Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D5600 VS Canon EOS 2000D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D5600 VS Canon EOS 2000D

    Hey,

    Ik ben volledig nieuw in de fotografie wereld en ik zou graag mijn eerste camera aanschaffen. Ik heb hierover al verschillende mensen om hulp gevraagd maar ben nog niet verder geholpen.
    Ik heb de volgende 2 camera's in gedachten : Nikon D5600 en de Canon EOS 2000D.

    Welke raden jullie aan aan een beginnende fotograaf zonder ervaring ? Of is er eventueel nog een andere camera die meer geschikt is ?
    Mijn doel is de komende jaren om gewoon heel mooie foto's te maken en vooral veel ervaring opdoen.

    Ik hoor jullie graag

    Alvast bedankt.

    Groeten,
    Yannick

  • #2
    Re: Nikon D5600 VS Canon EOS 2000D

    Één van de grote verschillen tussen Canon en Nikon is, dat je met nikon nog steeds lenzen van vroeger kunt blijven gebruiken, zelfs heel oude lenzen, dat is met Canon absoluut niet meer mogelijk wegens nieuwe vatting. De nieuwe Z reeks van Nikon laat ik even buiten beschouwing.
    kwalitatief zal er tussen buiten merken amper of geen verschil zijn....
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D5600 VS Canon EOS 2000D

      De D5600 heeft dan wel wat streepjes voor - in mijn ogen - en t.o.v. van de 2000D is het ook appels met peren vergelijken
      - aantal frames
      - iso
      - raw+jpeg
      - batterijduur

      Ik zal de D5600 eerder in vergelijk trekken met de 77D, de 2000D staat meer in evenwicht met de D3500 (althans naar mijn oordeel)

      En een ander punt ten aanzien van de trend die gaande is, heb je jezelf de vraag gesteld spiegel of systeem???