Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotocamera bij Amazon kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotocamera bij Amazon kopen?

    Hallo,
    Ik zou een nieuwe Nikon body willen kopen. In vergelijking met de meeste shops in België en NL (ook online) is het in Duitsland momenteel veel goedkoper door een speciale actie van Nikon (sofort rabatt) waardoor een body 200 euro (en in sommige gevallen tot 400 euro) goedkoper is dan bij ons. Voor een D750 bvb betaal je Duitse dealers 200 euro minder en bij Amazon zelfs 300 euro. Ik zal dus mijn nieuwe camera in Duitsland kopen waarschijnlijk. Maar is Amazon betrouwbaar genoeg? Heeft iemand ervaring met terugzenden indien iets niet OK is? Wat in geval van defect en onderhoud?

  • #2
    Re: Fotocamera bij Amazon kopen?

    Ik heb vorig jaar een Canon M6 body gekocht aan een eindereeksprijs, 30% lager dan bij KameraExpress, Cameranu ed op dat moment.
    Terugzenden is bij amazon.de geen probleem.

    Bij het registreren bij CPS stond Amazon niet vermeld als erkend verkooppunt, maar het serienummer werd wel aanvaard.
    Ik vermoed dus dat het geen grijze import is en normaal kan hersteld worden.

    Bij cashbackakties wordt Amazon ook uitgesloten.

    Ik zou er niet direct duur materiaal kopen voor een klein prijsverschil.

    Comment


    • #3
      Re: Fotocamera bij Amazon kopen?

      De D750 kost bij ons nu rond de 1400 euro. In Duitsland tussen 1150 en 1200 euro en bij Amazon 1050. Dus wel een serieus verschil denk ik.

      Comment


      • #4
        Re: Fotocamera bij Amazon kopen?

        Met Cashback nog voordeliger, zie:



        Niet iedereen levert buiten Duitsland maar een aantal wel degelijk
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: Fotocamera bij Amazon kopen?

          Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
          De D750 kost bij ons nu rond de 1400 euro. In Duitsland tussen 1150 en 1200 euro en bij Amazon 1050. Dus wel een serieus verschil denk ik.
          amazon maakt ook gebruik van derde partijen, dus andere verkopers, de 1050 zal waarschijnlijk grijze import zijn. ik heb een paar weken geleden mijn D750 bij top-foto.de gekocht en zelf opgehaald. hele vriendelijke man die ook nog graag nederlands praat. baal wel een beetje omdat ik dus wel die 200 euro gemist heb maar goed wel erg blij met de camera.
          Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
          Our English website: www.kaichitravel.com
          Breng eens een bezoekje aan Siberie!

          Comment


          • #6
            Re: Fotocamera bij Amazon kopen?

            Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
            Met Cashback nog voordeliger, zie:



            Niet iedereen levert buiten Duitsland maar een aantal wel degelijk
            Wow, welke prijsverschillen! Dus nog voordeliger dan Amazon! Niet te verwonderen dat gewone winkels verdwijnen als sneeuw voor de zon.

            Comment


            • #7
              Re: Fotocamera bij Amazon kopen?

              Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
              Met Cashback nog voordeliger, zie:



              Niet iedereen levert buiten Duitsland maar een aantal wel degelijk
              Volgens mij gewoon nep hoor Jan, ofwel grijze import
              Dat zijn zulke dingen die niet kunnen uiteraard, want als je de site wilt verlaten krijg je een pop-up om zelf een prijs in te vullen als je die te hoog vind
              Dus zou er mij niet aan wagen

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Fotocamera bij Amazon kopen?

                Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
                Wow, welke prijsverschillen! Dus nog voordeliger dan Amazon! Niet te verwonderen dat gewone winkels verdwijnen als sneeuw voor de zon.
                Altijd in het achterhoofd houden Raf
                "Als het te mooi is om waar te zijn is het hoogstwaarschijnlijk geen waar"
                Velen zijn je al voorgegaan, steeds wordt er gewaarschuwd tijdens het nieuws en op het internet en toch trappen er nog mensen in
                Maar je doet uiteraard wat je wilt hé

                grts
                Sieg
                Last edited by Sieg; 18 oktober 2019, 00:22.
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Fotocamera bij Amazon kopen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Volgens mij gewoon nep hoor Jan, ofwel grijze import
                  Dat zijn zulke dingen die niet kunnen uiteraard, want als je de site wilt verlaten krijg je een pop-up om zelf een prijs in te vullen als je die te hoog vind
                  Dus zou er mij niet aan wagen

                  grts
                  Sieg
                  Die handelaars op idealo.de lijken mij ook maar gewone fotowinkels zoals topfoto in Düren.
                  Prijzen liggen in Duitsland dikwijls een stuk lager zonder dat daar iets moet achter gezocht worden.
                  Nikon heeft blijkbaar nog te veel stock van de D750 en de eindejaarsverkopen komen eraan (en een nieuw model), dat gaat sneller weg in een grote markt.

                  Er wordt ook voor gezorgd dat er nergens nog oude modellen verkrijgbaar zijn aan uitverkoopprijzen wanneer er een nieuw uitkomt.
                  Het zou me niet verwonderen dat de fotohandelaars zich daaraan moeten houden, anders krijgen ze de volgende keer niets meer.

                  En wat daarna nog niet de deur uit is gaat naar Amazon.

                  Bij Amazon koop ik doorgaans enkel artikelen die rechtstreeks uit hun magazijnen komen (andere aanbiedingen worden dikwijls ook niet naar het buitenland verzonden), dan spreek je maar met één partij. Trouwens nooit problemen gehad.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotocamera bij Amazon kopen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Volgens mij gewoon nep hoor Jan, ofwel grijze import
                    Dat zijn zulke dingen die niet kunnen uiteraard, want als je de site wilt verlaten krijg je een pop-up om zelf een prijs in te vullen als je die te hoog vind
                    Dus zou er mij niet aan wagen

                    grts
                    Sieg
                    Sieg, bij een van de winkels in de lijst heb ik twee jaar geleden een verrekijker gekocht. In Nederland moest deze 1100 euro kosten en bij de winkel in Duitsland 890. Serieus prijsverschil. Supersnel geleverd, volledige garantie. Ik weet dat je verrekijkers en camera's niet helemaal kunt vergelijken maar ik heb er wel vertrouwen in.
                    http://www.smuttynose.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotocamera bij Amazon kopen?

                      Ik zou het ook nog niet wagen om via die "Idealo" een camera te kopen. Maar in de grote winkels in Duitsland die al vele jaren bestaan en die ook online verkopen denk ik toch dat er geen probleem is. Dus rechtstreeks bij een winkel. Bij Amazon twijfel ik nog, alhoewel die daar nog 100 euro goedkoper is.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotocamera bij Amazon kopen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Die handelaars op idealo.de lijken mij ook maar gewone fotowinkels zoals topfoto in Düren.
                        Prijzen liggen in Duitsland dikwijls een stuk lager zonder dat daar iets moet achter gezocht worden.
                        Nikon heeft blijkbaar nog te veel stock van de D750 en de eindejaarsverkopen komen eraan (en een nieuw model), dat gaat sneller weg in een grote markt.

                        Er wordt ook voor gezorgd dat er nergens nog oude modellen verkrijgbaar zijn aan uitverkoopprijzen wanneer er een nieuw uitkomt.
                        Het zou me niet verwonderen dat de fotohandelaars zich daaraan moeten houden, anders krijgen ze de volgende keer niets meer.

                        En wat daarna nog niet de deur uit is gaat naar Amazon.

