er mij maar een slechte prijsprotectie uit hoor. Ik zou iemand die honderden stuks in stock heeft wel willen zien doen.Doeme zeg de prijzen zakken moet ik nu weer een paar honderd barcodes gaan uitsnijden. LOL Pff hopelijk zakken de prijzen niet hoor.

                              Oh en juist terloops: Sandisk heeft maar 1 distributeur in Belgie en dat ben jij niet. We zullen dus maar zeggen subdistributeur of zo.
                              Last edited by Kevlar; 28 oktober 2004, 09:21.

                              Comment

                              Working...
                              X