Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera zou ik het er het beste erbij kunnen nemen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera zou ik het er het beste erbij kunnen nemen ?

    Beste lezers fotografen ,
    Momenteel bezit ik de nikon D300s & de nikon D700 ;
    Ik bezit vooral FX glas (heb vooral geinvesteerd in goeie lenzen 70-200 Vrii, nikon 105 mm ,24 -70 mm , alle 2.8)
    Zou ik betere lees ;scherpere ,meer gedetailleerde fotos verkrijgen bij een upgrade naar ofwel Nikon D500, D750 ofwel tweedeh D4s ?
    Ik fotografeer graag in de natuur , vooral alles wat je in het bos vind, regelmatig cyclocross en af en toe wielrennen op de weg.

    Dank voor het lezen van dit bericht en jullie comments.

    Ps, Zijn er onder jullie die veel ervaring hebben met de D500 ,Hoe hoog kan je gaan met de ISO om nog aanvaardbare foto's te verkrijgen ?

  • #2
    Re: Welke camera zou ik het er het beste erbij kunnen nemen ?

    Ik zal al blind de D4s zekers strepen en de D500 erbij voor de uitzonderlijke "sport" momenten, hoewel de D750 mij dan een investering lijkt waar je meer vreugd aan zult beleven.

    Hoe hoog kan je gaan met de ISO om nog aanvaardbare foto's te verkrijgen ?
    en dit kan niemand voor je beoordelen, de ene persoon is de andere niet, ieder heeft zo z'n eigen aanvaardbaarheid norm

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera zou ik het er het beste erbij kunnen nemen ?

      Betere scherpte en detail, bedoel je dit bij hoge iso of bij lage iso?

      Bij lage iso kijk dan eerder naar de d8** reeks

      Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera zou ik het er het beste erbij kunnen nemen ?

        Met de D500 heb ik geen ervaring. Maar met de 750 en de D4 kan je geen miskoop doen.
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera zou ik het er het beste erbij kunnen nemen ?

          Ik zou ook zeker naar een D800 of D810 kijken. Aangezien je FX glas hebt is en geen reden om het niet te gebruiken zoals het bedoeld is...
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Welke camera zou ik het er het beste erbij kunnen nemen ?

            Ja ,zo heb ik het ondertussen ook bekeken ,het is een 2de h D810 + grip geworden ,hij sluit ook het meeste aan bij de camera's die ik heb ,ronde zoeker (ik maak graag gebruik van de DR5 hoekzoeker voor macro) ,AF-On knop en hij is ook sterk gebouwd .Ik heb deze gezien bij een kennis en de foto's zijn heel scherp,veel detail .
            Dank voor de info .

            Comment

            Working...
            X