Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iMac vraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iMac vraag

    Ik heb recentelijk een nieuwe imac en nu komt heel die overzet en bijhorend gezoek. Soit, in het kort : ik was op mijn oude op zoek tussen mijn downloads naar oude DMG-bestanden en ik zie dat ik niet verder geraak dan begin januari 2019. Ik kan me niet voorstellen dat ik die heb geveegd. Komt dat na verloop van tijd ergens anders terecht of wordt dat gewist ?

  • #2
    Re: iMac vraag

    Vreemd, want bestanden worden niet zomaar gewist.
    Heb je de migratie assistent gebruikt voor het 'overpompen' van je gg van oude Mac naar nieuwe, of ben je gewoon manueel aan de slag? Dat laatste zou natuurlijk "heel die overzet en bijhorend gezoek" verklaren.



    Hulpmiddelen zijn natuurlijk apps als EasyFind (gratis in de AppStore), maar iets als OmniDiskSweeper (gratis bij Macupdate - https://www.macupdate.com/app/mac/7402/omnidisksweeper ) kan ook van pas komen. Het dient niet alleen om large, unwanted files te verwijderen, het kan ze ook vinden! Een te betalen app die ik niet zou willen missen is WhatSize, maar de genoemde OmniDiskSweeper is wellicht voldoende.
    En je hebt geen backup (TimeMachine of clone) waar die bestanden (ook) te vinden zouden kunnen zijn?
    Last edited by LesC; 29 oktober 2019, 19:05.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: iMac vraag

      Ja, toch wel.

      Maar ik heb het nu over de oude iMac, heeft dus (nog) niks met overzetten te maken. Het gaat over een fotoprogramma en een diskcleaner die ik ooit heb gekocht via download. De programma's staan er nog altijd op maar ik betwijfel of ik die aan iemand anders kan bezorgen, met een DMG zou dit makkelijker zijn denk ik.

      Comment


      • #4
        Re: iMac vraag

        Veel van die programma's die je via download koopt (ik koop bv wel eens wat van Topaz), houden die dmg's beschikbaar in je account. Die houd ik zelf ook niet meer bij, maar kan ik downloaden als ik wil. Voor andere (zeg maar Nik) die verschillende keren van developer gewisseld zijn, ligt dat moeilijker, vrees ik.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment

        Working...
        X