Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filterset + Houder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Filterset + Houder

    Ik ben toe aan een nieuwe filterset en kan niet goed kiezen. Wie heeft er ervaring met NiSi systeem en filters en anderzijds de Wine country filters? Lee wordt het alvast niet.
    https://www.behance.net/Lynx1966

  • #2
    Re: Filterset + Houder

    Ik heb er van Nisi, en ben er zeker tevreden van.
    Alleen breken ze als je ze laat vallen, maar dat probleem zal eerder bij mij dan bij Nisi liggen. Oppassen met de opbergdoos, deze wordt enkel afgesloten door een magneetje en voldoet eigenlijk niet in mijn ogen.
    https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

    Comment


    • #3
      Re: Filterset + Houder

      Oorspronkelijk geplaatst door TomVdP Bekijk bericht
      Ik heb er van Nisi, en ben er zeker tevreden van.
      Alleen breken ze als je ze laat vallen, maar dat probleem zal eerder bij mij dan bij Nisi liggen. Oppassen met de opbergdoos, deze wordt enkel afgesloten door een magneetje en voldoet eigenlijk niet in mijn ogen.
      Dank je Tom, nuttige fb. Dat van dat opbergdoosje had ik al ergens gelezen...
      https://www.behance.net/Lynx1966

      Comment


      • #4
        Re: Filterset + Houder

        Misschien nog een kleine aanvulling. Omdat ik nog maar sinds begin dit jaar met fotografie bezig ben, heb ik nog niet veel filters. Enkel een ND 10 stops voor LE, polarisatiefilter en Natural Night. De laatste gebruik ik het vaakst, en geeft wat mij betreft prima resultaten. Voor ik dit systeem aankocht heb ik heel veel reviews gelezen, en voorbeeldfoto's bekeken. De reden voor mij om voor NiSi te kiezen is de goede prijs kwaliteit verhouding, en de heel geringe kleurzweem (die zeker niet onnatuurlijk oogt) bij de 10 stop ND.
        https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

        Comment


        • #5
          Re: Filterset + Houder

          De Wine country filter houder vind ik niet bepaald klein. Eerder nogal groot en niet bepaald compact. Ikzelf heb al jaren Lee maar ben voor een deel op Kase overgegaan.
          https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

          Comment


          • #6
            Re: Filterset + Houder

            Hier al enkele jaren een héél tevreden gebruiker van het Wine Country Camera systeem
            Een mooi en goed uitgedacht systeem dat nu door alle andere merken wordt nagemaakt
            Wel redelijk kostelijk in aankoop maar het beste wat ik al gebruikt heb
            Ik heb hier ook een volledig systeem van LEE en van NISi gehad
            De NISI heb ik al terug verkocht, het LEE systeem zal waarschijnlijk ook nog te koop komen maar kan er minder goed afstand van nemen nogthans gebruik ik het nooit
            Het nadeel van al die systemen is het opbergen ervan, vraagt allemaal veel ruimte
            Het voordeel van de WCC systeem is de robuustheid, het makkelijk werken ook met handschoenen aan, het werken in de koude, ....

            Ga je een verschil zien op de afgewerkte foto tussen de merken ? Zoals ook met cameramerken NEEN maar het is het gebruiksgemak wat ook telt

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Filterset + Houder

              @Sieg

              Dat Wine Country Camera systeem ziet er inderdaad heel goed uit.
              Ikzelf gebruik een gehele uitrusting van Lee, namelijk de SW150 reeks en ben heel tevreden over de resultaten,
              MAAR het grootste nadeel vind ik dat je de polarfilter niet afzonderlijk kan verdraaien tov de andere gestapelde filters.
              Bij het systeem dat jij gebruikt kan dit wel wat een groot pluspunt is.
              Ik vraag mij af of je de Lee filters (de 150 die ik gebruik) zou kunnen gebruiken in de grote filterhouder (ook 150) van Wine Country.
              Verder zie ik dat het aanbod voor de diverse lenzen nog beperkt is, zeker bvb voor de Canon 11-24 (is nog in ontwikkeling lees ik)

              Betreffende kleurzweem. Ik heb daar helemaal geen last van met de LW150 reeks, en werken in vriestoestanden?
              Wel ik heb ze reeds volop gebruikt in temperaturen ver onder de -15 graden zonder problemen. (toestel en lens zagen volledig wit van de vorst evenals de filters)

              Spijtig genoeg zoals altijd, voor kwaliteit vragen ze geld.

