Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's uploaden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's uploaden

    Hallo,

    Ik ben nieuw op dit forum en zou graag wat van mijn foto's uploaden zodat ik beter kan worden in fotografie Ik weet enkel niet zo goed hoe/waar ik moet beginnen ( foto's uploaden )

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: foto's uploaden

    Welkom! In het onderdeel "testforum" vind je de nodige info.
    Ikzelf gebruik (gratis)Flickr, even bestuderen maar eens je er mee weg bent is het piece of cake. Succes!
    Forum voor testen en uitproberen in het algemeen, maar wel foto-gerelateerd. Je kan hier proberen of een koppeling naar een foto op uw site goed werkt, je eerste testfoto's met je nieuwe camera bekijken e.d.

    Comment


    • #3
      Re: foto's uploaden

      Welkom! tinypic.com is ook een goeie.
      Last edited by Schutters; 25 oktober 2019, 04:10. Reden: Welkom

      Comment


      • #4
        Re: foto's uploaden

        Moderator Note: Verplaatst van Beginnershoek, een subforum dat dient om je eerste foto's te tonen, naar Algemeen, waar allerlei vragen ivm fotografie worden gesteld.


        De bovengegeven tips zijn zeker bruikbaar!
        Mijn vrouw gebruikt Imgur. Ikzelf gebruik Imgur voor mijn screenshots, en Dropbox voor mijn foto's, maar ik post nog maar zelden.

        Het komt erop neer dat:
        • je een 'host' moet zoeken (de gegeven antwoorden bevatten namen van hosts)
        • je je foto moet afwerken naar de gevraagde specificaties (die uitleg vind je inderdaad in het Testforum, in de 'stickies' bovenaan) - ideaal is als je afgewerkte foto een maximum lengte heeft van 1024 pixels. Iets groter mag, maar dan wordt de foto verkleind naar 1024px en voorzien van een gele band. Te groot afwerken en je krijgt een rode band!
        • je laadt je foto op naar je 'host', zorgt ervoor dat de permissies goed staan (als alles privé staat ziet niemand wat, behalve jezelf), en kopieert het 'adres'. Een goed adres begint met https en eindigt op jpg.
        • je plaatst dat adres hier op het forum in onze Fotohoek, in een subforum naar keuze. Omdat je zegt dat je nieuw bent, stel ik voor dat je de Beginnershoek gebruikt, aanvankelijk toch. Dat adres moet voorafgaan en gevolgd worden door de IMG-tags.
        • je best eerst oefent in het Testforum. Daar krijg je (van de leden of een aanwezige Mod) alle hulp die je nodig hebt.
        Succes!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment

        Working...
        X