Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD De Averegten, Heist op den Berg op zaterdag 26 oktober 2019 om 13.30 uur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD De Averegten, Heist op den Berg op zaterdag 26 oktober 2019 om 13.30 uur

    SD De Averegten te Hallaar


    Zaterdag 26 oktober 2019 om 13.30 uur





    De zomer is voorbij en de herfst is weer begonnen. Dat betekent dat het land weer langzaam geel en oranje kleurt, dat de zwammen en paddenstoelen er overal te vinden zijn en dat biedt een uitgelezen kans om het fototoestel erbij te pakken.






    Het Provinciaal Groendomein De Averegten is een 100 hectare grote inspiratiebron. Wie er ooit gewandeld heeft op een zomerse dag na een hevig onweer, heeft tussen de coulissen van opstijgende waterdamp de ware schoonheid van dit bos beleefd. Verzadigd groen, de roep van de koekoek en de prikkelende geur van de aarde. In hun malse weiden pronken de schapen als wattenbollen op een groen canvas.






    Op een winterse dag zie je tussen de bevroren kruinen van een groepje elzen de torens van Hallaar en Heist-op-den-Berg als versteende wachters van dit pastorale landschap.
    In De Averegten adem je de tijdloosheid van de natuur.
    Maar ook in het najaar heeft dit gebied zijn charmes, de verkleuring van de natuur en de zwammen en paddenstoelen.






    Daarom organiseren wij de SD De Averegten om deze schoonheid met zijn allen te kunnen vastleggen.





    Plaats van bijeenkomst:



    We komen samen op zaterdag 26 oktober 2019 om 13.30 uur aan de grote parking cafe-resto Het Boshuis – De Averegten te 2220 HALLAAR, Boonmarkt 12.

    Daar zijn 2 parkings, voor het Boshuis een kleine parking maar aan de andere kant, rechts van de weg is de grote parking.

    Coördinaten: N 51 05 22 03 – O 004 42 36 39





    Info:



    Voor iedere deelnemer zal een plannetje van De Averegten voorzien worden. Daar het zeer geschikt is voor macro te doen zal ook iedereen een plastiek zak krijgen zodat je op de grond zou kunnen gaan liggen.

    We vragen wel dat je vrijdagavond (25 okt) en ook zaterdagmorgen (26 okt) even het forum controleert of de SD wel doorgaat. De weersomstandigheden kunnen soms zeer wispelturig zijn, het zij teveel regenverwachtingen of hevige (ruk)winden zodat het bos zou kunnen gesloten worden.





    Programma van de SD:




    Het bos De Averegten leent zich er nu toe voor de verkleuring van de natuur te fotograferen en de kleurrijke zwammen en paddenstoelen.

    Wij zullen proberen je verder te helpen indien je vragen hebt of minder ervaring hebt om macro te fotograferen of vraag gerust wat je nog wilde weten.

    Het einde van de SD is voorzien rond 17.00 uur.

    Nadien, voor degene die het willen, kunnen we even napraten en iets warm of sterk gaan drinken in cafe-resto Het Boshuis – De Averegten.





    INSCHRIJVEN:




    Door te reageren in dit topic met je Nickname en het aantal personen.
    Je wordt bijgevoegd aan de lijst en kan je zelf meevolgen of je bent ingeschreven.
    Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
    Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

    BD0460BE

  • #2
    Re: SD De Averegten, Heist op den Berg op zaterdag 26 oktober 2019 om 13.30 uur

    Deelnemerslijst:






    01 Bachus1909
    02 Francis1950
    03 Soeki Wan
    04 Spanjaart
    05 ALDL
    06
    07
    08



    .
    Last edited by Bachus1909; 19 oktober 2019, 12:18.
    Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
    Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

    BD0460BE

    Comment


    • #3
      Re: SD De Averegten, Heist op den Berg op zaterdag 26 oktober 2019 om 13.30 uur

      Ik zal zo'n 7.500km veraf zijn, en kan dus niet deelnemen ;-)

      In elk geval veel herfstplezier!
      BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

      Comment


      • #4
        Re: SD De Averegten, Heist op den Berg op zaterdag 26 oktober 2019 om 13.30 uur

        Oorspronkelijk geplaatst door baloo Bekijk bericht
        Ik zal zo'n 7.500km veraf zijn, en kan dus niet deelnemen ;-)

        In elk geval veel herfstplezier!


        René, een goede reis en breng mooie foto's mee.
        Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
        Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

        BD0460BE

        Comment


        • #5
          Re: SD De Averegten, Heist op den Berg op zaterdag 26 oktober 2019 om 13.30 uur

          Om te antwoorden op een vraagje:

          de foto's in de aankondiging zijn ter plaatse genomen in De Averegten tijdens de voorbereiding en de verkenning van het gebied.
          Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
          Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

          BD0460BE

          Comment


          • #6
            Re: SD De Averegten, Heist op den Berg op zaterdag 26 oktober 2019 om 13.30 uur

            Jammer, dat is bijna in mijn achtertuin, maar ik kan niet komen.
            Ik moet mijn geheugenkaartjes vrij houden en mijn batterijen opgeladen om 's avonds een receptie te fotograferen. :'( Anders was ik zeker gekomen.
            Ik zag jullie daar vrijdagmorgen trouwens aankomen voor de prospectie. ;-)

            (Mag ik ook nog even meedelen dat er nog tot eind oktober foto's van mij hangen in het onthaalgebouw van de Averegten, dat trouwens dat weekend geopend is van 13.00 tot 16.00 u)
            https://www.facebook.com/events/364831687793156/

            Comment


            • #7
              Re: SD De Averegten, Heist op den Berg op zaterdag 26 oktober 2019 om 13.30 uur

              Oh, ik ben geïnteresseerd! Ik kijk mijn agenda nog even na en laat één dezer iets weten. Het is net vakantie dat weekend, misschien zijn we naar verdere oorden.

              Comment


              • #8
                Re: SD De Averegten, Heist op den Berg op zaterdag 26 oktober 2019 om 13.30 uur

                Dit lijkt me een paddo-feestje. Heb zeker interesse - bevestig nog als't lukt (eind deze maand zijn't drukke dagen voor mij).

                Comment


                • #9
                  Re: SD De Averegten, Heist op den Berg op zaterdag 26 oktober 2019 om 13.30 uur

                  Ik kom ook, tenzij het weer het af laat weten.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: SD De Averegten, Heist op den Berg op zaterdag 26 oktober 2019 om 13.30 uur

                    Ziet er mooi uit - schrijf mij maar op
                    Andre De Locht
                    aldlfoto.wordpress.com
                    +32 476 870 354

                    Comment

                    Working...
                    X