              Groetjes,

              Dirk

              Comment


              • #8
                Re: Filterset + Houder

                Dank je Sieg, heel nuttig. Ik kon het Wine Country systeem bewonderen bij andere fotografen en het leek me wel wat. Na wat leeswerk heb ik NiSi als optie verlaten, maar ik lees veel goeds over H&Y. Dat situeert zich qua prijs op niveau van WC, maar ook blijkbaar goed gebruiksgemak. De filters zijn blijkbaar top. Gelezen op OnLandscape.
                https://www.behance.net/Lynx1966

                Comment


                • #9
                  Re: Filterset + Houder

                  Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                  Ik vraag mij af of je de Lee filters (de 150 die ik gebruik) zou kunnen gebruiken in de grote filterhouder (ook 150) van Wine Country.
                  Verder zie ik dat het aanbod voor de diverse lenzen nog beperkt is, zeker bvb voor de Canon 11-24 (is nog in ontwikkeling lees ik)
                  Hey Dirk,

                  In de frames van het WCC systeem passen normaal ook de LEE filters
                  Zelf heb ik tussen de WCC filters ook nog enkele LEE filters zitten en die passen perfect in het frame
                  Dus normaal gezien zou dat ook bij jou moeten lukken.
                  Dat maakt tevens de overstap iets makkelijker en hoef je niet onmiddellijk alles te vervangen.
                  Het systeem met de pola filter is inderdaad een luxe, maar dat wordt nu nagemaakt door andere merken maar dan wel in goedkoper materiaal en dat zie je toch
                  Ik ben in ieder geval een tevreden gebruiker van het systeem, alleen mijn bankrekening was iets minder tevreden

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Filterset + Houder

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
                    Dank je Sieg, heel nuttig. Ik kon het Wine Country systeem bewonderen bij andere fotografen en het leek me wel wat. Na wat leeswerk heb ik NiSi als optie verlaten, maar ik lees veel goeds over H&Y. Dat situeert zich qua prijs op niveau van WC, maar ook blijkbaar goed gebruiksgemak. De filters zijn blijkbaar top. Gelezen op OnLandscape.
                    Hey Christel,

                    H&Y ken ik niet en had ik eigenlijk nog niet van gehoord, dus kan er dan ook niks zinnig over schrijven hé

                    edit, net even bekeken Christel, of het magnetisch frame goed is daar heb ik een beetje mijn twijfels over
                    Lijkt me sterk dat het frame enkel wordt samengehouden door magneten ?? of zie ik iets over het hoofd

                    grts
                    Sieg
                    Last edited by Sieg; 12 november 2019, 19:56. Reden: edit
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Filterset + Houder

                      @Sieg

                      Hartelijk dank voor de info.
                      Dat is goed nieuws, maar mijn Lee-filters weg gaan doen is dan niet nodig he als die kunnen
                      geplaatst worden in een Wine Country system. Ik zie daar geen reden toe, omdat deze alles doen wat ik wens zonder kleurzwemen,
                      En de bijgeleverde tas is ideaal om alle filters in op te bergen en zijn zo direct bereikbaar tijdens het wandelen.

                      De grootste meerwaarde zie ik vooral in het afzonderlijk kunnen verdraaien van de polar tov de andere geplaatste filters.

                      Is er trouwens iets geschreven in de shoot over het Wine Country Systeem toen ze enkele maanden geleden een
                      uitgebreid artikel hebben geschreven over filters? Ik herinner mij enkel dat de schrijver van het artikel ZIJN filters de beste zijn en
                      de rest rommel.

                      Groetjes,

                      Dirk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Filterset + Houder

                        Hoi, na veel wikken en wegen heb ik toch voor H&Y gekozen, maar het was close. Ik heb gekozen voor het compactere design van H&Y. En @Sieg, het magnetische frame is een kliksysteem, dus wordt niet bij elkaar gehouden door magneten. Systeem voelt stevig aan. Nu de veldtesten :-)
                        https://www.behance.net/Lynx1966

                        Comment


                        • #13
                          Re: Filterset + Houder

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
                          Hoi, na veel wikken en wegen heb ik toch voor H&Y gekozen, maar het was close. Ik heb gekozen voor het compactere design van H&Y. En @Sieg, het magnetische frame is een kliksysteem, dus wordt niet bij elkaar gehouden door magneten. Systeem voelt stevig aan. Nu de veldtesten :-)
                          Veel succes Christel

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Filterset + Houder

                            Intussen de 1e try-outs :
                            Wat ik goed vind :
                            - Polarfilter klikt gewoon in het frame en kan je er moeiteloos uithalen. Er zit een klepje bij om lichinval dan buiten te houden. De filter wordt bediend met een wieletje.
                            - Het makkelijk op en af klikken van de filterset. Ik laat de ringen op de lenzen zitten en heb overal een een neopreen hoes over. Dat werkt snel wanneer ik plan filters te gebruiken
                            - Het geheel is licht maar heel degelijk
                            - De filters zijn uitstekend afgewerkt met een magnetisch frame. Ik probeerde een verloopfilter uit met daarop een ND filter en daarachter de polarfilter. Niet de minste kleurvervorming. De filters zijn van glas, maar speciaal bewerkt tegen krassen en breekbestendig.

                            Kortom : tevreden met de aankoop
                            https://www.behance.net/Lynx1966

                            Comment

                            Working...
                            X