Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voetbal is passie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Voetbal is passie

    Afgelopen weekend de wedstrijd Lyra Lierse tegen Wellen in beeld mogen brengen. 3de Amateur, koud met af en toe een bui maar,... wat een passie Voor zij die het verhaal achter Lyra Lierse een beetje kennen kunnen beamen dat het daar in Berlaar soms wild aan toe kan gaan. De omstandigheden waren voor mij als fotograaf langs de zijlijn rampzalig. Pikdonker buiten, barslechte stadionverlichting, te weinig millimeters (70-200 f 2.8) en een camera die per definitie niet gemaakt is voor sportfotografie, de 5D Mark II. Onder het motto roeien met de riemen die we hebben zijn we de uitdaging aangegaan. Over de beelden van de wedstrijd volgt misschien nog een nieuwe post maar tijdens 1 van de goals kon ik deze euforische actie vastleggen. Technisch verre van perfect maar het beeld straalt emotie uit... althans voor mij

    Bedankt voor het kijken

    Last edited by dondimorio; 24 oktober 2019, 09:54.
    “Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson

    Canon EOS 5D MKII -- Canon EOS 500D -- Canon 24-70 f/2.8 -- Canon 18-55 f/3.5-5.6 -- Canon 50mm f/1.8 -- Canon 70-200 IS f/2.8 -- Tokina 11-16 f/2.8

  • #2
    Re: Voetbal is passie

    Zeer sfeervol KNAP
    Alle DiaShows: https://vimeo.com/album/191898

    Comment


    • #3
      Re: Voetbal is passie

      Mooie waarneming

      Comment


      • #4
        Re: Voetbal is passie

        Mooie expressieve opname

        Mvg Yves
        What you see is what you get

        Comment


        • #5
          Re: Voetbal is passie

          Hele toffe! Ik denk dat de foto nog sterker wordt in puur zwart/wit.

          Comment


          • #6
            Re: Voetbal is passie

            Oorspronkelijk geplaatst door walter bechhols Bekijk bericht
            Hele toffe! Ik denk dat de foto nog sterker wordt in puur zwart/wit.
            Dank je wel voor jullie reacties Aangepast naar puur zwart/wit is inderdaad beetje sterker Dank je wel voor de tip. Ik heb de foto helaas moeten vervangen aangezien deze op een portfolio site gehost wordt en anders heb ik dubbele beelden.
            “Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson

            Canon EOS 5D MKII -- Canon EOS 500D -- Canon 24-70 f/2.8 -- Canon 18-55 f/3.5-5.6 -- Canon 50mm f/1.8 -- Canon 70-200 IS f/2.8 -- Tokina 11-16 f/2.8

            Comment


            • #7
              Re: Voetbal is passie

              In volle actie, sterke en sfeervolle foto!

              Comment


              • #8
                Re: Voetbal is passie

                Zeer expressief beeld van daar in "Balder"

                Comment


                • #9
                  Re: Voetbal is passie

                  Liever een foto die barst van de sfeer en technisch niet 100 % is, dan een technisch perfecte foto zonder ziel...

                  grt
                  Gerrit
                  Last edited by de Gerre; 25 oktober 2019, 18:15.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Voetbal is passie

                    Mooi portret van deze man.
                    https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Voetbal is passie

                      'Voetbal is oorlog' zei ooit Rinus Michels de voormalig trainer van het NL-elftal. Die agressie toont deze supporter ook. Nu plaats u deze foto in zwart-wit omdat u meent dat hij daar krachtiger van wordt. Een opvatting die je ook kan omdraaien. Nu over de echte oorlog van '40-'45 daar doet en beweert men op de site van Omroep Brabant het omgekeerde over foto 's uit die tijd.
                      "Als je foto's van de bevrijding van Tilburg kleur geeft, zie je details die je op zwart-witfoto's niet ziet. Kijk naar deze foto waarin een huis in brand staat. Met die gekleurde vlammen is de impact zoveel groter." 'Voor de viering van 75 jaar bevrijding bracht fotograaf Jan van Oevelen (73) zeker 40 zwart-witfoto's tot leven door ze kleur te geven' aldus OB.
                      Van historische zwart-wit foto's wenst men dat deze ingekleurd moeten en van hedendaagse foto's wenst men vaak dat kleurenfoto’s in zwart-wit worden omgezet: een soort modeverschijnsel.
                      Overigens vind ik uw foto heel goed en is HOF waardig
                      Last edited by Binnenuit; 26 oktober 2019, 10:29.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Voetbal is passie

                        knap beeld - die vurige supporter er goed uitgepikt
                        mijn website : klik

                        Comment


                        • #13
                          Re: Voetbal is passie

                          Erg mooi, de emotie spat van het scherm
                          http://www.smuttynose.nl

                          Comment

                          Working...
                          X