Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lekkende kraan in plafond

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lekkende kraan in plafond

    Ik ging net papier plakken en zag in de hoek van mijn slaapkamer 4 druppels vocht op het plafond (zie foto's onderaan).
    Free image hosting and sharing service, upload pictures, photo host. Offers integration solutions for uploading images to forums.

    Free image hosting and sharing service, upload pictures, photo host. Offers integration solutions for uploading images to forums.


    In de hoek is er een soort valse muur (hout), vermoed dat het beter langs daar is dat de loodgieter het zal openen ipv via het plafond.
    De verzekering Vivium (pakket 'Feel at Home) zei dat een loodgieter dit mag herstellen, maar nog niet de gevolgschade.


    Enkele vraagjes :
    -Breekt een loodgieter zelf een muur open en dicht hij dit zelf ?
    -Of bedoelen ze met de gevolgschade dat hij de muur moet openlaten na herstel en dat een andere firma dit moet doen ?
    Een vriend denkt dat gevolgschade is kost om opnieuw te plakken, zou niet weten wat anders, een nieuwe muur ipv de vochtige
    -Ik las eens dat de verzekering in principe enkel de gevolgschade dekt, dus normaal niets ?
    -Zou er een franchise zijn want ik zie dit niet meteen in de link in bijlage
    -Doen de meeste loodgieters dit die erkend zijn of verwijzen zij naar een lekzoekbedrijf ?

  • #2
    Re: Lekkende kraan in plafond

    Dit euvel had ik in september ll en heb de valse plafond deels afgebroken en met snelkoppelingen een nieuwe buis van ca 25 cm tussen gezet (diameter 15 mm).
    Was in badkamer.
    Gelukkig was valse plafond in pvc en heb daar geen schade.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • #3
      Re: Lekkende kraan in plafond

      De loodgieter mag dit herstellen, en daarvoor ook het gat groter maken etc. Maar je mag het gat niet opnieuw laten dichtmaken en opnieuw alles afwerken voor de verzekering een expert gestuurd heeft om die schade te schatten. Vraag aan de loodgieter om de kapotte stuken achter te laten, of neem op zijn minst goede foto's ervan. Ook genoeg foto's van voor de loodgieter begint, van het kapotte stuk voor het vervangen etc. Wacht zeker met af te werken tot de verzekering groen licht geeft.

      Ervaring na schade door lek in chauffage...

      Comment


      • #4
        Re: Lekkende kraan in plafond

        Kan je niet beter die vraag aan de verzekering stellen zodat je zeker bent?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Lekkende kraan in plafond

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Kan je niet beter die vraag aan de verzekering stellen zodat je zeker bent?
          Inderdaad Freddy, in sommige contracten staat dat zij een aannemer aanstellen, en alles meteen zelf regelen zonder dat de klant
          zich van de betaling iets moet aantrekken, mijn buurman had hier enkele jaren geleden een serieus waterlek boven,
          méér dan 70.000€ schade, alle plafonds beneden kapot, plakwerk muren, alle meubels, tv, keuken enz. hij heeft zich van niets moeten aantrekken.
          De dag erna stond reeds een opruimploeg aan de deur en die volgden elkaar in tempo op, langste wachttijd was de bouwdroger die eerst twee weken moest draaien.

          Comment

          Working...
          X