Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

echte email provider met pop3 accounts?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • echte email provider met pop3 accounts?

    Omdat ik meer en meer problemen heb met Proximus zoek ik een email provider die een pop3 account kan aanbieden. Sinds dat het daar allemaal Pickx geworden is krijg ik meer en meer goeie email in de junk email terwijl er meer en meer echte spam in mijn inbox komt. Enige dat er kennelijk te doen is, is instellen dat de junk in je inbox moet komen, maar zelfs dat werkt niet. Dus is het tijd om naar betere service uit te kijken.

    Uiteraard in europa, en geen google of hotmail of zo.

  • #2
    Re: echte email provider met pop3 accounts?

    https://www.mail.be/ misschien.

    Maar waarom POP3?
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

    Comment


    • #3
      Re: echte email provider met pop3 accounts?

      Telenet, one.com, je kan toch vrijwel overal kiezen tussen POP3 en IMAP, of begrijp ik de vraag niet?

      PS: en Proximus heeft toch ook nog POP3???
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: echte email provider met pop3 accounts?

        Proximus heeft wel pop3, maar als de server eerst de mails in de junk steekt, dan komen die met pop3 niet meer binnen. Dat is het probleem. Ze ondersteunen enkel nog webmail en willen dus niet naar het probleem van de verkeerd gesorteerde mails kijken.

        Ik wil pop3 omdat ik mijn email op mijn pc wil, niet ergens waar ik er geen controle over heb. Mijn archief gaat terug tot 2003. Met pop3 is het geen probleem om dat over te zetten. Met IMAP of webmail? Vergeet het, jij bent niet meer de eigenaar van je mails maar diegene waar de server staat.

        Zal eens kijken naar mail.be.

        Comment


        • #5
          Re: echte email provider met pop3 accounts?

          Welk e-mail programma gebruik je?

          Als de mails op je pc in de verkeerde map terecht komen ligt dit toch aan je mail client.

          Ik heb scarlet, is ook proximus, en bij mij zitten er soms ook mails verkeerd.
          Maar dat ligt aan office, die verkeerde regels gebruikt.
          Je kan dan rechtsklikken op die mail en dit aanpassen.

          Mvg
          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

          Comment


          • #6
            Re: echte email provider met pop3 accounts?

            Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
            Als de mails op je pc in de verkeerde map terecht komen ligt dit toch aan je mail client.
            Neen, het is op de server van Proximus dat ze verkeerd terecht komen. Mijn pc krijgt als ik pop3 gebruikt enkel die mails binnen die de Proximus server in de inbox van de webmail steekt. Maar de Proximus server steek telkens correcte email in de junk folder van de webmail. Dus die goeie email komt nooit in mijn pc. Ik moet elke dag op de webmail gaan kijken en de verkeerd gesorteerde email terug naar de inbox van de webmail brengen. Dan pas gaat die naar mijn pc.

            Op de webmail is geen enkele regel ingesteld. En ik heb wel ingesteld dat junk mail naar de inbox moet gezet worden maar dat werkt niet.

            Op mijn pc in het email programma (Claws) heb ik een hoop regels, maar die sorteren enkel afzenders in hun specifieke map (facturen, familie, vrienden, collega's, etc). Er zijn ook een hoop regels voor spam want die wordt niet door Proximus tegengehouden, die komt allemaal wel netjes in de inbox terecht.

            Comment


            • #7
              Re: echte email provider met pop3 accounts?

              Volgens mij wordt hier toch een en ander door elkaar gehaald. [emoji6]
              Nergens zelf filters ingesteld?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: echte email provider met pop3 accounts?

                Neen, op de Proximus kant heb ik zelf geen filters ingesteld. Gisteren nog nagekeken. Als je eens zoekt ophet forum van Proximus dan zie je dat ik niet de enige ben met het probleem.

                Comment


                • #9
                  Re: echte email provider met pop3 accounts?

                  Als je toch zelf meer controle wenst, installeer een mailserver.
                  Ik heb lange tijd HMailserver (gratis en klein) gebruikt, stond op een eee-pc ;-)
                  Maar kan ook gewoon op je computer/laptop draaien. HMailserver samen met spamassassin is een goede combinatie om spam te bestrijden ;-)
                  Dat was een paar jaar geleden toch zo ;-)


                  --
                  mlap.
                  T.T.

                  Comment


                  • #10
                    Re: echte email provider met pop3 accounts?

