Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

serienummer van Nikon lens nakijken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • serienummer van Nikon lens nakijken

    Hallo,
    Ik heb een Nikon AF-S VR 70-300 4.5-5.6 IF-ED VR in occasie gekocht en ik zou graag het serienummer nakijken om wat meer over de lens te kunnen vernemen (ouderdom, herkomst, gestolen lens ...).
    Weet iemand hoe en waar men het serienummer kan controleren hierop?
    De lens is Made in Thailand en het serienummer is 2528067.
    Het is wel vreemd dat het serienummer zeer moeilijk leesbaar is op deze lens in vergelijking met mijn andere lenzen waar dit nummer zeer duidelijk met witte cijfers te lezen is.
    Alle informatie hieromtrent is welkom! Alvast bedankt.
    Raf.

  • #2
    Re: serienummer van Nikon lens nakijken



    en daar kan je dan alleen lezen de van tot datum in productie en het aantal exemplaren +/- wat geproduceerd is.

    Comment


    • #3
      Re: serienummer van Nikon lens nakijken

      Bedankt voor deze info. Dus:
      AF-S 70-300/4.5-5.6 G IF-ED VR Thailand 4+ World and USA 2000001 2006089 - 3135150 > 1135150 Aug 2006 - Jul 2017
      serienummer zit daar ergens tussen en de lens zou dus tussen 2006 en 2017 geproduceerd zijn voor world en USA.
      Dus waarschijnlijk wel een echte en geen namaak maar ik weet niet voor welke markt.
      Alvast bedankt,
      Raf.

      Comment


      • #4
        Re: serienummer van Nikon lens nakijken

        Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
        Hallo,
        Ik heb een Nikon AF-S VR 70-300 4.5-5.6 IF-ED VR in occasie gekocht en ik zou graag het serienummer nakijken om wat meer over de lens te kunnen vernemen (ouderdom, herkomst, gestolen lens ...).
        Weet iemand hoe en waar men het serienummer kan controleren hierop?
        De lens is Made in Thailand en het serienummer is 2528067.
        Het is wel vreemd dat het serienummer zeer moeilijk leesbaar is op deze lens in vergelijking met mijn andere lenzen waar dit nummer zeer duidelijk met witte cijfers te lezen is.
        Alle informatie hieromtrent is welkom! Alvast bedankt.
        Raf.
        Kan je even een foto nemen met een D5, D850, Z7 of Z6 ?
        Nikon heeft in hun makernotes ook het serienummer van de gebruikte lens toegevoegd. Met wat geluk kan je in de exif nachecken of beide nummers kloppen.
        Indien de nummer niet kloppen (indien te vinden in de exif) heb je al een probleem ...
        Je kan die vraag evens tellen bij Nikon of Procirep. Die kunnen je vermoedelijk beter helpen dan wij ...
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: serienummer van Nikon lens nakijken

          Je koopt een tweede hands lens en je wilt een compleet FBI-onderzoek naar de herkomst, waarom? Het was een lens voor bv de Russische markt en nu verschijnt hij hier, is dat erg, is het een andere lens?
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: serienummer van Nikon lens nakijken

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Je koopt een tweede hands lens en je wilt een compleet FBI-onderzoek naar de herkomst, waarom? Het was een lens voor bv de Russische markt en nu verschijnt hij hier, is dat erg, is het een andere lens?
            Ik eb die wel redelijk goed betaald (gangbare prijs voor lenzen die niet van de grijze markt komen). Er is geen factuur bij dus zou ik de herkomst willen achterhalen.

            Comment


            • #7
              Re: serienummer van Nikon lens nakijken

              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
              Kan je even een foto nemen met een D5, D850, Z7 of Z6 ?
              Nikon heeft in hun makernotes ook het serienummer van de gebruikte lens toegevoegd. Met wat geluk kan je in de exif nachecken of beide nummers kloppen.
              Indien de nummer niet kloppen (indien te vinden in de exif) heb je al een probleem ...
              Je kan die vraag evens tellen bij Nikon of Procirep. Die kunnen je vermoedelijk beter helpen dan wij ...
              Bedankt voor de tip.
              Ik heb alleen een D7100. Als ik de exif van de foto nakijk krijg ik alleen het type van de lens en het serienummer van de camera, niet van de lens.

