Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen keuze voor Panasonic GX8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen keuze voor Panasonic GX8

    ik heb onlangs een nieuwe camera gekocht en ben nu op zoek naar de beste lenzen hiervoor. heb de Panasonic lumix dmc-gx8 gekocht met kitlens 12-60mm F3.5-5.6. nu zie ik op het internet een test https://www.camerastuffreview.com/nl...-43-pro-lenzen, wat zijn uwe meningen hiervan?

    ik zoek nu een macro lens 1:1 voor deze camera. en een goede zoomlens. heeft iemand ervaring met één van deze lenzen uit deze testen? of heeft iemand een onbeschadigde nieuwe of bijna nieuwe lens uit deze test te koop staan?

  • #2
    Re: Lenzen keuze voor Panasonic GX8

    Moest ik van jou zijn, dan zou ik eens gaan kijken naar een winkel waar ze de objectieven in huis hebben. In vergelijking met de kompakte body kun je al eens schrikken van het formaat van de geciteerde objectieven. Zo'n 40-150 2.8 van Olympus is goed maar wel erg groot. Gelukkig heeft je camera IBIS, dus kun je verder zowel Olympus als Panasonic objectieven gebruiken. Voor macro is de 60 mm van Olympus alleszins een goede keuze. Een goede zoom in standaardbereik is heel zeker de 12-40/2.8 van Olympus of anders, wat meer all-round, de 12-100/4. Voor een tele vind ik de 50-200/2.8-4 van Panasonic Leica best te pruimen (prijs en formaat zijn interessanter dan de 40-150/2.8 van Olympus). In het groothoekbereik kijk je best naar een 7-14 van ofwel Olympus of van Panasonic. Ook hier weer naar het formaat kijken. En uiteraard ook altijd of je de prijs wel ziet zitten...

    Comment


    • #3
      Re: Lenzen keuze voor Panasonic GX8

      NicoR dank voor uw reactie. sowieso wil ik de lenzen eerst zien natuurlijk.

      Comment

      Working...
      X