                        Bij Amazon koop ik doorgaans enkel artikelen die rechtstreeks uit hun magazijnen komen (andere aanbiedingen worden dikwijls ook niet naar het buitenland verzonden), dan spreek je maar met één partij. Trouwens nooit problemen gehad.
                        Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                        Sieg, bij een van de winkels in de lijst heb ik twee jaar geleden een verrekijker gekocht. In Nederland moest deze 1100 euro kosten en bij de winkel in Duitsland 890. Serieus prijsverschil. Supersnel geleverd, volledige garantie. Ik weet dat je verrekijkers en camera's niet helemaal kunt vergelijken maar ik heb er wel vertrouwen in.
                        De grote winkels in Duitsland is geen enkel probleem Jan en euh ... Jan, zelf ook al voor veel geld materiaal gekocht aldaar en altijd netjes thuisgestuurd gekregen.
                        Maar via idealo.de lijkt het me niet betrouwbaar, waarom kreeg ik gisterene bij het uitloggen een pop-up waarin je zelf het bedrag mag noemen voor een bepaald toestel waarnaar je keek
                        Dat alleen lijkt me al verdacht toch ?
                        Ben benieuwd wat er gebeurt wanneer je bvb 100 € zou invullen ...

                        grts
                        Sieg
                        Last edited by Sieg; 18 oktober 2019, 11:47.
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotocamera bij Amazon kopen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          De grote winkels in Duitsland is geen enkel probleem Jan en euh ... Jan, zelf ook al voor veel geld materiaal gekocht aldaar en altijd netjes thuisgestuurd gekregen.
                          Maar via idealo.de lijkt het me niet betrouwbaar, waarom kreeg ik gisterene bij het uitloggen een pop-up waarin je zelf het bedrag mag noemen voor een bepaald toestel waarnaar je keek
                          Dat alleen lijkt me al verdacht toch ?
                          Ben benieuwd wat er gebeurt wanneer je bvb 100 € zou invullen ...

                          grts
                          Sieg
                          Sieg, Idealo is niets meer als een vergelijkingssite zoals in Nederland (m.i. slechtfunctionerend) beslist.nl.
                          Die Popup is een mooie service vind ik. Jij vult het bedrag in waarvoor je een bepaald artikel zou willen kopen en als er bij 1 van de aangesloten winkels dat product voor die prijs aangeboden gaat worden dan komt er een Mailtje jouw kant op. Hoef je zelf dus niet alle akties en prijsdalingen e.d. in de gaten te houden.

                          Als jij 100 euro invult voor een D850 kun je op j vingers natellen nooit een E-mail te zullen krijgen
                          http://www.smuttynose.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotocamera bij Amazon kopen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                            Sieg, Idealo is niets meer als een vergelijkingssite zoals in Nederland (m.i. slechtfunctionerend) beslist.nl.
                            Die Popup is een mooie service vind ik. Jij vult het bedrag in waarvoor je een bepaald artikel zou willen kopen en als er bij 1 van de aangesloten winkels dat product voor die prijs aangeboden gaat worden dan komt er een Mailtje jouw kant op. Hoef je zelf dus niet alle akties en prijsdalingen e.d. in de gaten te houden.

                            Als jij 100 euro invult voor een D850 kun je op j vingers natellen nooit een E-mail te zullen krijgen
                            Achzo bedankt Jan voor de info
                            Ik vond het eigenaardig dat ikzelf een prijs moest invullen, zodoende
                            Na je uitleg is het inderdaad duidelijk hoe het systeem werkt

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fotocamera bij Amazon kopen?

                              Twee dagen geleden heb ik een vraag gesteld over de mogelijkheid en de kostprijs voor verzending naar België bij een grote fotozaak in Duitsland maar geen antwoord tot heden. Ik heb ook bij Amazon een D750 in mijn winkelmandje gelegd in afwachting. Vandaag krijg ik een mail van Amazon Duitsland dat die D750 nog in mijn winkelmandje ligt met een link om de koop af te sluiten. Ik volg die link en ... winkelmandje is leeg! Bovendien is de prijs van die kamera plots 100 Euro duurder!
                              Fragewürdig zouden ze in Duitsland zeggen.

                              Comment

                              Working...
                              X