Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samsung tablets S5E of S6: ervaringen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Samsung tablets S5E of S6: ervaringen ?

    Iemand ervaringen met deze types ?

    Inzake prijs vind ik de S5E wel interessant, maar hier en daar lees ik over WIFI issues...
    Maar het verschil tussen de S5E en de S6 zou niet zo super groot zijn.
    S5E heeft wel geen pen en de opslag op micro SD is ook beperkter dan de S6.

    S5E 128 GB  bij bol.com = 429
    S6 128 GB bij MM = 649
    S6 256 GB bij MM = 779 ( blijkbaar is dat overal dezelfde prijs.... )
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Samsung tablets S5E of S6: ervaringen ?

    Ik heb de S6 gekocht met 128 GB, uiterst tevreden over, zeker meer mogelijkheden dan met mijn ipad want die heb ik ook. Ik kan dus goed de verschillen zien...

    Prachtig scherm, supersnel.... Ik kan geen minpunten vinden. 128GB meer dan genoeg, zeker omdat je nog een extra SD kaartje kan bij steken...

    Android biedt een pak meer mogelijkheden qua instellingen dan IOS. Zeker plezant voor mensen die graag experimenteren..
    Last edited by Franciskine; 27 oktober 2019, 09:45.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Samsung tablets S5E of S6: ervaringen ?

      Dank U, Francis, ik denk ook dat 128 GB genoeg is.
      Blijkbaar kan er tot 1TB extra geheugen in, maar bestaat er al kaartjes van 1TB in micro Sd?
      In mijn laptop heb ik er eentje van 512 GB
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Samsung tablets S5E of S6: ervaringen ?

        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Samsung tablets S5E of S6: ervaringen ?

          Amai, daar koop ik bijna een tweede tablet voor
          512 GB blijft tot nu toe een zeer goede prijs imho.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: Samsung tablets S5E of S6: ervaringen ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Amai, daar koop ik bijna een tweede tablet voor
            Klopt, die zijn geweldig duur...maar er bestaan zeker goedkopere versies..... snelheid heb je op zo'n tablet niet echt nodig, da's eerder voor fototoestellen en videocamera's...
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Samsung tablets S5E of S6: ervaringen ?

              En wat kan je zoals méér met je S6 dan met je ipad.?
              Mijn Pro heeft gisteren de geest geleden: black screen en met niets of niets meer tot leven te wekken.
              Alles geprobeerd, aan pc gehangen, aan MBP, zelfs hard reset, niks helpt.
              Gaat morgen terug naar CB. Nog in garantie.
              Maar ik wou toch al lang een tweede vergelijkbaar tablet onder Android.

              Nu veel keuze is er niet meer. Samsung is het enige merk dat nog deftig tablets bouwt.
              Jammer dat Sony er destijds mee gestopt is...
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Samsung tablets S5E of S6: ervaringen ?

                En in feite heb ik zelfs geen supergroot geheugen nodig, want ik gebruik de tablet veel om TV te kijken: ofwel vrtnu, vtmgo, 4TV ofwel via de Nas.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: Samsung tablets S5E of S6: ervaringen ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  En wat kan je zoals méér met je S6 dan met je ipad.?
                  Een voorbeeld : alle videoformaten wordt herkend door Android, als je bijvoorbeeld een aantal filmen op een SD kaartje zet, kan je die zonder problemen afspelen, probeer dat maar eens met een iPad.
                  Een Android tablet wordt op de pc gewoon herkend als een externe harde schijf, kopiëren, verplaatsen werkt allemaal zoals met een gewone pc.
                  Je hebt totaal geen andere software nodig. En ik dacht dat Dex ook ingebouwd was in de Samsung Galaxy S6, zodra je dan verbinding maakt met een usb-kabel en de pc, krijg je het scherm van je tablet op het bureaublad.
                  Er bestaat een app die Nova heet in de playstore, die moet je absoluut downloaden, probeer eerst de gratis versie, maar ik raad zeker de volledige versie aan, kost amper een paar euro's, en dan gaat er eigenlijk een totaal nieuwe wereld open. De mogelijkheden qua instellingen zijn als het ware onbeperkt.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Samsung tablets S5E of S6: ervaringen ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Een voorbeeld : alle videoformaten wordt herkend door Android, als je bijvoorbeeld een aantal filmen op een SD kaartje zet, kan je die zonder problemen afspelen, probeer dat maar eens met een iPad.
                    Een Android tablet wordt op de pc gewoon herkend als een externe harde schijf, kopiëren, verplaatsen werkt allemaal zoals met een gewone pc.
                    Je hebt totaal geen andere software nodig. En ik dacht dat Dex ook ingebouwd was in de Samsung Galaxy S6, zodra je dan verbinding maakt met een usb-kabel en de pc, krijg je het scherm van je tablet op het bureaublad.
                    Er bestaat een app die Nova heet in de playstore, die moet je absoluut downloaden, probeer eerst de gratis versie, maar ik raad zeker de volledige versie aan, kost amper een paar euro's, en dan gaat er eigenlijk een totaal nieuwe wereld open. De mogelijkheden qua instellingen zijn als het ware onbeperkt.
                    Nova ken ik
                    Ooit eens op een Sony Xperia Z2 geplaatst ! Is inderdaad super gemakkelijk; je kan je tablet bijna gebruiken als een gewone PC.
                    Zou ik die per tablet opnieuw moeten aankopen, of werkt mijn eerste aankoop ook op een nieuwe tablet ?
                    Nu ja, voor een paar euro's kan een mens niet sukkelen.
                    Alleszins bedankt voor de info !

