Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vropa wint de oktober-Challenge, thema: Laag bij de grond. Proficiat!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vropa wint de oktober-Challenge, thema: Laag bij de grond. Proficiat!

    Een onbetwiste winnaar deze maand: Vropa, een naam die ik nog niet ben tegengekomen bij de lange lijst van vroegere winnaars. Zijn onderwerp: een prachtige porseleinzwam. Ook #2, DirkN, en #3, filipo, hadden een of meerdere paddenstoelen als onderwerp. Hoewel er -zoals verwacht- nogal wat paddenstoelen te zien zijn bij de inzendingen, kregen we toch ook heel andere laag bij de grondse taferelen te zien: op #4 een regelmatige winnaar, Frakske met een slak, terwijl Wim.Vanmaele (#5) plat op z'n buik ging in een (Brusselse?) winkelgalerij.

    Onze gelukwensen gaan uiteraard naar de drie van het ereschavotje, maar tevens naar alle deelnemers. Het was een drukke maand, met uiteindelijk 49 inzendingen, maar ook nogal wat werk voor de Moderator: nieuwkomers die eerst insturen, en pas daarna de regels lezen, of misschien is het reglement niet altijd even duidelijk? Daarom ook stuur ik de fotografen die een weigering (vaak slechts voorlopig!) krijgen een samenvatting van de belangrijkste regels. Ik zal het document nu in mijn Dropbox stoppen, zodat het voor iedereen die twijfelt, beschikbaar is.



    De winnaar ontvangt een kortingbon van €30,- van onze sponsor CeWe; de winnende foto is nog net op tijd om door mij te worden voorgedragen (opgelet: dit is nog geen garantie voor uiteindelijke selectie!) voor de Hall of Fame van Week 44; terwijl de inzending ook zal worden opgevraagd (in hoge resolutie) voor publikatie in het tijdschrift Shoot.

    De herfst is al aan de gang, maar hopelijk resten er nog kleuren genoeg voor het thema van november. Direct maar aan de slag, zou ik zeggen!
    Last edited by LesC; 1 november 2019, 09:18.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Vropa wint de oktober-Challenge, thema: Laag bij de grond. Proficiat!

    Ja Les, 12 nieuwelingen zullen jou wel wat werk bezorgd hebben.
    Het is van augustus 2016 (thema: Dieren) geleden dat er zoveel nieuwe accounts waren. Voor 49 deelnemers moeten we teruggaan naar juli 2011 (thema: Vakantie) om hetzelfde aantal te vinden.

    Geen records. Die waren er in maart 2014, merkwaardig genoeg met hetzelfde thema: (Zeer) laag standpunt.

    Ik denk dat we deze oktober-Challenge "flink" mogen noemen.


    Goed gewerkt!
    Last edited by Jos Vanhengel; 1 december 2019, 19:12. Reden: Foutje!
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Vropa wint de oktober-Challenge, thema: Laag bij de grond. Proficiat!

      Dank je, Dataman, voor de aanvullende gegevens.
      Ik was niet eens zeker of de winnaar van de afgelopen maand vroeger al eens had deelgenomen aan de Challenge.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Vropa wint de oktober-Challenge, thema: Laag bij de grond. Proficiat!

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        ... Ik was niet eens zeker of de winnaar van de afgelopen maand vroeger al eens had deelgenomen aan de Challenge. ...
        Vorige maand was haar/zijn derde deelname. Zij/hij heeft nog deelgenomen in 2014 en 2015.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: Vropa wint de oktober-Challenge, thema: Laag bij de grond. Proficiat!

          Dank je, Jos. Ik vermoed dat de winnaar mannelijk is ditmaal. Voornaam: Paul.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Vropa wint de oktober-Challenge, thema: Laag bij de grond. Proficiat!

            Proficiat Paul !!! en ook een dikke proficiat voor die vele deelnemers, dat maakt het zoveel leuker !!!
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: Vropa wint de oktober-Challenge, thema: Laag bij de grond. Proficiat!

              Gefeliciteerd vropa met je overwinning en DirkN met je 2e plaats
              Zelf ben ik heel tevreden met mijn 3e plaats.
              Ik was heel benieuwd of paddenstoelen het podium zouden halen of dat de stemmers toch voor de alternatieven zouden kiezen...
              Mijn fotowebsite : www.filover.be

              Comment


              • #8
                Re: Vropa wint de oktober-Challenge, thema: Laag bij de grond. Proficiat!

                En Vropa wint niet alleen de BD-Challenge van oktober 2019, zijn foto is tevens geselecteerd voor de Hall of Fame van Week 44. Ook daarvoor onze welgemeende gelukwensen!
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment

                Working...
                X