Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Troubles met Telenet Box

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Troubles met Telenet Box

    Heb er € 35 moeten voor betalen en dat spul is nu al 3 gereset geweest (1x vanuit Telenet en 2 x door mijzelf) en die doet weer raar.
    Soms keren we naar een eerder uitgezonden programma terug en dan krijgen om de haverklap blokjes te zien in plaats van het beeld.
    Het gebeurt ook dat plots alles stilstaat en een eind verder in de uitzending weer beeld en klank hebben.

    Het enige wat ik tot nu toe beter vind aan die box is het beeld dat beduidend beter is.
    Ook de afstand bediening is beter geworden en dit was hoog tijd dat het eindelijk beter werd.

    Maar zijn er nog mensen die dezelfde, hoger vermelde, storingen hebben op hun Box?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Troubles met Telenet Box

    En heb je een goede internetverbinding op die plaats?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Troubles met Telenet Box

      Hoe heb je die ingesteld Luc? Hopelijk geen utp aansluiting via een power lan?

      Comment


      • #4
        Re: Troubles met Telenet Box

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Hoe heb je die ingesteld Luc? Hopelijk geen utp aansluiting via een power lan?
        Nee nee, direct op de Telenet modem.
        Ik heb zo een flauw vermoeden dat ik eentje gekregen gemaakt op een maandagnamiddag.
        Vandaag slechts een heel korte storing maar mij is nu opgevallen dat de uren niet meer kloppen bij hun programmatie op het scherm.
        Wat ik ook al voorgehad heb is dat de box + mijn receiver die ermee gekoppeld is, na het afzetten vanzelf weer aangaan. Dit is al 2 x voor gevallen.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Troubles met Telenet Box

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Nee nee, direct op de Telenet modem.
          Ik heb zo een flauw vermoeden dat ik eentje gekregen gemaakt op een maandagnamiddag.
          Vandaag slechts een heel korte storing maar mij is nu opgevallen dat de uren niet meer kloppen bij hun programmatie op het scherm.
          Wat ik ook al voorgehad heb is dat de box + mijn receiver die ermee gekoppeld is, na het afzetten vanzelf weer aangaan. Dit is al 2 x voor gevallen.
          Dan gaat hij op een andere tijdzone als ik dat zo lees.
          Hier had ik een klein probleem, soms bij een opname bekijken kreeg ik melding “bezig met bufferen” utp was via LAN,
          Lan er van tussen en via wifi ingesteld (er zit blijkbaar een wifi ontvanger in dat ding) nu sinds maanden geen seconde miserie meer mee gehad.
          Wel opletten als je buitenshuis Telenet TV gebruikt op je telefoon, als je verkeerd duwt start je thuis je tv op.
          Last edited by Guest42; 10 november 2019, 07:02.

          Comment


          • #6
            Troubles met Telenet Box

            Wat blokvorming betreft ...

            Trek de UTP-kabel er eens uit, steek die in een PC en doe eens een speedtest en dergelijke om te zien of die aansluiting wel correct werkt.
            Desnoods steek je de kabel eens in een andere aansluiting op de modem.
            Het zou se eerste keer niet zijn dat er een slechte kabel of contact is waardoor de snelheid niet behaald wordt.
            Kabel zelf gelegd en van deftige kwaliteit?

            Welke modem heb je trouwens?
            Hopelijk een recente?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Troubles met Telenet Box

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Dan gaat hij op een andere tijdzone als ik dat zo lees.
              Hier had ik een klein probleem, soms bij een opname bekijken kreeg ik melding “bezig met bufferen” utp was via LAN,
              Lan er van tussen en via wifi ingesteld (er zit blijkbaar een wifi ontvanger in dat ding) nu sinds maanden geen seconde miserie meer mee gehad.
              Wel opletten als je buitenshuis Telenet TV gebruikt op je telefoon, als je verkeerd duwt start je thuis je tv op.
              Wat ik dan niet begrijp, bovenaan in de rechtse hoek staat de juiste tijd maar het lijntje die door de programma's loopt daar is er een verschil van +/- 3 uur.
              Gebruikte enkel het materiaal dat in de doos zat en in het begin liep alles zeer goed hoor, ik was zeer tevreden en plots is het beginnen mislopen.
              Dinsdag neem ik eens contact op met Telenet, dat moet toch beter kunnen.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Troubles met Telenet Box

                Vandaag naar de fabrieksinstellingen gereset en de uren lopen nu goed maar het bekijken van reeds gepasseerde programma's is nog niet goed.
                Beeld in blokjes en haperende klank, stilstaand beeld zonder klank en herneming zeker 5 minuten verder.
                Denk dat ik die box ga inleveren en een andere vragen.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Troubles met Telenet Box

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Vandaag naar de fabrieksinstellingen gereset en de uren lopen nu goed maar het bekijken van reeds gepasseerde programma's is nog niet goed.
                  Beeld in blokjes en haperende klank, stilstaand beeld zonder klank en herneming zeker 5 minuten verder.
                  Denk dat ik die box ga inleveren en een andere vragen.
                  Heb je die internetverbinding nu al eens getest met een computer?
                  Is snelheid en zo goed?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Troubles met Telenet Box

                    Zal vanavond eens een speedtest doen met draad en draadloos.
                    Ik heb een donkerblauw vermoeden dat die niet zo hoog ligt als dat die zou moeten zijn.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Troubles met Telenet Box

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Zal vanavond eens een speedtest doen met draad en draadloos.
                      Ik heb een donkerblauw vermoeden dat die niet zo hoog ligt als dat die zou moeten zijn.
                      Heb je de laatste versie van modem?
                      Last edited by VerSeg; 12 november 2019, 20:08.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Troubles met Telenet Box

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Heb je de laatste versie van modrm?

                        Zou inderdaad wel eens kunnen, hier ook de nieuwe modem en Wigo abo (=300Mbit/s)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Troubles met Telenet Box

                          Peins niet dat het de laatste is, maar waar kan ik dat nagaan welk een ik zou hebben?
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Troubles met Telenet Box

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Peins niet dat het de laatste is, maar waar kan ik dat nagaan welk een ik zou hebben?
                            Meestal is de laatste wit en de voorgaande zwart.
                            Bij Telenet in Leuven willen ze alvast geen TV-box meer geven als men niet de laatste versie van modem heeft.
                            Of beiden tegelijk vervangen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Troubles met Telenet Box

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Peins niet dat het de laatste is, maar waar kan ik dat nagaan welk een ik zou hebben?
                              Je kan toch in het menu aflezen hoe het zit met je connectie Luc, hier schommelt dat tussen 85% en 95% met wifi verbinding,
                              met de lan adapters stond er iets van niet goed of zo.

                              Betreffende je modem, als je Wigo hebt, doe dan een speedtest op je pc met utp kabel en op de server van Mechelen, haalt deze niet ruim boven de 200 Mbit/sec
                              dan zit je nog met een oude versie.
                              Last edited by Guest42; 13 november 2019, 10:36.

                              Comment

                              Working...
                              X