Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gosse naar Rembrandt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Gosse naar Rembrandt

    eens een man in de studio gevraagd, Gosse is de oprichter van de leefgemeenschap Bereklauw in Herent.


    beeld uit dezelfde fotoshoot met een aangepaste belichting


    laatste verbeteringen aangebracht
    Last edited by D.B.D; 2 oktober 2019, 13:00.

  • #2
    Re: Gosse naar Rembrandt

    Voor mij een mooi portret van Gosse.
    Een opmerkelijk man.
    Ik heb hem nog niet dikwijls gesproken, maar ik hoor er veel goed van.

    Comment


    • #3
      Re: Gosse naar Rembrandt

      Mooie karakterkop. Belichting oogt mij wat te fel met die pikzwarte achtergrond, en je hebt een aantal fouten proberen te corrigeren in de nabewerking, wat duidelijk te zien is op deze foto. Zijn haar aan de schaduwzijde bijvoorbeeld, waar je de belichting in de nabewerking zo hard hebt opgetrokken dat het zwart gewoon wit geworden is. Op de plaats waar het bovenlichaam van de man was zie ik allerlei pixels alsook de contouren van een lichaam. Jammer. Volgende keer je schaduwen niet zo hard laten dichtlopen.

      Comment


      • #4
        Re: Gosse naar Rembrandt

        Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
        Mooie karakterkop. Belichting oogt mij wat te fel met die pikzwarte achtergrond, en je hebt een aantal fouten proberen te corrigeren in de nabewerking, wat duidelijk te zien is op deze foto. Zijn haar aan de schaduwzijde bijvoorbeeld, waar je de belichting in de nabewerking zo hard hebt opgetrokken dat het zwart gewoon wit geworden is. Op de plaats waar het bovenlichaam van de man was zie ik allerlei pixels alsook de contouren van een lichaam. Jammer. Volgende keer je schaduwen niet zo hard laten dichtlopen.
        Ja ik geef toe dat deze niet perfect is, ik heb een kopie van de schilderij van Rembrandt naast gelegd en er zijn inderdaad nog heel wat verbeterpunten aan te merken. De volgende keer zal ik deze zien te verbeteren.Toch bedankt voor de eerlijke commentaar .

        Comment


        • #5
          Re: Gosse naar Rembrandt

          Beeld 2 spreekt mij het meeste aan, iets te rozig en boven het hoofd mocht mij nog 1/4e zwarte bg weg zijn
          + dan wat verbeterpunten zoals Leonide aanhaalde.
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Gosse naar Rembrandt

            Opzicht een mooi portret, echter de rechter zijkant in de donkere partij ontbreekt het helaas aan doortekening: dat had je met een reflectieschermpje iets moeten oplichten.
            De overbodige lege ruimte boven het hoofd wegsnijden voordat hij kopje onder gaat.

            Comment


            • #7
              Re: Gosse naar Rembrandt

              Ik ben geen kenner van dit soort belichtingen maar kan erg genieten van zo'n "karakterkop". Prachtig en intrigerend portret van deze man
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • #8
                Re: Gosse naar Rembrandt

                Idd karakterkop dat mag je wel zeggen
                De romp onzichtbaar maken zoals in foto 1 vind ik maar vreemd aanvoelen - een zwevend hoofd
                foto 2 vind ik beter - natuurlijker van kleur - en daar kan ik de romp nog lichtjes zien - maar moet je wel nog rechtzetten
                Peter
                mijn website : klik

                Comment


                • #9
                  Re: Gosse naar Rembrandt

                  Iedereen bedankt voor de commentaren, zal aandacht schenken aan de genoemde verbetering punten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gosse naar Rembrandt

                    Alle drie geslaagde portretten, een keuze maak ik niet.
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gosse naar Rembrandt

                      Knap werk. Ook van het model. De laatste komt volgens mij het dichtst bij de stijl van Rembrandt.
                      Het zou wss ook de moeite lonen om in ZW te werken.
                      Proficiat,
                      Xavier
                      Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
                      Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
                      Laat de commentaren maar komen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gosse naar Rembrandt

                        Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                        Alle drie geslaagde portretten, een keuze maak ik niet.
                        Ik blijf bij mijn indruk dat de eerste de beste is en zeker de meest persoonlijke.
                        Mag ik (althans deze keer) TS op het hart drukken zich niet teveel te laten beïnvloeden .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gosse naar Rembrandt

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Ik blijf bij mijn indruk dat de eerste de beste is en zeker de meest persoonlijke.
                          Mag ik (althans deze keer) TS op het hart drukken zich niet teveel te laten beïnvloeden .
                          Ik heb tijdens de fotoshoot een twintigtal beelden gemaakt en de juiste belichting was niet zo erg, maar de compositie vinden die het meest op die schilderij van Rembrandt lijkt was het moeilijkste. Xavier heeft gelijk over nummer 3 toch is het uiteindelijk nummer 4 geworden.Maar ik overweeg de fotoshoot nog eens over te doen met de analyse uit deze reeks zal het mij wel lukken Zw. is hier geen optie daar de schilderij ook in kleur is.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gosse naar Rembrandt

                            Inderdaad een mooie karakterkop. Ben ik dan de enige die deze foto niet mooi vind? Of het nu op een Rembrandt gelijkt of niet, zal mij een zorg wezen. De rechterkant van de foto is niet ok.
                            1/3 van het gelaat heeft geen doortekening en geeft een vertekend beeld, wat niet in evenwicht is. Zoals hierboven al aangehaald is, zou een reflectiescherm dit euvel oplossen.
                            Deze persoon is het waard om een mooi portret te maken, met de juiste belichting, zonder dat je achteraf moet foefelen om je fouten recht te trekken.
                            En dit is niet negatief bedoeld, maar ik vind het jammer zo'n portret te zien van zo'n mooie "kop"...

                            grt
                            Gerrit

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gosse naar Rembrandt

                              Oorspronkelijk geplaatst door de Gerre Bekijk bericht
                              Inderdaad een mooie karakterkop. Ben ik dan de enige die deze foto niet mooi vind? Of het nu op een Rembrandt gelijkt of niet, zal mij een zorg wezen. De rechterkant van de foto is niet ok.
                              1/3 van het gelaat heeft geen doortekening en geeft een vertekend beeld, wat niet in evenwicht is. Zoals hierboven al aangehaald is, zou een reflectiescherm dit euvel oplossen.
                              Deze persoon is het waard om een mooi portret te maken, met de juiste belichting, zonder dat je achteraf moet foefelen om je fouten recht te trekken.
                              En dit is niet negatief bedoeld, maar ik vind het jammer zo'n portret te zien van zo'n mooie "kop"...

                              grt
                              Gerrit
                              ik begrijp uw mening, en wat je zegt gaat voor een deel op bij de eerste wat ook de eerste was van de serie. En zoals ik al zei heb ik na de commentaren al de andere beelden grondig bekeken en toch nog een ander gekozen om af te drukken. Mijn opdracht was zo goed mogelijk de eigenschappen van een schilderij na te fotograferen, en ik vind dat ik er met deze persoon tamelijk goed ben in geslaagd maar ik heb nog 3 maanden de tijd om het nog eens over te doen en bij te sturen

                              Comment

                              Working...
                              X