Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D5600 VS Canon EOS 2000D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D5600 VS Canon EOS 2000D

    Hey,

    Ik ben volledig nieuw in de fotografie wereld en ik zou graag mijn eerste camera aanschaffen. Ik heb hierover al verschillende mensen om hulp gevraagd maar ben nog niet verder geholpen.
    Ik heb de volgende 2 camera's in gedachten : Nikon D5600 en de Canon EOS 2000D.

    Welke raden jullie aan aan een beginnende fotograaf zonder ervaring ? Of is er eventueel nog een andere camera die meer geschikt is ?
    Mijn doel is de komende jaren om gewoon heel mooie foto's te maken en vooral veel ervaring opdoen.

    Ik hoor jullie graag

    Alvast bedankt.

    Groeten,
    Yannick

  • #2
    Re: Nikon D5600 VS Canon EOS 2000D

    Één van de grote verschillen tussen Canon en Nikon is, dat je met nikon nog steeds lenzen van vroeger kunt blijven gebruiken, zelfs heel oude lenzen, dat is met Canon absoluut niet meer mogelijk wegens nieuwe vatting. De nieuwe Z reeks van Nikon laat ik even buiten beschouwing.
    kwalitatief zal er tussen buiten merken amper of geen verschil zijn....
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D5600 VS Canon EOS 2000D

      De D5600 heeft dan wel wat streepjes voor - in mijn ogen - en t.o.v. van de 2000D is het ook appels met peren vergelijken
      - aantal frames
      - iso
      - raw+jpeg
      - batterijduur

      Ik zal de D5600 eerder in vergelijk trekken met de 77D, de 2000D staat meer in evenwicht met de D3500 (althans naar mijn oordeel)

      En een ander punt ten aanzien van de trend die gaande is, heb je jezelf de vraag gesteld spiegel of systeem???

      Let wel dat het kiezen van body eender merk feitelijk de laatste stap is in het keuze proces
      1ste stap is: waar wil ik kwa hoofdmoot fotografisch op gaan richten (macro, landschap, dier, urban/architectuur, reportage, reis, famlilie)
      2de stap is: uitzoeken welke objectieven daarbij jouw voorkeur hebben
      3de stao is: body en toebehoren (flitser, triggers, draadontspanner ed)

      en wat men vaak buiten beschouwing laat: wat heb ik nog meer nodig, statief, balhoofd, SD kaartjes, extra batterij, filters ed

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D5600 VS Canon EOS 2000D

        Oke top, bedankt voor de info !

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D5600 VS Canon EOS 2000D

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Één van de grote verschillen tussen Canon en Nikon is, dat je met nikon nog steeds lenzen van vroeger kunt blijven gebruiken, zelfs heel oude lenzen, dat is met Canon absoluut niet meer mogelijk wegens nieuwe vatting.
          Die "nieuwe vatting" van Canon is ondertussen ook al 32 jaar oud... Wat wel zo is, is dat bij Canon alle Eos lenzen van zo oud op de nieuwe bodies werken (en omgekeerd). Bij Nikon blijft het uitkijken of je nog een schroefaandrijving nodig hebt of niet en andere lichtmeter gerelateerde verschillen. Langs de andere kant hebben ze nu alle 2 ook weer een nieuwe vatting.

          Als je geen interesse hebt in oude lenzen maakt het geen bal uit.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D5600 VS Canon EOS 2000D

            Ik zou gewoon een zwarte kiezen, kortom: het maakt niet zoveel uit.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D5600 VS Canon EOS 2000D

              Oorspronkelijk geplaatst door YannickVDA Bekijk bericht
              Oke top, bedankt voor de info !
              Er is geen slechte camera meer te koop, ieder toestel/merk doet wat het moet doen.
              Als je eerste keuze op Canon was gevallen dan moet je je niet laten ompraten door fans van een ander merk, hetzelfde geldt voor als je eerste keuze bij Nikon was
              Vroeg of laat krijg je daar spijt van sowieso dat je toch je buikgevoel niet gevolgd hebt.
              Ga ook eens naar een winkel en bekijk beide toestellen, welke ligt het beste in de hand, welk menu is het makkelijkst te begrijpen voor jou, ...
              Kijk wie wat heeft in je omgeving, kan soms interessant zijn om lenzen van elkaar te gebruiken
              De Canon 2000D zou ik persoonlijk niet kopen want dat is echt wel het minimale, dan zou ik eerder een stapje hoger gaan bvb de Canon 250D
              Veel toestel voor z'n geld en meer dan genoeg voor een beginnend fotograaf waar je nog lang plezier aan zult beleven




              grts
              Sieg
              Last edited by Sieg; 14 oktober 2019, 15:23.
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D5600 VS Canon EOS 2000D

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Ik zou gewoon een zwarte kiezen, kortom: het maakt niet zoveel uit.
                Hmmm... Ik vind een zilverkleurige wel leuker [emoji846]
                Last edited by Franciskine; 14 oktober 2019, 19:08.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D5600 VS Canon EOS 2000D

                  Zou je vandaag de dag als beginner nog een DSLR (een zgn reflexcamera waar je via een prisma en een opklapbare spiegel door de lens kijkt) kopen ?

                  Zelfs Canon en Nikon hebben nu ook mirrorless toestellen (waar je het beeld van de sensor door een elektronische zoeker bekijkt).
                  Deze zijn, zeker in het APS-C of cropformaat zoals de toestellen die vooropgesteld waren, veel compacter, maar met dezelfde - of betere want recentere sensor - beeldkwaliteit.

                  Het is niet om reclame te maken, maar de EOS M reeks van Canon is van prijs/kwaliteit zeker eens te bekijken.
                  Nikon heeft zoiets niet, wel bv Sony met de 6000 reeks. Fuji is boven budget.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D5600 VS Canon EOS 2000D

                    Ik ben Canon liefhebber, laatst( de EOS 90D gekocht, maar een systeem camera zou ik niks anders meer willen dan Fujifilm.
                    Canon kan ook goed zijn evenals Nikon, maar ik heb toch nog altijd een voorkeur met een DSLR te fotograferen.
                    Het zit er misschien ingebakken, ik weet het niet, maar als ik licht bepakt wil zijn dan ben ik op stap met mijn X-T1 en X-E2s.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D5600 VS Canon EOS 2000D

                      De Nikon heeft hier een streepje voor denk ik als je tussen deze 2 wil kiezen. Misschien zelfs de D3500 nemen en geld uitsparen voor een prime? De 3xxx reeks heb ik altijd gebruikt als “compacte” camera met prime op als er geen ruimte was om meer mee te nemen. Ik heb de Fuji x-t20 en x-t30 gebruikt maar wil terug naar DSLR trouwens.

                      Tip: neem beide camera’s eens in de hand, hoe een toestel in de hand ligt is belangrijk.

                      Comment

                      Working...
                      X