Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Orange Love Trio : heel tevreden (2 vraagjes) + Groepsaankoop electriciteit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Orange Love Trio : heel tevreden (2 vraagjes) + Groepsaankoop electriciteit

    1. Switch Telenet - Orange
    Na jarenlang een slapende Telenet klant heb ik eindelijk Orange Love Trio met 4GB Koala per maand + onbeperkt downloaden/streamen + Orange TV voor slechts €69 per maand!
    Het €79 pack met onbeperkt telefoondata heb ik niet nodig, zo nog €10 per maand bespaart is mooi meegenomen over de jaren heen.

    De laatste keren zat ik met basicnet op slowband en moest ik blokken bijkopen.
    Telenet wil niet mee met haar tijd en winst telt, alles is streamen tegenwoordig, dus hoog tijd voor Orange.

    Mijn Telenet Decoder + Powerline bracht ik 15/9 binnen (wel al 5 dagen via de Easy Switch ID overgeschakeld)
    Maar blijkbaar rekende Telenet gewoon door en moest speciaal nr stopzettingsnr bellen, dus verschil van de factuur werd niet vanaf de 10/9 Easyswitch gerekend.
    Ik verwachte een tegoed van +-€50 en op 20/10 kreeg een factuur van €50 te betalen voor 6/11, ze hadden de powerline aangerekend ondanks dat ik hem direct binnenbracht.
    Eerst 10min aan de lijn gehangen op het 015-nr onderaan de factuur (hoorde achteraf dat er een gratis 0800 nr was, maar dit printen ze natuurlijk niet op hun factuur, niets mee te verdienen).
    Men zei dat het kon dat ik al gefactureerd was voor de powerline voor die was binnengebracht, maar het verhaal klopt dus niet.
    Hoe dan ook, ze gaan mij de €50 terugbetalen voor 16/11, als je moet terugkrijgen schuiven ze nog vlug 10 dagen op... ik ben ervanaf!

    Misschien zitten hier ook "Oranje mannetjes" met wat ervaring betreft de TV decoder.

    Deze 2 praktische vragen heb ik nog :
    -Er is geen delete knop op de afstandsbediening, kun je in 1x een map wissen met dezelfde programma's of enkel 1 per 1 ?
    -Vroeger kon ik het VTM nieuws van 19u in serie opnemen, als ik nu in serie kies neemt die ook de overbodige nieuwsuitzendingen van 13u & 18u op, niets aan te doen zeker?

    Dit is het minste tegenover het prijsvoordeel, over de snelheid ook supertevreden van, een nieuwe supertevreden Orange klant

    2. Groepsaankoop electriciteit
    Ik las toevallig een artikel over de 360.000 gezinnen in België die €600 teveel betalen voor hun electriciteit, denk dat er nog meer zijn die teveel betalen voor hun internet

    Denk dat er veel jongere mensen eens de oudjes moeten wakkermaken, zo erven ze ook meer centen later

    Gisteren nam ik de nieuwe groepsaankoop van de stad zoals elk jaar (€400 goedkoper dan een basiscontract), die van de Provincie WVL is altijd net iets minder interessant.
    Ik keek ook op aanbieders.be en mijnenergie.be, de enige goedkopere waren met variabele prijs, maar op de Belgische markt dus niet aan te raden.
    Een vriend zegt regelmatig kijken op aanbieders.be en prijzen opvolgen, maar zou dit zoveel schommelen doorheen het jaar?
    Ik neem meestal vanaf 1 Januari een nieuw contract voor de instapvoordelen. Daarna stuurt je huidige aanbieder een tegenvoorstel, maar meestal geraken ze er toch niet.
    Heb wel gemerkt dat het tarief van de groepsaankoop ongeveer hetzelfde is als de goedkoopste op aanbieders.be, dus die "groepsaankopen" zijn niet spectaculair laag helaas.

    Variabel is €100 per jaar goedkoper voor mij, maar in België met het energietekort en soms kerncentraleproblemen riskanter.
    Alhoewel die variabel kun je ook stoppen moesten de prijzen extreem stijgen, zijn er hier BD'ers die variabel riskeren ?

    Zo kunnen we weer wat centjes besparen vanaf 2020 want het leven wordt er niet goedkoper op
    Last edited by KevinVdd; 24 oktober 2019, 19:14.

  • #2
    Re: Orange Love Trio : heel tevreden (2 vraagjes) + Groepsaankoop electriciteit

    Ik wou ook alles overschakelen naar Orange, omdat we al 2 gsm's bij Orange hebben met Family Pack (gratis naar mekaar bellen)
    Ik hoor wel dikwijls zeggen dat Orange een betere dekking heeft dan Telenet.

