Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Staketsel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Staketsel

    [IMG]Staketsel BLG GG by Guy Germeau, on Flickr[/IMG]

    Dag allemaal,

    Graag jullie mening over deze foto!

  • #2
    Re: Staketsel

    [IMG]Lantarens pier BLG GG by Guy Germeau, on Flickr[/IMG]

    Deze komt uit dezelfde reeks, moesten jullie hier ook jullie mening op geven zou TOP zijn!

    Alvast bedankt!

    Comment


    • #3
      Re: Staketsel

      Persoonlijk vind ik de eerste het mooiste , door het standpunt en de dieptewerking komt hier ook uitdrukkelijker naar voor.

      Comment


      • #4
        Re: Staketsel

        Dankjewel voor je mening Jean-Pierre!

        Comment


        • #5
          Re: Staketsel

          de eerste toonde je inderdaad al. De tweede heeft ook zijn charmes door de wolkenlagen. Je hebt de lantaarnpalen mooi op een rij weten te krijgen. Persoonlijk vind ik de pier zelf een tikje te donker. Voor de rest is het beeld mooi gevuld.
          mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
          nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
          https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

          Comment


          • #6
            Re: Staketsel

            knap - en als die lichten aangaan zal het nog mooier worden
            mijn website : klik

            Comment


            • #7
              Re: Staketsel

              Indrukwekkende lucht en compo. Jammer van die lilliputter vuurtoren.

              Comment


              • #8
                Re: Staketsel

                Bedankt allemaal!

                Ik leer veel van jullie meningen!

                Comment


                • #9
                  Re: Staketsel

                  Dag Guy, Ik heb net je foto eens full res bekeken.

                  Ik mis toch serieus scherpte over het ganse beeld.
                  Dit kan door onderstaande zaken zijn:

                  Als ik de exif bekijk zie ik: F32 - 20s - ISO100

                  f32. Let op met deze kleine lensopeningen, want je verliest hier ook terug scherpte.
                  De beste resultaten van de lens liggen rond de f11 - f16.

                  Door de sluitertijd van 20 sec creëer je beweging in de wolken, wat duidelijk je bedoeling was.
                  Je bent er tevens ook in geslaagd deze mooi weer te geven.
                  Echter moet je ervoor zorgen dat je camera totaal geen beweging ondervindt tijdens een lange sluitertijd.
                  Als er veel wind is kun je een zwaar voorwerp aan uw statief hangen.
                  Wat ook helpt is een afstandsbediening gebruiken of je opname uitstellen met 2 sec.
                  Vergeet ook je beeldstabilisatie niet uit te schakelen als je fotografeert vanaf statief, anders probeert deze beweging te neutraliseren die er eigenlijk niet is. Wat ook weer bewegingsonscherpte oplevert.

                  Ik zou de pier persoonlijk ook iets oplichten, deze is nu aan de donkere kant.

                  Compositie is goed
                  Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Staketsel

                    Hallo,

                    Eerst en vooral hartelijk bedankt om je tijd te nemen om mijn foto van dichterbij te bekijken!

                    Ik deel zeker je mening en heel erg scherp vind ik hem jammer genoeg ook niet ( ook heb ik enkele stofjes gevonden op mijn lens waar ik volgende keer beter op moet letten).

                    over de opening van diafragma wist ik nog niet dus dit is zeker een goede tip :-)

                    Mijn intentie was inderdaad om te spelen met de sluitertijd ( mijn eerste keer ). Er was heel wat wind aanwezig op het staketsel dus dit maakte het zeker niet makkelijker ( vandaar de keuze om van de grond te fotograferen, stabieler en scherper ). mijn 2de foto is van mijn statief gefotografeerd en je ziet dat de sluitertijd minder is ( ik kreeg hem niet scherp door de wind op langere sluitertijd). Tip van het statief ook top

                    Ik heb telkens mijn foto genomen met timer.

                    Van de beeldstabilisatie wist ik ook niet, ook zeer goede tip waar ik volgende keer rekening mee zal houden!

                    Nogmaals hartelijk bedankt, uw reactie is zeer leerzaam

                    Comment


                    • #11
                      Re: Staketsel

                      Oorspronkelijk geplaatst door G-rar Bekijk bericht
                      Dag Guy, Ik heb net je foto eens full res bekeken.

                      Ik mis toch serieus scherpte over het ganse beeld.
                      Dit kan door onderstaande zaken zijn:

                      Als ik de exif bekijk zie ik: F32 - 20s - ISO100

                      f32. Let op met deze kleine lensopeningen, want je verliest hier ook terug scherpte.
                      De beste resultaten van de lens liggen rond de f11 - f16.

                      Door de sluitertijd van 20 sec creëer je beweging in de wolken, wat duidelijk je bedoeling was.
                      Je bent er tevens ook in geslaagd deze mooi weer te geven.
                      Echter moet je ervoor zorgen dat je camera totaal geen beweging ondervindt tijdens een lange sluitertijd.
                      Als er veel wind is kun je een zwaar voorwerp aan uw statief hangen.
                      Wat ook helpt is een afstandsbediening gebruiken of je opname uitstellen met 2 sec.
                      Vergeet ook je beeldstabilisatie niet uit te schakelen als je fotografeert vanaf statief, anders probeert deze beweging te neutraliseren die er eigenlijk niet is. Wat ook weer bewegingsonscherpte oplevert.

                      Ik zou de pier persoonlijk ook iets oplichten, deze is nu aan de donkere kant.

                      Compositie is goed
                      Goede tips. En allemaal belangrijk. Onderaan de meeste statieven is een soort van haak waaraan je iets kan hangen. Het is natuurlijk moeilijk om met een stel bakstenen op pad te gaan. Misschien iets zwaars in een plastic zak?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Staketsel

                        Knap goed bewaren deze foto want volgend jaar is de pier weg.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Staketsel

                          mooie leidende lijnen, maar ik had persoonlijk iets hoger standpunt gekozen, waardoor er meer van de voorgrond en iets minder van de (niet super interessante) lucht zou zijn. nu speelt de foto zich volledig af op het onderste 3e, wat de foto niet alle recht aandoet vind ik.
                          een andere optie is misschien hier een pano van paken, dan verlies je wat van de grijze lucht... just a thought...
                          de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                          Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

                          Comment

                          Working...
                          X