Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop Elements 2020

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photoshop Elements 2020

    Photoshop Elements 2020 is vanaf vandaag te downloaden.
    Nieuw kost die 100,43 Euro een update kost 82,28 Euro, er is ook de mogelijkheid om 30 dagen een proefversie te downloaden.
    https://www.adobe.com/be_en/products/photoshop-premiere-elements/whats-new.html?sdid=NV3KR52F&mv=social&mv2=orgsoc

  • #2
    Re: Photoshop Elements 2020

    Heb hier Adobe Photoshop Elements 2018. Maar gekocht als een app in de Microsoft Store!! Vraag me af of ik deze app kan updaten met een update van Adobe PE 2020? Dus naar een full versie met code. (app van Microsoft Store heeft geen code)

    Comment


    • #3
      Re: Photoshop Elements 2020

      Stomme vraag mss maar wat is her verschil tussen LR en PS Elements?
      “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

      Comment


      • #4
        Re: Photoshop Elements 2020

        Oorspronkelijk geplaatst door grizze Bekijk bericht
        Stomme vraag mss maar wat is her verschil tussen LR en PS Elements?
        Lightroom is een DAM* met beperkte bewerkmogelijkheden (bv geen lagen, laagmaskers). PSE of PS is een fotobewerkingsprogramma: meerdere lagen, laagmaskers, foto's samenvoegen (om bv een kaart te maken), kader rond je foto, enz.
        Commercieel gezien: LR is enkel nog op abonnement verkrijgbaar; PSE (in tegenstelling tot PS) kan nog aangekocht worden.
        D'er zal wel iemand zeggen dat dit 'kort door de bocht is', maar dit is in één zin even snel verduidelijkt.


        * Digital Assets Manager
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Photoshop Elements 2020

          dankjewel voor de duidelijke uitleg.
          Moet nu wel zeggen dat PSE me nu plots weer interessanter lijkt dan LR. Zeker het feit dat je dat kan aankopen ipv maandelijks te moeten betalen...
          “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

          Comment


          • #6
            Re: Photoshop Elements 2020

            Het hangt er allemaal van af wat je van je foto's verlangt. Maak je duizenden en duizenden, dan wil je waarschijnlijk een goed 'klasseersysteem', want dat is eigenlijk wat een DAM is. Ik heb sowieso al mijn RAWs (zware bestanden) op een externe HD staan, in een yyyy/mm/dd foldersysteem.
            Omdat ik in RAW+JPG schiet, importeer ik de JPGs, die heel wat 'lichter' zijn dan RAWs in mijn  Photos programma, waar ik ze allemaal netjes kan bekijken, en waar ik bv zaken als locatie of gezichtsherkenning terugvind. Is er bv een foto die ik graag zou posten of ontwikkelen om af te drukken, dan zoek ik naar het corresponderende RAW bestand en begin ik vandaar te werken. Vroeger deed ik dat wel eens met LR of met ACR (Adobe Camera RAW) tussen Adobe Bridge en Photoshop in, maar vandaag de dag gebruik ik daar DxO Photolab voor. Dan ging vroeger het ontwikkelde RAW bestand naar Photoshop, tegenwoordig naar Affinity Photo, voor verdere afwerking.

            Ik ben momenteel trouwens een andere DAM aan het bekijken, van de Nederlandse software developer IDimager. Het gaat om Photo Supreme. Mijn eerste indrukken zijn zeer gunstig; ik hoop hier later meer over te kunnen berichten.
            Last edited by LesC; 14 oktober 2019, 09:01.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Photoshop Elements 2020

              Toch een ferm doorgerekend prijsje vind ik.
              Door de CR3 bestanden van Canon zal ik nog verplicht worden om PS CC te moeten abonneren, grrrrrrr.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Photoshop Elements 2020

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Toch een ferm doorgerekend prijsje vind ik.
                Door de CR3 bestanden van Canon zal ik nog verplicht worden om PS CC te moeten abonneren, grrrrrrr.
                Kan DPP jouw CR3 bestanden niet lezen?
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Photoshop Elements 2020

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Kan DPP jouw CR3 bestanden niet lezen?
                  Jawel, maar vind DPP maar niks als je Ps gewoon bent.
                  Zelfs Inffinity Photo herkent de CR3 bestanden niet
                  Zal nog verplicht worden een abonnement te nemen. Adobe heeft wel een "Digital Negative Converter" uitgebracht maar das te omslachtig.
                  En als ik lees dat de laatste Ps CC allemaal kan...…………….
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment

                  Working...
                  X