                    Dus blijkbaar gebruikt Proximus op dit ogenblik verkeerde instellingen op zijn POP3-server : want standaard moet die ALLES doorgeven, zonder gefilter…
                    Hier gebruik ik ook POP3 om mijn mails te "backupppen" op mijn hoofdpc, maar ik laat alle mails nog 30 dagen staan bij Proximus, zodat ik ze op mijn andere toestellen kan zien via IMAP gedurende die 30 dagen. (dat is een standaard instelling in outlook).

                    Heb ook al gemerkt dat ik via IMAP minder zie, dan via POP3, en ook mails die zeker niet via SPAM zouden mogen gaan.
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #11
                      Re: echte email provider met pop3 accounts?

                      Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                      Als je toch zelf meer controle wenst, installeer een mailserver.
                      Ik heb lange tijd HMailserver (gratis en klein) gebruikt, stond op een eee-pc ;-)
                      Maar kan ook gewoon op je computer/laptop draaien. HMailserver samen met spamassassin is een goede combinatie om spam te bestrijden ;-)
                      Dat was een paar jaar geleden toch zo ;-)
                      --
                      mlap.
                      T.T.
                      Denk niet dat mijn kennis zover reikt om dat correct te doen. Voor zover ik weet moet je dan eerst een domein hebben of niet? Dan zit je ongeveer ergens bij die one.com oplossing die hierboven genoemd is.

                      Comment


                      • #12
                        Re: echte email provider met pop3 accounts?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                        Neen, het is op de server van Proximus dat ze verkeerd terecht komen. Mijn pc krijgt als ik pop3 gebruikt enkel die mails binnen die de Proximus server in de inbox van de webmail steekt. Maar de Proximus server steek telkens correcte email in de junk folder van de webmail. Dus die goeie email komt nooit in mijn pc. Ik moet elke dag op de webmail gaan kijken en de verkeerd gesorteerde email terug naar de inbox van de webmail brengen. Dan pas gaat die naar mijn pc.

                        Op de webmail is geen enkele regel ingesteld. En ik heb wel ingesteld dat junk mail naar de inbox moet gezet worden maar dat werkt niet.

                        Op mijn pc in het email programma (Claws) heb ik een hoop regels, maar die sorteren enkel afzenders in hun specifieke map (facturen, familie, vrienden, collega's, etc). Er zijn ook een hoop regels voor spam want die wordt niet door Proximus tegengehouden, die komt allemaal wel netjes in de inbox terecht.
                        Ik heb me er nog niet erg in verdiept, maar dergelijke zaken heb ik ook opgemerkt.
                        Om uit te vissen of het aan je PC ligt of aan de provider kan je de misschien de mail folders van je vaste PC, je laptop en je smartphone vergelijken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: echte email provider met pop3 accounts?

                          Bedankt om te bevestigen dat ik geen spoken zie.

                          Als ik de laptop en pc vergelijk dan zijn die identiek. Beiden gebruiken pop3 met hetzelfde email programma (Claws), maar het is enkel de pc die ingesteld staat om email op de server te wissen na 7 dagen. De smartphone is van het werk en daar ga ik enkel eens kijken naar de webmail als ik iets verwacht dat belangrijk is. Het is daar dat ik het gezien heb dat er zaken in de junk staan die nooit in de pc komen via pop3.

                          Comment


                          • #14
                            Re: echte email provider met pop3 accounts?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                            Bedankt om te bevestigen dat ik geen spoken zie.

                            Als ik de laptop en pc vergelijk dan zijn die identiek. Beiden gebruiken pop3 met hetzelfde email programma (Claws), maar het is enkel de pc die ingesteld staat om email op de server te wissen na 7 dagen. De smartphone is van het werk en daar ga ik enkel eens kijken naar de webmail als ik iets verwacht dat belangrijk is. Het is daar dat ik het gezien heb dat er zaken in de junk staan die nooit in de pc komen via pop3.
                            Ter verduidelijking, bij mij is het overal IMAP, lijkt me anders niet praktisch. Gewoon Outlook en de standaard Android mail (Outlook voor Android loopt regelmatig vast).
                            Zal de webmail eens in het oog houden.

                            Comment


                            • #15
                              Re: echte email provider met pop3 accounts?

                              Heb eindelijk iemand aan de lijn gekregen bij Proximus die snapte waar het over ging. Hij zou een en ander veranderd hebben aan de instellingen en het zou nu niet meer mogen gebeuren. Dus ik ga nog enkele weken afwachten.

                              Comment

                              Working...
                              X