Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

What's the story, morning glory?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] What's the story, morning glory?

    Meer moet er niet gezegd worden, de titel zegt genoeg...
    Ik had nog 2 SD-kaartjes niet ingeladen en dit is én van de eerste foto's van een reeks van 500 die nog te beoordelen zijn
    Bruinrode Heidelibel
    Nikon D7500 - Sigma 105mm F2.8
    1/320s bij F8 op ISO 250



    Fijne Week gewenst!
    Mattias
    Last edited by Mattias Furniere; 1 oktober 2019, 10:12.
    ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
    Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

  • #2
    Re: What's the story, morning glory?

    Leuke BG. De belichting op het stokje links is op het randje denk ik, niet? Ik snap dat je bent gegaan voor het Bokeh effect hier maar ik had lokaal de hooglichten op het stokje wat gedimmed . Ik vrees echter dat de details daar verdwenen zijn.

    Comment


    • #3
      Re: What's the story, morning glory?

      Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk bericht
      Leuke BG. De belichting op het stokje links is op het randje denk ik, niet? Ik snap dat je bent gegaan voor het Bokeh effect hier maar ik had lokaal de hooglichten op het stokje wat gedimmed . Ik vrees echter dat de details daar verdwenen zijn.
      Dank je Pholie! Je hebt gelijk, ik ben er nog eens met de kwast overgegaan in LR om de belichting naar beneden te halen, net als op het gezicht van de libel. Maar ik fotografeerde zijdelings tegen de zon in, het was geen makkie ;-) De foto's met mijn Fuji XT-30 zijn wel perfect belicht, met behoud van de BG, maar dat heb ik pas gisterenavond en dus te laat gemerkt. Ik twijfelde ook sterk om te croppen, al verloor ik dan het Bokeh, de libel zelf is vlijmscherp. Maar ik kreeg al wel eens de reactie dat ik veel te krap kadreer of coupeer dus wou ik ze eens alle ruimte geven
      ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
      Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

      Comment


      • #4
        Re: What's the story, morning glory?

        Mooie hoor, de belichting is kantje-boordje op plekken die niet essentieel zijn, dat is voor mij nog ok
        Croppen zou ik ook niet doen, een beetje variatie kan zeker geen kwaad .
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: What's the story, morning glory?

          ik zou zeker gecropt hebben, met behoud van een gedeeltelijke bokeh....maar wie ben ik eh...

          Groetjes
          Freddy
          https://fredor2.wixsite.com/my-site

          Comment


          • #6
            Re: What's the story, morning glory?

            Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
            Mooie hoor, de belichting is kantje-boordje op plekken die niet essentieel zijn, dat is voor mij nog ok
            Croppen zou ik ook niet doen, een beetje variatie kan zeker geen kwaad .
            Dank je Frans, bedankt voor de deliberatie Ik heb enorm getwijfeld, want in de ganse reeks staat ze er erg mooi op. Maar dat bokeh was ook zo schoon, ik vond het hier niet zo erg dat ze de ruimte kreeg die ze verdiende...
            ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
            Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

            Comment


            • #7
              Re: What's the story, morning glory?

              Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
              ik zou zeker gecropt hebben, met behoud van een gedeeltelijke bokeh....maar wie ben ik eh...

              Groetjes
              Freddy
              Ik heb erg getwijfeld... Maar ik kreeg hier al eens te horen dat ik altijd te nauw crop en dat zit nog tussen de 2 oren, dus wou ik hem eens ruimte geven en kijken wat de reacties waren...
              ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
              Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

              Comment


              • #8
                Re: What's the story, morning glory?

                Ik vind het prima zo, het hoeven niet altijd portretten te zijn, wat meer 'natuur' mag zeker ook !

                Comment


                • #9
                  Re: What's the story, morning glory?

                  Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht
                  Ik vind het prima zo, het hoeven niet altijd portretten te zijn, wat meer 'natuur' mag zeker ook !
                  Dat vind ik een mooie instelling JL, maar het is niet altijd evident om het onderwerp meer ruimte te geven, hier is het duidelijk maar bij andere macro's moet je bijna 'portretten' afleveren ;-)
                  Heel erg bedankt voor jouw reactie!
                  ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
                  Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

                  Comment


                  • #10
                    Re: What's the story, morning glory?

                    Prachtig, Mattias! Niks aan veranderen. Ik geniet ook van de heerlijke achtergrond.

                    Comment


                    • #11
                      Re: What's the story, morning glory?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Nathalimage Bekijk bericht
                      Prachtig, Mattias! Niks aan veranderen. Ik geniet ook van de heerlijke achtergrond.
                      Dank je Nathalie, Dat was ik ook niet onmiddellijk van plan, eens de beslissing gevallen is ;-)
                      ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
                      Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

                      Comment

                      Working...
                      X