              Comment


              • #8
                Re: serienummer van Nikon lens nakijken

                Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
                Ik eb die wel redelijk goed betaald (gangbare prijs voor lenzen die niet van de grijze markt komen). Er is geen factuur bij dus zou ik de herkomst willen achterhalen.
                Registreren op Nikon.be muesli, als dat lukt, niets aan de hand.
                Lukt het niet, dan kan je Procirep contacteren, die kunnen een eventueel vorige registratie
                ongedaan maken of zien als je objectief eventueel invoer oid is.

                Comment


                • #9
                  Re: serienummer van Nikon lens nakijken

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Registreren op Nikon.be muesli, als dat lukt, niets aan de hand.
                  Lukt het niet, dan kan je Procirep contacteren, die kunnen een eventueel vorige registratie
                  ongedaan maken of zien als je objectief eventueel invoer oid is.
                  Ik heb geprobeerd om te registreren zoals mijn andere lenzen maar het lukte niet. Ik heb dan een bericht gestuurd naar customer care van Nikon Belgium. Ik wacht hun antwoord af. Bedankt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: serienummer van Nikon lens nakijken

                    Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
                    Ik heb geprobeerd om te registreren zoals mijn andere lenzen maar het lukte niet. Ik heb dan een bericht gestuurd naar customer care van Nikon Belgium. Ik wacht hun antwoord af. Bedankt.
                    Zolang een vorige eigenaar zijn eventuele registratie niet ongedaan maakt zal je ook niet kunnen registreren.
                    Maar Nikon kan dat ook ongedaan maken, normaal gezien vallen objectieven niet onder belux voorwaarden
                    zoals body’s, maar in hoever dat reikt weet ik ook niet, kan zijn dat het enkel EU is en bv. niet Azië maar
                    ben dat niet helemaal zeker.

                    Comment


                    • #11
                      Re: serienummer van Nikon lens nakijken

                      Registreren op de website van Nikon.

                      Comment


                      • #12
                        Re: serienummer van Nikon lens nakijken

                        Oorspronkelijk geplaatst door toyotacorolla Bekijk bericht
                        Registreren op de website van Nikon.
                        Dus op nikon usa of japan? Want op nikon eu lukt het niet.

                        Comment


                        • #13
                          Re: serienummer van Nikon lens nakijken

                          Een in de US 2de hands gekochte 85 1.8 D gewoon bij Nikon Nl geregistreerd, later via een website uitgezocht dat de lens naar de US was geëxporteerd.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: serienummer van Nikon lens nakijken

                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Een in de US 2de hands gekochte 85 1.8 D gewoon bij Nikon Nl geregistreerd, later via een website uitgezocht dat de lens naar de US was geëxporteerd.
                            Nikon objectieven kan je wereldwijd registreren, camera's niet hjanssen, maar dubbel registreren kan niet,
                            daarom moet de vorige eigenaar de registratie ongedaan maken, indien dat niet kan, kan je dat vragen
                            via Procirep of Nikon Belux zelf, staat ze als gestolen vermeld, dan kan je miserie krijgen, maar die kans is klein,
                            zelfs de politie krijgt geen info, toch niet van Fuji of Sony, onlangs nog geprobeerd via de invoerders info te verkrijgen
                            over een Sony 7II met objectief en een Fuji 10-24.
                            Dat materiaal zal dus blijven liggen en op termijn verbeurd worden verklaard.
                            Last edited by Guest42; 29 september 2019, 07:04.

                            Comment


                            • #15
                              Re: serienummer van Nikon lens nakijken

                              Ik kreeg bericht van Nikon Support dat ze de lens op mijn naam geregistreerd hebben en dat de lens eind 2009 aan een Nederlandse dealer geleverd werd. De lens is dus geen fake en ongeveer 10 jaar oud.
                              Bedankt voor de tips.
                              Raf.

                              Comment

                              Working...
                              X