    Maar zoveel profijt doe je niet bij Orange tegenover Telenet.
    Bij Telenet :
    - Internet 300/25 Mb zonder data-limieten
    - Telenet TV
    - Vaste lijn 24/24 gratis onbeperkt bellen
    - 2 gsm met onbeperkt bellen in België of naar Belgische gsm die zich in het in het buitenland bevindt, onbeperkt SMS'en, 15Gb data willekeurig te delen onder
    de 2 gsm's.
    Prijs voor dit pakket 83€/maand.
    Bij Orange kost dat 79€/maand maar slechts met 1 gsm en zonder vaste lijn.

    In Spanje heb ik
    - Internet Fiber 300/300Mb zonder datalimieten = 24€/maand
    - 2 gsm met 1000 minuten/maand bellen in Spanje en elk 10Mb data = 12€/maand
    - Vaste lijn met gratis bellen in Spanje (behalve naar betalende nummers) = gratis (tot voor kort 9€/maand)
    Voor TV heb ik TV Vlaanderen = 18€/maand (80 Spaanse en Engelse tv-zenders kosten via de internet provider 9€/maand, maar heb ik niet genomen)
    Een totaal van 24 + 12 + 18 = 54€/maand.
    Dat is tegenover Telenet 83 - 54 = 29€ goedkoper in Spanje.
    Als extra heb ik IPTV met 9000 tv zenders @ 8€/maand met inbegrepen gratis 6000 films on demand.
    TV Vlaanderen zou ik eventueel kunnen opzeggen, maar ik hou het als back up.
    Dan zou ik maandelijks nog slechts 44€ betalen voor internet 300/300, 2 gsm met 15Gb data, vaste lijn, IPTV.
    Dat is in Spanje 45% goedkoper dan in België.
    Da's waarschijnlijk omdat de CEO's daar geen miljoenen per jaar verdienen .

    Voor de elektriciteit in België, heb ik al meermaals offertes laten maken. De goedkoopste zou 20€/jaar goedkoper zijn dan Engie. Daar ga ik geen moeite voor doen.
    Voor de elektriciteit in Spanje, ben ik in juni overgestapt van de staatsleverancier IBERDROLA (vergelijkbaar met indertijd Electrabel) naar SIESTA. Ik betaal nu 29% minder.
    Enige voorwaarde was de herkeuring van de installatie (150€), maar dat is op 5 maanden gerecupereerd.
    Last edited by notex; 24 oktober 2019, 20:14.

    Comment


    • #3
      Re: Orange Love Trio : heel tevreden (2 vraagjes) + Groepsaankoop electriciteit

      Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
      2. Groepsaankoop electriciteit
      Ik las toevallig een artikel over de 360.000 gezinnen in België die €600 teveel betalen voor hun electriciteit, denk dat er nog meer zijn die teveel betalen voor hun internet

      Denk dat er veel jongere mensen eens de oudjes moeten wakkermaken, zo erven ze ook meer centen later

      Gisteren nam ik de nieuwe groepsaankoop van de stad zoals elk jaar (€400 goedkoper dan een basiscontract), die van de Provincie WVL is altijd net iets minder interessant.
      Ik keek ook op aanbieders.be en mijnenergie.be, de enige goedkopere waren met variabele prijs, maar op de Belgische markt dus niet aan te raden.
      Een vriend zegt regelmatig kijken op aanbieders.be en prijzen opvolgen, maar zou dit zoveel schommelen doorheen het jaar?
      Ik neem meestal vanaf 1 Januari een nieuw contract voor de instapvoordelen. Daarna stuurt je huidige aanbieder een tegenvoorstel, maar meestal geraken ze er toch niet.
      Heb wel gemerkt dat het tarief van de groepsaankoop ongeveer hetzelfde is als de goedkoopste op aanbieders.be, dus die "groepsaankopen" zijn niet spectaculair laag helaas.

      Variabel is €100 per jaar goedkoper voor mij, maar in België met het energietekort en soms kerncentraleproblemen riskanter.
      Alhoewel die variabel kun je ook stoppen moesten de prijzen extreem stijgen, zijn er hier BD'ers die variabel riskeren ?

      Zo kunnen we weer wat centjes besparen vanaf 2020 want het leven wordt er niet goedkoper op
      Waarom zou een variabele prijs niet aan te raden zijn op de Belgische markt
      Wij hebben al vele jaren variabel bij Engie, soms voordeel en soms een nadeel maar variabel komt altijd goedkoper uit als je de berekening maakt
      Net nog even bekeken en kan me 400 € per jaar profijt doen door over te schakelen naar Essent, ook variabel uiteraard.
      Het nadeel bij Essent, je moet 800 € voorschot betalen voor het komende jaar
      Alle beide de contracten zijn onmiddellijk zonder kosten op te zeggen
      Eigenaardigste vind ik dat het prijsverschil enkel zit in de energieprijs, al de rest is net hetzelfde

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Orange Love Trio : heel tevreden (2 vraagjes) + Groepsaankoop electriciteit

        Wij doen hier al jaren mee aan groepsaankoop op energie bij verschillende initatieven.
        Met wisselende resultaten.

