Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scheermesjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scheermesjes

    Is hier al eens aan bod geweest, maar ondertussen is de markt weer anders...
    Ben nu aan het zoeken tussen al de types van Gilette, maar je kent het - het bos & de bomen....
    Is méér mesjes echt beter of is dat gewoon marketing ?
    Scheerschuim, gel ( weinig verschil tussen die twee ) of scheer olie ( nog nooit gebruikt ).
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Scheermesjes

    Zolang ze bij Action nog scheermesjes van "Ferrum" verkopen blijf ik die gebruiken, die zijn voor mij zeker goed genoeg, en ze zijn veel goedkoper dan het bekendste merk dat met enorme reclamebudgetten werkt om de verkoop zo hoog mogelijk te houden (die reclame betaal je mee als je scheermesjes koopt).

    Gilette heeft altijd maar meer mesjes bij elkaar gezet, maar nu maken ze weer reclame met nieuwe scheermesjes die "veel beter" zijn, en waar maar twee mesjes in zitten...

    Het verschil tussen scheerschuim en scheergel zal meer persoonlijke voorkeur zijn, ik gebruik liefst scheergel, en die is wel van het dure merk dat veel reclame maakt, maar bij den Action verkopen ze die aan een redelijke prijs.

    Ik heb ooit wel scheermesjes van Gilette gebruikt (meer dan 20 jaar), maar op een bepaald moment ben ik overgeschakeld naar huismerken van Aldi en Lidl, nadien is het dan Ferrum geworden (die scheermesjes zijn beter dan die van Aldi en Lidl).

    Maar het blijft dus persoonlijk, als je alles gelooft wat de marketing afdeling van Gillette belooft, dan heb je maar één keuze, als je wat wil besparen dan zijn er meerdere alternatieven die het eigenlijk niet zoveel slechter doen dan het duurste merk.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Scheermesjes

      Het grootste probleem met te veel mesjes op één kop is dat die rap verstoppen en moeilijk te reinigen vallen, verder geen probleem mee.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Scheermesjes

        Ooit eens gelezen dat meer dan 3 mesjes amper nog voordeel biedt. Maar ja, zo'n gebruiker ben ik nu ook niet.

        Comment


        • #5
          Re: Scheermesjes

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Het grootste probleem met te veel mesjes op één kop is dat die rap verstoppen en moeilijk te reinigen vallen, verder geen probleem mee.
          Wel dat denk ik dus ook. Zelfs de relatief goedkopere probeer ik af te spoelen en enkele dagen te gebruiken. En dat gaat al moeilijk. Dus eentje met 5 mesjes.......
          En ik heb altijd gehoord dat heet water niet goed is voor de scherpte van het mes ? Maar ja, zonder heet water krijg ik het schuim er niet uit...
          Zou scheer-olie in dat opzicht dan niet makkelijker zijn ?
          Ik ga die mesjes van de Action eens proberen.Veel kan ik er niet mee bedrogen zijn
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: Scheermesjes

            Hier gebruik van Wilkinson Hydro 5, niet goedkoop maar wel heel tevreden
            Persoonlijk heb ik wel het gevoel dat meer mesjes minder irritatie geven
            Maar dat zal bij iedereen anders zijn uiteraard, de ene zijn huid is de andere niet

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Scheermesjes

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Wel dat denk ik dus ook. Zelfs de relatief goedkopere probeer ik af te spoelen en enkele dagen te gebruiken. En dat gaat al moeilijk. Dus eentje met 5 mesjes.......
              En ik heb altijd gehoord dat heet water niet goed is voor de scherpte van het mes ? Maar ja, zonder heet water krijg ik het schuim er niet uit...
              Zou scheer-olie in dat opzicht dan niet makkelijker zijn ?
              Ik ga die mesjes van de Action eens proberen.Veel kan ik er niet mee bedrogen zijn
              Na elke scheerbeurt was ik die uit met warm water en de scheerborstel en dan gaan die een tijd mee.
              Nu zijn het meestal vijf mesjes als “mode”, maar persoonlijk vind ik drie mesjes beter.
              Die scheren even goed maar er zit meer spatie tussen zodat ze niet snel verstoppen.
              Ik gebruik zelf liever scheergel maar dat is enkel een eigen voorkeur.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Scheermesjes

                Slechts 1 mesje.
                Door de waanzinnige prijzen die gehanteerd worden door de grote merken, ben ik overgestapt naar de klassieke barbier scheermethode.
                Een shavette van Tondeo (sifter)
                Met mesjes van 62mm lang
                Scheerzeep van Proraso, kwast van dassenhaar
                Met wat techniek is het resultaat veel grondiger dan met multiple mesjes.
                En beterkoop.
                Ymmv
                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                Comment


                • #9
                  Re: Scheermesjes

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                  Slechts 1 mesje.
                  Door de waanzinnige prijzen die gehanteerd worden door de grote merken, ben ik overgestapt naar de klassieke barbier scheermethode.
                  Een shavette van Tondeo (sifter)
                  Met mesjes van 62mm lang
                  Scheerzeep van Proraso, kwast van dassenhaar
                  Met wat techniek is het resultaat veel grondiger dan met multiple mesjes.
                  En beterkoop.
                  Ymmv
                  Op de site van Colruyt zie je ook de uitgerekende prijs voor 1 mesje...
                  Van 0,75 euro tot bijna 6 euro per stuk !

                  Maar zo’n klassiek scheermes....ik vrees dat ik daar te onhandig voor ben. Dat is echt iets waar je toch wat “tijd” moet voor nemen imho....
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Scheermesjes

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                    Slechts 1 mesje.
                    Door de waanzinnige prijzen die gehanteerd worden door de grote merken, ben ik overgestapt naar de klassieke barbier scheermethode.
                    Een shavette van Tondeo (sifter)
                    Met mesjes van 62mm lang
                    Ben je dan niet beter met een "echt" scheermes ipv iets dat er zo uit ziet maar toch nog losse blaadjes gebruikt?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Scheermesjes

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      Ben je dan niet beter met een "echt" scheermes ipv iets dat er zo uit ziet maar toch nog losse blaadjes gebruikt?
                      Wel' ik heb een 6/8 'klassiek' scheermes van Dovo, maar ik krijg het blad met een stropriem niet zo scherp als verwisselbare mesjes. Ttz met de dovo heb ik nog steeds stoppels.
                      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Scheermesjes

                        Ik betaal voor een doosje van 10 mesjes ong. 7euro. Deze worden in 2 stukken gebroken' dus 20 bladen. Een blad gaat ong 1 week mee.
                        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Scheermesjes

                          Hier al meer dan een halve eeuw elektrisch droogscheren. Ben ik nu een grote uitzondering ?
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Scheermesjes

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Hier al meer dan een halve eeuw elektrisch droogscheren. Ben ik nu een grote uitzondering ?
                            Ik scheer me ook elektrisch, wel nog geen halve eeuw.
                            Is bij mij uit noodzaak. Veel te veel irritatie anders.
                            Life is beautiful, take pictures to remember

                            Comment


                            • #15
                              Scheermesjes

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Hier al meer dan een halve eeuw elektrisch droogscheren. Ben ik nu een grote uitzondering ?
                              Neen, dat doe ik ook 99% van de keren ... wel wat minder lang.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X