                    Het enige nadeel is dat de S6 weer ietsje zwaarder is dan de S5e ( in gewicht bedoel ik ), maar het is nog doenbaar.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Samsung tablets S5E of S6: ervaringen ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Nova ken ik
                      Ooit eens op een Sony Xperia Z2 geplaatst ! Is inderdaad super gemakkelijk; je kan je tablet bijna gebruiken als een gewone PC.
                      Zou ik die per tablet opnieuw moeten aankopen, of werkt mijn eerste aankoop ook op een nieuwe tablet ?
                      Als je inlogt met hetzelfde email adres als toen kan je gewoon opnieuw de gekochte versie gebruiken...
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #12
                        Samsung tablets S5E of S6: ervaringen ?

                        Wat toestel betreft, als je een hoog gadgetgehalte in het bloed hebt ... dan zou ik voor de S6 gaan. [emoji6]

                        Wat geheugen betreft, men kan uitbreiden naar groter met een kaartje, maar vergeet niet dat dit altijd iets trager zal werken dan intern geheugen en wat er op staat in een aparte bibliotheek (map) staat.
                        Persoonlijk kies ik steeds voor voldoende in het toestel zelf en de kaart eerder als BU oplossing (uitbreiden enkel indien nodig).
                        Maar hoeveel je echt nodig hebt, dat kan enkel jij zelf weten Marc.

                        Wat mijn eigen voorkeur in gebruiksgemak betreft ... ik blijf graag zoveel mogelijk in hetzelfde merk omdat bestanden dan eenvoudig gedeeld kunnen worden tussen verschillende toestellen.

                        Belangrijkste bij een aankoop is eigenlijk wat je zelf wil, de ene aanbeveling is even gerechtvaardigd als de andere maar is met dit soort toestellen vaak een persoonlijke voorkeur.

                        Uw iPad is misschien stuk, maar binnen de garantieperiode heb je die snel weer hersteld of vervangen terug. [emoji6]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Samsung tablets S5E of S6: ervaringen ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Wat toestel betreft, als je een hoog gadgetgehalte in het bloed hebt ... dan zou ik voor de S6 gaan. [emoji6]

                          Wat geheugen betreft, men kan uitbreiden naar groter met een kaartje, maar vergeet niet dat dit altijd iets trager zal werken dan intern geheugen en wat er op staat in een aparte bibliotheek (map) staat.
                          Persoonlijk kies ik steeds voor voldoende in het toestel zelf en de kaart eerder als BU oplossing (uitbreiden enkel indien nodig).
                          Maar hoeveel je echt nodig hebt, dat kan enkel jij zelf weten Marc.

                          Wat mijn eigen voorkeur in gebruiksgemak betreft ... ik blijf graag zoveel mogelijk in hetzelfde merk omdat bestanden dan eenvoudig gedeeld kunnen worden tussen verschillende toestellen.

                          Belangrijkste bij een aankoop is eigenlijk wat je zelf wil, de ene aanbeveling is even gerechtvaardigd als de andere maar is met dit soort toestellen vaak een persoonlijke voorkeur.

                          Uw iPad is misschien stuk, maar binnen de garantieperiode heb je die snel weer hersteld of vervangen terug. [emoji6]
                          Ja, maar nemen apps nu zo veel ruimte in beslag ?
                          Mijn allereerste Samsung GT P1000, ja, daar liep ik tegen de interne opslag aan.
                          Echter 128 GB zou dat niet genoeg zijn om vlot te werken ?
                          De 256 GB heeft wel ietsje meer RAM....maar zou dat het verschil maken, 2GB meer ?

                          En mijn gadgetgehalte in mijn bloed zal ongeveer even hoog zijn als dat van de Francis
                          Bestaan daar geen pilletjes voor ?
                          Alhoewel, ik zou dat van U toch ook eens laten nakijken, Freddy
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Samsung tablets S5E of S6: ervaringen ?

                            Mijn apps nemen ongeveer 11 GB in....
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Samsung tablets S5E of S6: ervaringen ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Mijn apps nemen ongeveer 11 GB in....
                              Voila, en die interne opslag dat die nu 128 of 256 Gb is, zal niks aan de snelheid / vlotheid doen.
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment

                              Working...
                              X