Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Focus 70-200 2.8 nikkor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Focus 70-200 2.8 nikkor

    Gisteren ben ik een dagje naar de boshut in de Clinge geweest.

    Het weer was er uiteraard niet naar (regen/wolken). Met een statief en de 200-500 5.6 zat ik al snel aan sluitertijden van 1/60 met isowaarde van 1600. Ik fotografeer met een nikon d850 dus die kan wel overweg met hoge isowaarde.

    Niettegenstaande deze instellingen waren de meeste foto’s haarfijn al moest het eekhoorntje niet al te veel bewegen.

    Later op de dag kwal er af en toe een beetje zon door en switchte ik naar de 70-200 2.8. Met nog meer licht en lichtsterkere lens dacht ik dat de foto’s perfect zouden zijn.

    Bij thuiskomst bleken deze wazig... instellingen iso rond de 640, sluitertijden korter dan 1/200 en diafragma helemaal open op 2.8.

    Zou het kunnen dat je met deze diafragmawaarden van een iets verdere afstand geen mooie scherpe beelden meer kan maken? Het is eigenlijk de eerste keer dat ik dit voorheb met deze lens.

  • #2
    Re: Focus 70-200 2.8 nikkor

    De lens kan erg slecht tegen tegenlicht. Ik heb dat gemerkt bij concertfotografie is een kerk, iedere keer als er een raam(helder glas zonnekant) in beeld was->contrast weg.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Focus 70-200 2.8 nikkor

      Bedankt. Het onderwerp was wel goed belicht maar zeker niet overbelicht. Contrasten waren inderdaad niet bijzonder hoog maar de foto’s leken wel ietwat bewogen.

      Comment

      Working...
      X