        De groepsaankoop dat voor ons (W-Vl) de beste deal maakt is www.samensterker.be en zo te zien gaan we daar nu wel bij blijven.

        We hebben ook via andere initiatieven geprobeerd maar kwamen dan nadien blijkbaar duurder uit. Een van de slechtste was de groepsaankoop via de provincie WVL.
        Zo waren we eens beland bij Engie. Via variabel contract hebben ze ons goed liggen gehad en moesten flink bijbetalen bij jaarafrekening.
        Hebben we die ..... buiten gesmeten.
        Engie begon ons dan te stalken door zowat wekelijks te bellen dat ze weer een nieuwe deal hadden die zoveel goedkoper was.
        Ja daar gaan we niet op in. Hadden ze maar eerder aan moeten denken niet?

        Het is ook erg opletten met het verlengen van contracten na een groepsaankoop. Meestal smeren ze je na een jaar een heel duur contract aan.

        Engie had ons vroeger nog al eens goed liggen. Ik was er toen niet zo mee bezig als nu. Krijgen wij een aanbod in de bus van Engie dat ze prompt 5% korting gaven bij een nieuw contract.
        We gaan er op in. Zag er een leuke deal uit op het eerste gezicht.
        Het jaar nadien vallen wij zowat plat achterover van wat we moesten bijbetalen bij afrekening. Ben ik toen dat voorstel opnieuw gaan lezen en in de kleine lettertjes op pagina 7 stonden de nieuwe tarieven voor dat contract. Die waren 30% HOGER dan het vorige contract. We kregen dus 5% korting op de stijging van 30%!! Mijn vriendin en ik hadden er niet op gelet maar dit soort praktijken gaan ze ons geen 2 keer lappen.

        Nu pluis ik alles uit tot en met. Ik houd ook alles bij de laatste jaren want met groepsaankopen moet je elk jaar opnieuw meedoen of je zit vast aan nieuwe dure contracten.
        Het zijn allemaal charlantans. Ze rekenen u kosten aan waar je niet voor moet betalen bij een ander als je goed zoekt.
        Een zeer gekende pitfall is de "abonnementskost" en foefelen met EX BTW tarieven.

        Ze sturen je ook graag met een kluitje het riet in. Zo hadden we hier eens een leurder aan de deur die een voorstel kwam doen.
        Ik zeg "maar jullie zijn een pak duurder als wat we nu hebben!" "Ahja meneer, je krijgt bij ons dan ook goede service" "service op wat dan precies?" (stilte)

        Maar terzijde, nu ik alles bijhoud de laatste jaren is mij wel opgevallen dat overal de prijzen bijzonder veel gestegen zijn. Vooral op elektriek dan.
        Heeft natuurlijk te maken dat ze dat moeten importeren vanuit het buitenland.
        Wat mij betreft is het hoogtijd om een stuk of 2 nieuwe dikke kerncentrales te gaan bouwen. Met wind en zon komen ze er nooit. En nu importeren we toch vooral uit Frankrijk waar ze voluit gaan voor kernenergie.

        Comment


        • #5
          Re: Orange Love Trio : heel tevreden (2 vraagjes) + Groepsaankoop electriciteit

          Voor mij scheelde dit wel (Orange €69 per maand tegenover Wigo of Wigo S van €83-€84 per maand om onbeperkt internet te hebben).
          Samensterker ken de ik niet, heb mij ook eens ingeschreven voor die groepsaankoopverzekering auto, wist niet dat dit bestond zelfs
          Via de groepsaankoop autoverzekering dingen we de beste prijs af bij verschillende maatschappijen en samen halen we de mooiste kortingen binnen!

          Comment


          • #6
            Re: Orange Love Trio : heel tevreden (2 vraagjes) + Groepsaankoop electriciteit

            Met al die groepsaankopen moet,ik toch wat lachen, tot nu toe nog nooit iets gevonden dat goedkoper was dan hetgeen men zelf kan bekomen door wat te zoeken en te onderhandelen voor een identieke service.

            En let vooral bij verzekeringen op wat je krijgt voor die prijs, niet alleen of de prijs lager is.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Orange Love Trio : heel tevreden (2 vraagjes) + Groepsaankoop electriciteit

              Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
              Voor mij scheelde dit wel (Orange €69 per maand tegenover Wigo of Wigo S van €83-€84 per maand om onbeperkt internet te hebben).
              Samensterker ken de ik niet, heb mij ook eens ingeschreven voor die groepsaankoopverzekering auto, wist niet dat dit bestond zelfs
              https://www.groepsaankoop-autoverzekering.be/
              Is gewoon altijd appels met peren vergelijken, Telenet Wigo is en blijft "voor mij" de beste optie met voldoende snelheid
              en ik kan zeker niet klagen over hun service.

