Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto uitsnijden.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto uitsnijden.

    Hallo, ik ben bezig met productfotografie, ik gebruik daar een macrolens 1:1 voor, en een full frame camera met adapter om een A lens te kunnen gebruiken, het onderwerp is een wit rond potje met etiket tekst op, ik gebruik een lichttentje en 1flits en fotografeer in Raw.achtergrond is gekleurd, zwart of blauw, om daarna het potje goed te kunnen selecteren en te knippen of kopie van te maken.
    Na dit alles wil ik het potje in een document plaatsen maar de randen van het potje vertoont of te wel een zwarte rand of blauwe rand, van wat kan dat de reden zijn.
    Alvast bedankt voor de goede raad.

  • #2
    Re: foto uitsnijden.

    Zwarte rand als je met zwarte achtergrond werkt ? En blauwe rand als je met blauwe achtergrond werkt ?
    Dan lijkt het dat het licht op een of andere manier teruggekaatst wordt van je achtergrond
    Maar misschien moet je eens een voorbeeld tonen
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: foto uitsnijden.

      Uw uitsnede settings staan met een "feathering" (gevederde uitsnede) van enkele pixels ? Dat resulteert in een overvloei zone van n pixels met de "andere" kleur. wilde gok ...

      Comment


      • #4
        Re: foto uitsnijden.

        Eén van de oorzaken kan zijn,dat je onderwerp te dicht tegen de achtergrond staat (of die te sterk belicht wordt),en dit geeft dan reflectie van de achtergrondkleur op je onderwerp.
        Zoals trouwens Blauwzwart al aangaf.

        Zoek eens op Google op Green screen.Je zult daar wel van alles vinden over deze techniek.Te lang om het hier uit te leggen.
        Heb je het al bij de opname ?? of komt het alleen te voorschijn na selectie?
        In eerste gevalpname techniek of lensafwijkingen,in tweede geval moet je het gaan zoeken in de software.
        Last edited by demuro; 24 oktober 2019, 13:43. Reden: bijvoegsel

        Comment

        Working...
        X