Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3300 autofocus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D3300 autofocus

    Hoi,
    Ik heb als derde toestel een Nikon D3300, waarop ik standaard een Nikkor 24-120 F4 lens heb staan.
    Bij het maken van foto's, zijn er wel heel erg veel ietwat onscherp.
    De 24-120 is verder een steengoede lens en werkt perfect op mijn D7200 en D800. Geen problemen daar.
    Moet mijn toestel gecalibreerd worden?
    Zo ja, waar kan ik dat laten doen?
    Grt,
    V
    Last edited by Valvert; 17 december 2019, 23:12.

  • #2
    Re: Nikon D3300 autofocus

    Zelf gewoon controleren of de AF goed is. Krant op de grond, camera met een hoek van 45gt. richten op de krant(één scherpstelpunt), scherpstellen op één regel, afdrukken(f4) en controleren of de zelfde regel scherp is op de foto. Eventueel nog een controle met LV, dan moet de AF goed zijn.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D3300 autofocus

      Ik denk dat ik mijn Nikon D3300 toch ga moeten laten kalibreren.
      Ik heb al gezien dat dat kan dmv interne hex-vijsjes maar daar blijf ik liever af.

      Doet Procirep dit? Wat zou dit kosten?

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D3300 autofocus

        Waarom een derde toestel? Weg ermee!
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D3300 autofocus

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          Waarom een derde toestel? Weg ermee!
          Haha wat een reactie.
          Waarom een derde toestel?

          - Ik heb op mijn D7200 een Tamron 24-70 F2.8 VC staan en op mijn D800 een Nikon 70-200 F2.8 VRII als vaste lenzen. Beiden hebben trouwens elk een battery grip. Die lenzen hou ik er graag op als het mogelijk is. Weinig wisselen betekent weinig miserie. Ik heb nog andere lenzen (grotere telezoom, wat F1.8 primes, macro-portretlenzen voor zowel crop als FX, groothoek,...). Maar die zet ik er alleen op als ik ze écht nodig heb voor wat ik wil doen.

          - Ik heb in mijn Lowepro Photo Sport 300 rugzak voor in de bergen/ op uitstap plaats voor één body zonder grip en één lens. Dus wil ik daar een body in met mijn Nikon Nano 24-120 F4 als allround lens. Van die andere twee bodies moet ik dan telkens de battery grip afkoppelen, lens wisselen,... Ik wil gewoon dat setje standaard in die rugzak houden. Die D3300 body kwam ik tegen met 2500 clicks voor... 120 Euro. Kon ik niet laten liggen.

          Vraag beantwoord?
          Bij jou staat trouwens Sony, Nikon en Olympus. Dat is 1,2,...3?

          Morgen ga ik langs bij Procirep.
          Klinkt als Kalibratie zeiden ze me, zeker ook op de foto's die ik meestuurde.

          V
          Last edited by Valvert; 17 december 2019, 23:29.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D3300 autofocus

            De D3300 is klaar, had een defocus van 94 micrometer, dus serieus naast het onderwerp.
            Werkt nu perfect oef! Wat een verschil.

            Kostte me bij Procirep inclusief reinigen van sensor rond de 80 Euro.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D3300 autofocus

              Oorspronkelijk geplaatst door Valvert Bekijk bericht
              De D3300 is klaar, had een defocus van 94 micrometer, dus serieus naast het onderwerp.
              Werkt nu perfect oef! Wat een verschil.

              Kostte me bij Procirep inclusief reinigen van sensor rond de 80 Euro.
              Bedankt om hier zo gedetailleerd te laten weten, iedereen weet hiermee beter waar hij staat met een probleem en wat hij eraan kan laten doen aan welke prijs! SUPER
              En succes met het perfect werkend systeem

              Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment

              Working...
              X