Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herstellen van een lens - kostprijs?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Herstellen van een lens - kostprijs?

    Heren, Dames,

    Heeft iemand een ball-park idee van wat het kost om naar Nikon een objectief op te sturen voor controle / herstel?

    Reden v vragen: ik ben onvoorzichtig (lees:lomp) geweest en er is eentje tegen de grond gegaan... de 70 200 2.8 :'(

    Thanks,
    Koen
    2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

  • #2
    Re: Herstellen van een lens - kostprijs?

    En hij doet iets niet meer? scherpstellen? deuk in lensvatting? de contactpunten beschadigd? Of wil je zeker zijn en hem ter controle opsturen?

    Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: Herstellen van een lens - kostprijs?

      Als er geen zichtbare schade is, kun je de lens functioneel testen(functie na functie en combinaties van functies): AF, VR, diafragma, geen vreemde geluiden en als belangrijkste zijn de foto' op de juiste plaats scherp en is scherptebeeld niet scheef.

      Mijn 70-200 2.8 VR is ooit met camera, hardlopend gevallen, na 5 minuten was ik erachter dat zowel camera en lens ok waren( 1 minuut testen en eerst 4 minuten bijkomen van de schrik).
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Herstellen van een lens - kostprijs?

        Ik wil 100% zekerheid dat er niets aan scheelt en heb een gezonde schrik dat door testen / zoomen / weet ik veel wat nog meer, ik de boel om zeep zou kunnen helpen...

        en ik wil er ook niet achterkomen bij de volgende shoot dat er iets mis mee blijkt wat misschien op 't eerste zicht niet zo is.

        die 4 minuten schrik kan ik me goed in vinden. kon mezelf wel tegen m'n kop slaan daarnet...
        2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

        Comment


        • #5
          Re: Herstellen van een lens - kostprijs?

          Heb ik ook eens voorgehad,niets aan de lens te zien maar scherpte was weg.
          Dus naar procirep gedaan en een kostenplaatje van ongeveer 650€
          De scherpstelmotor werd toen vervangen.

          Comment


          • #6
            Re: Herstellen van een lens - kostprijs?

            Ken dat gevoel, tijdje geleden mijn 24-70 stomweg uit mijn handen laten glippen. Bam op de parket, niks uiterlijke schade en na die fameuze 4 minuten schijnbaar niks aan de hand. Tot wanneer ik een paar maanden later in Lappland moest concluderen dat de zoom ik weet niet hoe stroef ging.... Volgens mij hoogstwsl een combinatie van het vocht van het regenwoud in combinatie met het vele vulkanische fijnstof van IJsland. Enfin, dat hoop ik dan toch. Binnen gedaan bij Lieven Coudenys, wacht nu af, ik heb vertrouwen in die kerel.

            Comment


            • #7
              Re: Herstellen van een lens - kostprijs?

              Ik weet dat er vroeger (2008) een prijslijst was bij procirep.
              Afhankelijk in welke categorie je lens viel (instap, pro) was er een forfait (zonder de wisselstukken) voor herstellingen.
              ik dacht dat het toen al bijna 150 euro was enkel maar om de lens open te maken.

              Je krijgt op voorhand altijd een bestek, kost je 35 euro als je de lens niet laat herstellen dacht ik.
              Last edited by zunoel; 11 oktober 2019, 07:14.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Herstellen van een lens - kostprijs?

                Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                Ik weet dat er vroeger (2008) een prijslijst was bij procirep.
                Afhankelijk in welke categorie je lens viel (instap, pro) was er een forfait (zonder de wisselstukken) voor herstellingen.
                ik dacht dat het toen al bijna 150 euro was enkel maar om de lens open te maken.

                Je krijgt op voorhand altijd een bestek, kost je 35 euro als je de lens niet laat herstellen dacht ik.
                Ik denk dat het nu reeds 50€ is.

                Comment


                • #9
                  Re: Herstellen van een lens - kostprijs?

                  Nakijken weet ik niet wat dat kost.
                  Mijn autofocus op de Nikon 70-200 2.8 VRII was stuk, kostte me 425 Euro.
                  Was het wel waard voor deze lens natuurlijk, maar herstellen van goedkopere
                  lenzen wordt al vaak snel meer kosten dan baten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Herstellen van een lens - kostprijs?

                    Eens binnenspringen bij Procirep en ze kunnen je direct een idee geven of er wat aan de hand is.
                    Zelf naar Procirep gaan en niet laten opsturen door een of andere fotohandel.

                    Comment

                    Working...
                    X