Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Z50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Z50

    En meteen een ferme pre order kortingsactie voor een set met twee objectieven.



    Last edited by Guest42; 10 oktober 2019, 17:38.

  • #2
    Re: Nikon Z50

    Goed offerte, jammer dat de lenzen zijn zo langzaam en dat de roadmap van Nikon voor Dx is echt slecht
    I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
    Some of my photos at www.pessolano.net

    Comment


    • #3
      Re: Nikon Z50

      Oorspronkelijk geplaatst door thefoodtraveller Bekijk bericht
      Goed offerte, jammer dat de lenzen zijn zo langzaam en dat de roadmap van Nikon voor Dx is echt slecht
      Met de FTZ adapter kan je alle Nikon f objectieven gebruiken, alsook de reeds voorhanden zijnde Z objectieven.

      Maar ik denk niet dat Nikon zich met dat toestel op een semi pro publiek richt, de meesten zullen het gebruiken
      met de nieuwe kit objectieven denk ik.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon Z50

        En dat is jammer omdat zo een kleine body is echt interessant voor wie heeft al een Z body.
        Iki zit nu met Fuji en Nikon, maar iets zoals de Z50 naast mijn Z7 (en alles van Fuji verkopen) was interessant. Maar met zo een roadmap, de Z50 is een tijdelijk product, of zo het voelt.
        I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
        Some of my photos at www.pessolano.net

        Comment


        • #5
          Re: Nikon Z50

          Oorspronkelijk geplaatst door thefoodtraveller Bekijk bericht
          En dat is jammer omdat zo een kleine body is echt interessant voor wie heeft al een Z body.
          Iki zit nu met Fuji en Nikon, maar iets zoals de Z50 naast mijn Z7 (en alles van Fuji verkopen) was interessant. Maar met zo een roadmap, de Z50 is een tijdelijk product, of zo het voelt.
          als je toch al een Z body hebt, heb je toch ook al lenzen die er voor geschikt zijn, dus waarom dan weer DX lenzen aanschaffen?

          Persoonlijk vind ik de Z50 wel mooi, leuk om in te stappen alleen moet je dan wel gelijk FX lenzen kopen.
          Ben zeer benieuwd naar de prestaties.
          Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
          Our English website: www.kaichitravel.com
          Breng eens een bezoekje aan Siberie!

          Comment


          • #6
            Re: Nikon Z50

            De FX Z zijn weel groot en zonder VR. Maar ja, de Z50 is interessant. En al met korting in de 1 of 2 lens pakket.
            I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
            Some of my photos at www.pessolano.net

            Comment


            • #7
              Re: Nikon Z50

              Mooi toestel, maar klopt het dat deze geen ibis heeft
              Meen dit ergens gelezen te hebben
              toen de Canon's uitkwamen stond het internet in rep en roer, geen IBIS, hoe was dat mogelijk, een gemiste kans voor Canon, enz ... waren de reacties
              Blijkbaar doet Nikon nu hetzelfde

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Nikon Z50

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Mooi toestel, maar klopt het dat deze geen ibis heeft
                Meen dit ergens gelezen te hebben
                toen de Canon's uitkwamen stond het internet in rep en roer, geen IBIS, hoe was dat mogelijk, een gemiste kans voor Canon, enz ... waren de reacties
                Blijkbaar doet Nikon nu hetzelfde

                grts
                Sieg
                Inderdaad geen ibis Sieg, maar de dx instap objectieven hebben wel VR. https://www.nikon.be/nl_BE/
                Ook elektronische stabilisatie wat dat ook mag zijn heb ik gelezen.
                Last edited by Guest42; 10 oktober 2019, 17:30.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon Z50

                  Voortreffelijk!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon Z50

                    De Z50 zal waarschijnlijk mijn Fuji XT-2 gaan vervangen. Heb het gehad met gebrekkige ergonomie en rare artefacten in raw files.
                    Van de Nikon weet ik dat hij zo vertrouwd in de hand zal liggen als mijn D810.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon Z50

                      Logische uitbreiding vind ik

                      Over IBIS: INTERVIEW NIKON Z 50: Rob Harmon of Nikon UK ‘If we include IBIS we’d have to sacrifice size and form factor’
                      Zie https://www.amateurphotographer.co.u...ljUFOK4AlRe.99

                      Voor de gebruikers van een Z6/Z7 die een Z50 als backup overwegen, vind ik het verschrikkelijk onnozel dat er weer een ander type batterij en uiteraard lader gebruikt wordt

                      Positief is dat de Z objectief roadmap alweer wat duidelijker geworden is https://photographylife.com/nikon-z-lens-roadmap

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon Z50

                        Uiteraard zijn er voordelen aan een nieuwe vatting met een verbeterd protocol en een korte registerafstand.
                        Men wil nieuwe objectieven verkopen en daarom moeten er ook instapbodies zijn.

                        Nu Canon nog met een APS-C met RF-vatting.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon Z50

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Nu Canon nog met een APS-C met RF-vatting.
                          Komt er blijkbaar nooit volgens dit artikel (onderaan) https://www.dpreview.com/opinion/417...aps-c-strategy

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon Z50

                            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            Nu Canon nog met een APS-C met RF-vatting.
                            Bij Nikon hebben ze besloten om de hele grote "Z" vatting te gebruiken voor een veel kleinere sensor.
                            Dat maakt dat de lenzen voor die APS-C camera's ook een heel grote vatting moeten hebben waardoor die veel minder compact zijn dan de Canon mirrorless APS-C camera.
                            En de minimale afmetingen van de mirrorless APS-C camera's van Nikon worden ook mee bepaald door die grote lensvatting.

                            De nieuwe mirrorless APS-C camera's van Nikon presteren daardoor zeker niet slechter, maar de grote lensvatting is helemaal niet nodig voor die kleine sensor, en dat kan problemen opleveren met het design van de lenzen en camerabody's die daardoor groter moeten zijn dan die van de concurrentie.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon Z50

                              Maar in die manier ja kan makkelijk lenses mixed tussen alle Z bodies en dit is positief voor wie heeft al een Z6 of Z7 zoals me. De z50 met de langzaam pancake kan een mooi 2de body zijn in plaats van mijn Fuji, zeker met de twee kleine lenzen in de roadmap.
                              Wat stopt me is de roadmap zelf … niks voor DX daar te zien
                              I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
                              Some of my photos at www.pessolano.net

                              Comment

                              Working...
                              X