Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe matras nodig, maar welk een?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe matras nodig, maar welk een?

    Vooruit gezegd, een harde matras moet ik zeker NIET hebben.
    ik heb een pijnlijke rug, lumbago, en slaap of zou graag op een wolkje slapen.
    Als ik de specificaties lees van de verschillende typen zou je denken aan latex, maar is dat wel gezond?
    Dan heb je een matras met veren, dat lijkt mij luchtiger.
    Dus graag jullie mening wat je de beste vind.
    A ja, en niet te vergeten waar koop je een matras, bij de "Matrassenkoning"?
    Eerlijk gezegd zegt me dat niet bijzonder veel die groothandel.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Nieuwe matras nodig, maar welk een?

    Heel tevreden van de EMMA-matras. Ik zelf ben geopereerd aan de onderrug en de matras is echt uitstekend. We hebben ze na 3 maanden ook gekocht voor ons tweedeverblijf.

    Beste koop in test-aankoop.
    Voor zover ik weet niet verkocht in winkels, maar wordt heel snel geleverd en je hebt terugstuurgarantie.

    Hoe meer je kunt dromen, hoe meer je kunt doen!





    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe matras nodig, maar welk een?

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Vooruit gezegd, een harde matras moet ik zeker NIET hebben.
      ik heb een pijnlijke rug, lumbago, en slaap of zou graag op een wolkje slapen.
      Als ik de specificaties lees van de verschillende typen zou je denken aan latex, maar is dat wel gezond?
      Dan heb je een matras met veren, dat lijkt mij luchtiger.
      Dus graag jullie mening wat je de beste vind.
      A ja, en niet te vergeten waar koop je een matras, bij de "Matrassenkoning"?
      Eerlijk gezegd zegt me dat niet bijzonder veel die groothandel.
      Dag Luc;
      Die MATRASSENKONING spreekt mij ook niet erg aan hoor en voor de beste prijs moet je er ook niet zijn. Zelf heb ik jaaaren in een waterbed geslapen , echt zalig hoor
      Daarna een dure pocketveren matras , ook niet alles hoor !! en nu een ouwerwetse matras met gewone veren erin , momenteel geen problemen.
      Die Emma matras ziet er wel wat uit, lijkt mij goed & betaalbaar ; eigenlijk zou je die zoals ze zelf schrijven eens 100 dagen moeten uittesten, dan weet je het ook 100%
      Veel geluk met je zoektocht en ik hoop van ganser harte dat je de beste vind voor jou

      Mvg
      Maurits W

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe matras nodig, maar welk een?

        Een matras i nooit alleen maar altijd in combinatie met de bodem te bekijken.

        Vroeger jaren een latex gehad en tevreden geweest. Toen ik het vernieuwde voor een bodem met schotels en een soort traagschuim gekozen. Is niet hard, wel stevig. Wat ik een probleem vindt is dat dat schuim je vorm neemt als je slaapt. Dat is prettig maar niet als je zoals ik nogal vaak van houdig wisselt doorheen dd nacht. In het buitenverblijf is het latex op latoflex en dat is daarvoor wel prettiger. Ook wat frisser.

        De volgede keer ga ik terug naar latex.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe matras nodig, maar welk een?

          Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
          Die MATRASSENKONING spreekt mij ook niet erg aan hoor en voor de beste prijs moet je er ook niet zijn.
          Ze geven vaak dikke kortingen, zelfs tot 50% ... maar dan zijn ze nog dubbel zo duur voor vaak mindere kwaliteit.
          Nooit meer voor ons!
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe matras nodig, maar welk een?

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Vooruit gezegd, een harde matras moet ik zeker NIET hebben.
            ik heb een pijnlijke rug, lumbago, en slaap of zou graag op een wolkje slapen.
            Als ik de specificaties lees van de verschillende typen zou je denken aan latex, maar is dat wel gezond?
            Dan heb je een matras met veren, dat lijkt mij luchtiger.
            Dus graag jullie mening wat je de beste vind.
            A ja, en niet te vergeten waar koop je een matras, bij de "Matrassenkoning"?
            Eerlijk gezegd zegt me dat niet bijzonder veel die groothandel.
            De meeste Belgische binnenvullingen worden in Tielt geëxtrudeerd Luc, veel fabriekanten maken enkel de omhulling
            Als W-Vl niet te ver is stuur ik je via PM een fabrieksadres waar je een samenstelling kan kiezen en rechtstreeks kan kopen.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe matras nodig, maar welk een?

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              De meeste Belgische binnenvullingen worden in Tielt geëxtrudeerd Luc, veel fabriekanten maken enkel de omhulling
              Als W-Vl niet te ver is stuur ik je via PM een fabrieksadres waar je een samenstelling kan kiezen en rechtstreeks kan kopen.
              Is vriendelijk Geert maar ik woon in Mol, dit is de grens met Antwerpen, en Limburg.
              Heb ondertussen uw PM er eens op na gelezen en de website gaan verkennen maar vind er mijn maat niet tussen (190x140).
              Vind er wel mijn gading qua opmaak en afwerking, dat wel. Is me ook een heel bekend merk hé.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe matras nodig, maar welk een?

                Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
                Dag Luc;
                Die MATRASSENKONING spreekt mij ook niet erg aan hoor en voor de beste prijs moet je er ook niet zijn. Zelf heb ik jaaaren in een waterbed geslapen , echt zalig hoor
                Daarna een dure pocketveren matras , ook niet alles hoor !! en nu een ouwerwetse matras met gewone veren erin , momenteel geen problemen.
                Die Emma matras ziet er wel wat uit, lijkt mij goed & betaalbaar ; eigenlijk zou je die zoals ze zelf schrijven eens 100 dagen moeten uittesten, dan weet je het ook 100%
                Veel geluk met je zoektocht en ik hoop van ganser harte dat je de beste vind voor jou

                Mvg
                Maurits W
                Yepse, heb al eens rondgekeken naar die Emma en die haalt wel veel lof binnen, eens kijken als ze mijn oude matras meenemen of niet.
                Ook belangrijk omdat ik die niet in brand kan steken hé.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe matras nodig, maar welk een?

                  die recyclage in vlaanderen is wel een probleem hé. Eigenlijk is een kringloopwinkel het enige alternatief in Vlaanderen.
                  In Brussel mogen matrassen bij het grof vuil, maar in De Panne niet.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe matras nodig, maar welk een?

                    Ik vrees dat ze de oude matras niet gaan meenemen. In mijn geval werd de nieuwe geleverd met post.nl en die mannen nemen niks mee terug.

                    Maar nogmaals, echt wel heel erg tevreden hier over Emma. (Anders zou ik ze niet op twee plaatsen hebben gekocht).
                    Vrrl sukses.

                    Vriendelijke groeten

                    Peter

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe matras nodig, maar welk een?

                      Het beste type matras hangt af van persoon tot persoon en het is niet omdat die voor persoon A geschikt is, dat die ook voor persoon B goed is.
                      De ene zweet veel, de andere weegt meer of minder, de andere heeft rugklachten ... belangrijkste is dat men een matras kan uittesten en/of een omruilgarantie kan bekomen.
                      Ga vooral ergens proberen!
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe matras nodig, maar welk een?

                        Vorige week nog een nieuw matras gekocht bij Ikea. Een matras met traagschuim ondersteund goed je lichaam en vormt zich daaraan. Een goed traagschuim matras komt weer terug in zijn vorm, dus opletten of uit proberen in de winkel. Je kunt een matras met veren in combinatie met traagschuim aanschaffen. Wanneer je een matras met alleen veren koopt ( bv bokspring) is het aan te raden er een traagschuim topper bij te kopen. Bij een boxspring zonder traagschuim ga je minder snel transpireren.
                        Wanneer je met een partner in een bed slaapt neem dan eenpersoons matrassen, de een heeft vaak andere wensen aan slaap comfort dan de andere.
                        Ik heb al dertig jaar rugklachten maar nooit in bed of als ik uit bed kom omdat ik nooit bezuinigt heb bij aanschaf van een bed. Het beste is ook om niet langer dan tien jaar met een matras te doen omdat ze hun ondersteunende werking gaan verliezen.
                        Last edited by Binnenuit; 13 oktober 2019, 23:52.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe matras nodig, maar welk een?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                          Heel tevreden van de EMMA-matras. Ik zelf ben geopereerd aan de onderrug en de matras is echt uitstekend. We hebben ze na 3 maanden ook gekocht voor ons tweedeverblijf.

                          Beste koop in test-aankoop.
                          Voor zover ik weet niet verkocht in winkels, maar wordt heel snel geleverd en je hebt terugstuurgarantie.

                          Hoe meer je kunt dromen, hoe meer je kunt doen!





                          Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                          Hey Peter,

                          Ik zie dat dit merk ook deftige (?) hoofdkussens hebben
                          Zelf ben ik al lang op zoek naar een deftig hoofdkussen, al veel geld uitgegeven aan verschillende soorten.
                          Heb jij ervaring met deze hoofdkussens van EMMA, lijkt me wel makkelijk vanwege de verschillende zijden

                          grts
                          Sieg

                          (sorry Luc dat ik even hier je topic kaap maar dit interesseert me ook allemaal vanwege mijn hernia's in rug en nek en al veel geld uitgegeven te hebben aan hoofdkussens en matrassen)
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe matras nodig, maar welk een?

                            Nee Sieg, ik heb geen ervaring met de kussens.


                            Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe matras nodig, maar welk een?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Hey Peter,

                              Ik zie dat dit merk ook deftige (?) hoofdkussens hebben
                              Zelf ben ik al lang op zoek naar een deftig hoofdkussen, al veel geld uitgegeven aan verschillende soorten.
                              Heb jij ervaring met deze hoofdkussens van EMMA, lijkt me wel makkelijk vanwege de verschillende zijden

                              grts
                              Sieg

                              (sorry Luc dat ik even hier je topic kaap maar dit interesseert me ook allemaal vanwege mijn hernia's in rug en nek en al veel geld uitgegeven te hebben aan hoofdkussens en matrassen)
                              Ik gebruik al enkele jaren een 'half' hoofdkussen ipv een groot hoofdkussen.
                              Sedertdien geen problemen meer op dat vlak, maar dit is natuurlijk mijn persoonlijke ervaring.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment

                              Working...
                              X