Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

puur lilian

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] puur lilian



    Dank u om te kijken
    Last edited by D.B.D; 21 oktober 2019, 04:58.

  • #2
    Re: puur lilian

    Zou het croppen, mijn ogen vliegen nu onrustig van het gezicht naar de handen...
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: puur lilian

      Een geslaagd portret! Ik vind de ingetogen kleuren mooi. Scherpte en belichting zijn ook goed. In tegenstelling tot Bouk vind ik croppen niet nodig.

      Comment


      • #4
        Re: puur lilian

        Mooie foto (portret) ook al vind ik het donker, het is al een donkere dame.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: puur lilian

          Mooi beeld.
          ...leeg...

          Comment


          • #6
            Re: puur lilian

            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
            Mooie foto (portret) ook al vind ik het donker, het is al een donkere dame.
            Raymond dit was nu juist mijn concept, in tegenstelling tot mijn vorige High-Key waar ik koos voor een witte achtergrond en een model met witte kledij blond haar en blanke huidskleur. Is deze Low-key en heb daarom een zwarte achtergrond een model gekozen met donkere huidkleur en zware kledij. De opstelling van de belichting is op het model net het zelfde gebleven voor beide beelden. Het verschil zit hem in de genoemde kleurtonen, de eerste van zone VIII naar zone V deze van zone I naar V. Systeem bedacht door Ansel Adams het zonesysteem verdeeld in maximaal 10 zones zone 0 =zwart zone 10= wit. Maar dat wist je wel he

            Comment


            • #7
              Re: puur lilian

              Er is toch iets dat niet klopt met haar armen en handen, of zie ik dat verkeerd?

              grt
              Gerrit

              Comment


              • #8
                Re: puur lilian

                Ik volg hier Gerrit wat betreft de armen en handen

                Mvg Yves
                Last edited by yves23; 21 oktober 2019, 12:26.
                What you see is what you get

                Comment


                • #9
                  Re: puur lilian

                  Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
                  Raymond dit was nu juist mijn concept, in tegenstelling tot mijn vorige High-Key waar ik koos voor een witte achtergrond en een model met witte kledij blond haar en blanke huidskleur. Is deze Low-key en heb daarom een zwarte achtergrond een model gekozen met donkere huidkleur en zware kledij. De opstelling van de belichting is op het model net het zelfde gebleven voor beide beelden. Het verschil zit hem in de genoemde kleurtonen, de eerste van zone VIII naar zone V deze van zone I naar V. Systeem bedacht door Ansel Adams het zonesysteem verdeeld in maximaal 10 zones zone 0 =zwart zone 10= wit. Maar dat wist je wel he
                  Sorry, maar "much a do about nothing"...
                  nikon coolpix s9100

                  Comment


                  • #10
                    Re: puur lilian

                    Oorspronkelijk geplaatst door de Gerre Bekijk bericht
                    Er is toch iets dat niet klopt met haar armen en handen, of zie ik dat verkeerd?

                    grt
                    Gerrit
                    Inderdaad. De rechteronderarm lijkt doormidden geknipt, en het onderste daarvan naar het midden verplaatst.

                    Comment


                    • #11
                      Re: puur lilian

                      mooi portret. Achtergrond en kledij past bij de persoon. Het is correct dat de juwelen en het gelaat vechten om de aandacht (bij mij toch), maar de aard van de juwelen geeft ook meer info over de persoonlijkheid van de dame.
                      Met die rechter onderarm is er toch iets dat niet klopt, boven en onder de mouw ?
                      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                      Comment


                      • #12
                        Re: puur lilian

                        Oorspronkelijk geplaatst door de Gerre Bekijk bericht
                        Er is toch iets dat niet klopt met haar armen en handen, of zie ik dat verkeerd?

                        grt
                        Gerrit
                        Ja je ziet dat verkeerd, het is een open mouw speciale snit (laatste nieuwe mode zonder reclame te maken)daardoor optische illusie

                        Comment


                        • #13
                          Re: puur lilian

                          Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
                          Ja je ziet dat verkeerd, het is een open mouw speciale snit (laatste nieuwe mode zonder reclame te maken)daardoor optische illusie
                          ja, je hebt gelijk : de heldere detailversie op Flickr (doorklikken en 1 beeld terug) is daar duidelijk over. Sorry, ik had nochtans gezworen dat het deel boven en het deel onder niet in mekaars verlengde zaten.
                          mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                          nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                          https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                          Comment


                          • #14
                            Re: puur lilian

                            Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
                            Ja je ziet dat verkeerd, het is een open mouw speciale snit (laatste nieuwe mode zonder reclame te maken)daardoor optische illusie
                            Je hebt inderdaad gelijk, het is een optische illusie door de donkere schaduw op de arm, goed te zien bij meer licht op de foto. Sorry

                            grt
                            Gerrit

                            Comment


                            • #15
                              Re: puur lilian

                              netjes gedaan
                              mijn website : klik

                              Comment

                              Working...
                              X