              Wat betreft verzekeringen, laat dat vergelijken door je verzekeringsmakelaar, zoals VerSeg zegt kan er nogal wat verschil zitten qua dekking.
              Ik neem altijd een full omnium, kost wat maar geeft mij een wat geruster gemoed.

              Comment


              • #8
                Re: Orange Love Trio : heel tevreden (2 vraagjes) + Groepsaankoop electriciteit

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Met al die groepsaankopen moet,ik toch wat lachen, tot nu toe nog nooit iets gevonden dat goedkoper was dan hetgeen men zelf kan bekomen door wat te zoeken en te onderhandelen voor een identieke service.

                En let vooral bij verzekeringen op wat je krijgt voor die prijs, niet alleen of de prijs lager is.
                Ha ha, dat is waar. Veel mensen hier in de buurt hebben zonnepanelen laten leggen via een groepsaankoop.
                Toen wij voor de onze gingen, eerst wat navraag/research gedaan in de buurt: niemand wist welke zonnepanelen er op hun dak lagen

                Het was goedkoop, ja, maar wat hebben ze ervoor gekregen ?
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: Orange Love Trio : heel tevreden (2 vraagjes) + Groepsaankoop electriciteit

                  Ik vind dat een beetje een raar vergelijk.
                  Electriek is electriek en gas is gas. Welke leverancier je ook neemt, het is EXACT hetzelfde wat je krijgt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Orange Love Trio : heel tevreden (2 vraagjes) + Groepsaankoop electriciteit

                    dubbelpost.

                    Comment


                    • #11
                      Orange Love Trio : heel tevreden (2 vraagjes) + Groepsaankoop electriciteit

                      Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                      Ik vind dat een beetje een raar vergelijk.
                      Electriek is electriek en gas is gas. Welke leverancier je ook neemt, het is EXACT hetzelfde wat je krijgt.
                      Klopt, maar de ene rekent 40€ vaste kosten aan de andere 80€.
                      De ene leverancier geeft voordelen, soms vanaf de eerste dag, anderen vanaf een jaar of twee jaar klant of helemaal niets.
                      Bij de ene kan je alles via de website regelen, bij anderen enkel telefonisch.
                      De ene laat toe eenvoudig de voorschotfacturen aan te passen, bij de andere gaat dat moeilijker.
                      De ene leverancier koopt aan bij een kerncentrale, de andere puur groene stroom ... ook al komt het allemaal van het net.
                      De ene leverancier verplicht domiciliëring, de andere niet.
                      Uiteraard is het product hetzelfde, enkel de service die erbij geboden wordt kan verschillend zijn.
                      En als we het over zonnepanelen hebben ... daar zit toch een groot verschil in.
                      Last edited by VerSeg; 27 oktober 2019, 03:27.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Orange Love Trio : heel tevreden (2 vraagjes) + Groepsaankoop electriciteit

                        Daar ben ik het met je eens VerSEg maar al die services kunnen mij gestolen worden.
                        Het verschil in abonnementen en services is waar een groot verschil zit. Dat klopt. Meestal moet je via een groepsaankoop die kost niet betalen.

                        Maar verder moet ik helemaal geen service. Ik ga daar ook geen geld aan uitgeven. Ook niet aan "vaste kosten". ik zou echt niet weten wat ik daar dan precies in de plaats voor moet krijgen dat mij nu echt een meerwaarde is waar ik geld voor over heb.
                        Als er een probleem is met de stroom of gas dan bel ik naar de distributiemaatschappij. Voorlopig is mij dat 2 keer in 50 jaar overkomen dat ik ze nodig had. Ik ga daar echt geen geld aan uitgeven.

                        Comment


                        • #13
                          Orange Love Trio : heel tevreden (2 vraagjes) + Groepsaankoop electriciteit

                          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                          Daar ben ik het met je eens VerSEg maar al die services kunnen mij gestolen worden.
                          .../...
                          Als er een probleem is met de stroom of gas dan bel ik naar de distributiemaatschappij. Voorlopig is mij dat 2 keer in 50 jaar overkomen dat ik ze nodig had. Ik ga daar echt geen geld aan uitgeven.
                          Met service bedoel ik zeker niet de service bij panne (onderbreking), daar belt men in principe niet de leverancier voor maar de netbeheerder (Fluvius o.a.).

                          Maar zoals eerder vermeld, het al dan niet verplichten via domiciliëring te betalen, het al dan niet kunnen aanpassen van voorschotfacturen, het al dan niet verplicht zijn om vooraf te betalen, ...

                          Voor sommigen heeft dit geen belang, anderen hebben specifieke voorkeuren.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment

                          Working...
                          X