Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

update Win 10

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • update Win 10

    Deze namiddag een zware update gehad van Windows 10, de installatie duurde in z'n geheel bijna 3/4 uur.
    Als de PC herstart kunt ge zien wat er zoal veranderd is.
    Niet veel bijzonders zo op het eerste gezicht.
    Deze update is wel nodig om later nog updates te ontvangen.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: update Win 10

    Toen ik gisterenavond de pc afsloot was er ook een update waardoor het afsluiten een paar minuten langer duurde dan anders, bij het terug opstarten duurde het minder dan 5 minuten om de installatie van die update verder af te werken.
    Tot nu toe heb ik niets gemerkt van aanpassingen, alles wat ik gebruik werkt nog zoals voor deze update.

    Er zit hier wel een SSD en een i7 met 16GB Ram geheugen in de pc, bij de ene computer kan een update langer duren dan bij een andere, afhankelijk van de configuratie en wat er allemaal op de opstartschijf staat.
    (Maar mijn Medion pc is nu toch ook al meer dan 5 jaar oud.)
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: update Win 10

      Bij mij is het default bureaublad gewijzigd voor de rest zie ik ook niets speciaals.


      Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: update Win 10

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Deze namiddag een zware update gehad van Windows 10, de installatie duurde in z'n geheel bijna 3/4 uur.
        Als de PC herstart kunt ge zien wat er zoal veranderd is.
        Niet veel bijzonders zo op het eerste gezicht.
        Deze update is wel nodig om later nog updates te ontvangen.
        Verleden week ook binnen gekregen Luc pro 64 bit versie op pc met 2TB Intel SSD i7 en 32 GB ram
        Duurde ook bijna een uur denk ik, ben er niet bij gebleven.
        Last edited by Guest42; 4 oktober 2019, 22:18.

        Comment


        • #5
          Re: update Win 10

          Ik mis in het verhaal toch ietwat belangrijke informatie, namelijk de W10 versie. Pro? Home? 1903? 1809?
          Persoonlijk heb ik ook een update gekregen en die heeft niet zo veel tijd in beslag genomen. Ik heb - voorlopig toch - nog Home 1809, ik wacht nog met de upgrade naar 1903, alhoewel het mogelijk zou zijn. Het betreft een laptop HP met i7, 8GB, 1 Tb harde schijf, maar geen SSD en de laptop is bijna 8 jaar oud.

          Comment


          • #6
            Re: update Win 10

            Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
            Ik mis in het verhaal toch ietwat belangrijke informatie, namelijk de W10 versie. Pro? Home? 1903? 1809?
            Persoonlijk heb ik ook een update gekregen en die heeft niet zo veel tijd in beslag genomen. Ik heb - voorlopig toch - nog Home 1809, ik wacht nog met de upgrade naar 1903, alhoewel het mogelijk zou zijn. Het betreft een laptop HP met i7, 8GB, 1 Tb harde schijf, maar geen SSD en de laptop is bijna 8 jaar oud.
            Ik ben net nog even naar de status van de updates gaan kijken, en er stond er nog eentje klaar (1903), daarvoor moest ik de pc opnieuw opstarten, en dat heeft alles bij elkaar geen twee minuten geduurd (waarschijnlijk was het al een "patch" voor 1903...).
            Toen ik vanmorgen de pc aanzette kreeg ik eerst een scherm te zien om een aantal aanpassingen te doen, onder andere om de smartphone te synchroniseren met de pc, maar dat is hier niet van toepassing omdat ik geen smartphone heb (ik heb alles gewoon voort geklikt om er vanaf te zijn, er zat volgens mij niets bij dat aangepast moest worden).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: update Win 10

              Ter informatie:

              microsoft-verklaart-windows-10-may-2019-update-1903-officieel-stabiel-massale-uitrol-gestart

              en FWIW ... Ik doe alle update sop regelmatige basis ... en die duren nooit langer dan een paar minuten voor minor updates, voor major updates 20 minuten of zo, zelden méér ... oude I7 en 16 Gig ..

              Comment


              • #8
                Re: update Win 10

                Blijkbaar wordt de 1903 update nu automatisch uitgevoerd.
                Ik heb hem een maand of twee geleden zelf uitgevoerd, nooit geen probleem mee gehad.
                Zulk een grote update neemt inderdaad wat tijd.

                Comment


                • #9
                  Re: update Win 10

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  Ter informatie:

                  microsoft-verklaart-windows-10-may-2019-update-1903-officieel-stabiel-massale-uitrol-gestart

                  en FWIW ... Ik doe alle update sop regelmatige basis ... en die duren nooit langer dan een paar minuten voor minor updates, voor major updates 20 minuten of zo, zelden méér ... oude I7 en 16 Gig ..
                  De installatie tijd zal ook wel te maken hebben met welke programma’s je allemaal onder windows op je C schijf draaien hebt denk ik regulus?
                  Of heb ik dat verkeerd voor?

                  Comment


                  • #10
                    update Win 10

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    De installatie tijd zal ook wel te maken hebben met welke programma’s je allemaal onder windows op je C schijf draaien hebt denk ik regulus?
                    Of heb ik dat verkeerd voor?
                    En ook met hoeveel schijfruimte je nog vrij hebt en hoe gefragmenteerd alles al dan niet is (vooral HDD dan).
                    Het verwondert mij wel dat er ook elders meldingen komen van een paar minuten tot een paar uur ... groot verschil. [emoji6]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: update Win 10

                      Die 1903 was eind juli uitgevoerd.
                      Nu inderdaad slechts enkele minuten,als het al zolang was,bij het afsluiten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: update Win 10

                        Bij mij op een vrijwel nieuwe pc, ook enkele minuten, herstart inbegrepen.
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • #13
                          Re: update Win 10

                          Juist de update gedaan van 1809 naar 1903.
                          Duurde meer dan een uur.
                          BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

                          Comment


                          • #14
                            Re: update Win 10

                            Het was bij inderdaad een update van Windows 10 Home 64BIT naar versie 1903.
                            Bij mij duurde die dus 45 min. en heeft verschillende keren een herstart gemaakt.
                            Bij de laatste herstart heeft Win 10 nog een paar kleine updates gedaan
                            Configuratie is een i5 met 16Gb RAM een SSD van 256GB van de eerste generatie Samsung.
                            Ben wel bezig met een nieuwe te bouwen met een i7 32Gb RAM en SSD van 500GB Samsung.
                            Bij mij duurt het bouwen een beetje langer dan gewoonlijk omdat ik alle kabels "Sleef" (de nederlandse naam ken ik niet) en dat sleeven gebeurt met "Paracord), dit is inderdaad parachute koord.
                            In de Pc zitten ook nog eens 1 SSD en 4HDD en ook die kabel moet ik zelf maken. Alle materiaal komt uit de USA, Duitsland en................China.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: update Win 10

                              FWIW ... ondertussen zijn er al méér dan een paar "cumulative updates" voor 1903 ....

                              Comment

                              Working...
                              X