Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Duitse Ebay betrouwbaar?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Duitse Ebay betrouwbaar?

    Hallo allemaal,

    Ik zat op de duitse Ebay site te kijken http://www.ebay.de en daar staan echt hele mooie aanbiedingen op mbt fotoapparatuur. Bijvoorbeelde een 300 mm f4 IS in nieuwstaat voor ong 850 euro. Ik hoorde van iemand dat Ebay heel veilig is om te kopen, aangezien aanbieders zich moeten registreren en hun gegevens dus bekend zijn. Daarbij wordt er ook ratings gegeven aan de aanbieder.
    Nu dus mijn vraag, wie heeft ervaring/opmerkingen met kopen op de Duitse Ebay?
    Last edited by kreefie; 26 oktober 2004, 18:05.

  • #2
    Re: Duitse Ebay betrouwbaar?

    Ebay als instantie is betrouwbaar, maar je koopt niets van Ebay maar van individuen en die zijn natuurlijk niet allemaal betrouwbaar daarom de volgende tips:

    1-kijk naar de feedback van de verkoper als deze veel feedback heeft die overwegend positief is (meer dan 95%) zegt dat al veel
    2-kijk of deze feedback ook is voor vergelijkbare producten als je wil kopen (bijv dat de verkoper niet eerst 100 maal en wasknijper voor 2 eurocent heeft verkocht en nu een dure camera)
    3-kijk hoe je kan betalen: overmaken, paypal en contact bij afhalen is betrouwbaar en postwissel en vooral western union niet
    4-kijk hoe de verkoper reageert op vragen, krijg je geen behoorlijk antwoord voor de koop reken dan helemaal niet op iets fatsoenlijks na de betaling
    5- als de aanbieding al te mooi lijkt om waar te zijn (bv. Canon EOS 1Ds mark II voor 1100 euro) dan is het waarschijnlijk ook niet waar

    anderen hebben waarschijnlijk nog wel andere tips maar ik kan er even geen bedenken. Bedenk goed dat als je uitkijkt dat kopen via ebay vaak betekent dat je voordelig heel goede dingen kan kopen.

    groeten

    Comment


    • #3
      Re: Duitse Ebay betrouwbaar?

      Dank je voor je antwoord Robert62. Had er trouwens even niet aan gedacht om eerst even binnen de site te zoeken op Ebay. Net gedaan en een stuk wijzer geworden. Moet nog maar even kijken wat ik ga doen. Prijzen zijn zeer aantrekkelijk, maar met een groot bedrag is het toch riskant.

      Comment


      • #4
        Re: Duitse Ebay betrouwbaar?

        Hay Wendy,

        Ik mag zeggen dat ik al honderden transacties heb afgesloten via Ebay, waarvan enkele (slechts een paar) met minder gunstig succes.
        Je bent wel verzekerd voor aankopen bij Ebay als je ze niet ontvangt, doch dit bedrag is gelimiteerd (zie Ebay-rules)
        Natuurlijk is het altijd voorzichtigheid geboden voor een aankoop van toch wel een groot bedrag.
        Handel dan eventueel via Triple-deal of Globes-trader !
        Je betaalt deze derde, waarna je het item ontvangt, en na jouw goedkeuring de verkoper betaald wordt.
        Ben je niet tevreden, moet je het item terugsturen, en na goedkeuring door de verkoper, krijg jij je geld terug.
        Wel altijd eerst vragen aan de verkoper of hij ermee akkoord gaat.
        Als het een eerlijk iemand is, zal hij daar zeker geen bezwaar tegen hebben.
        Let wel, een dergelijke transactie neemt toch wel enige tijd in beslag, doch je bent wel meer gerustgesteld.
        Feedback is inderdaad een moi vergelijkingspunt.
        En veel vragen stellen.
        Een goede verkoper zal steeds binnen de kortste keren van respons zijn.

        Groeten
        Yvan
        Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

        Comment


        • #5
          Re: Duitse Ebay betrouwbaar?

          over het algemeen is ebay wel ok , maar er zitten natuurlijk ook wel enkele rotte appels tussen
          http://www.dullaert.net

          Comment


          • #6
            Re: Duitse Ebay betrouwbaar?

            gewoon doen!
            K zit nu ook op duitse ebay, maar dan wel voor auto's :-)
            Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
            Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

            Comment


            • #7
              Re: Duitse Ebay betrouwbaar?

              Haha okay, ik had net besloten om het toch maar niet te doen. Jullie hebben me weer aan het twijfelen gebracht. Heb de verkoper toch een email gestuurd en hij heeft al een antwoord terug gestuurd. Alles lijkt okay te zijn. Hij heel veel feedback en 99,3% positief. Heb hem voorgesteld de betaling via Triple Deal te doen. Dus nu even afwachten.. Misschien dat jullie willen kijken of het betrouwbaar overkomt:http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...848110305&rd=1

              to be continued...

              Comment


              • #8
                Re: Duitse Ebay betrouwbaar?

                is moeilijk he....
                maar t lijkt er sterk op da hij heel betrouwbaar is.
                Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
                Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

                Comment


                • #9
                  Re: Duitse Ebay betrouwbaar?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lorent
                  is moeilijk he....
                  maar t lijkt er sterk op da hij heel betrouwbaar is.
                  Ja inderdaad? lijkt mij ook.
                  Hij heeft zelfs meerdere goederen.
                  Zie ook zijn nick !
                  Het verwondert mij wel dat er nog niet op geboden is, zodat het lijkt dat de prijs misschien iets te hoog is ??????

                  Groeten,
                  Yvan
                  Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

                  Comment

                  Working...
                  X