Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rechten op foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • rechten op foto

    hallo,

    Voor een project zou ik een foto van iemand anders gebruiken in een nieuwe foto.
    Het is uiteraard niet de bedoeling om integraal dezelfde foto te gebruiken maar slechts een deel ervan zoals Richard Prince deed met de reklamefoto van marlboro.http://100photos.time.com/photos/richard-prince-cowboy

    Is er iemand die weet hoe dat zit met de wetgeving, mag dat of niet of zijn er voorwaarden.
    Het project is niet voor publicatie of commerciele doeleinden.

    Alvast bedankt
    rexy (gino)
    Gino
    Nikon D7100 + D810 / Nikon 70-200 mm f2.8 / Tamron 24-70 mm f2.8 / Tamrom 90 mm f2.8 macro/ sigma 17-35 mm 2,8 - 4,0 / Tamron 70-300 mm en nog wat primelenzen

  • #2
    Re: rechten op foto

    Waarom probeer je die persoon niet te contacteren, als er goede afspraken worden gemaakt is het toch opgelost
    Zomaar iemands foto gebruiken en dan nog bewerken vind ik persoonlijk not done, maar het gebeurt meer dan we denken spijtig genoeg

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: rechten op foto

      Als je een ander zijn foto aanpast, dan spreekt men zelfs van de foto verminken. En dan kunnen ze je zelfs laten betalen voor het onrechtmatig gebruik en voor het verminken van de foto ( in Nederland toch)
      Maar als hij niet gepubliceerd word, dan weet niemand er iets van.
      Blijkt het een leuke foto geworden, en wil je er meer mee doen, dan kun je zoals Sieg aanhaalde contact opnemen met de fotograaf.



      --
      mlap.
      T.T.

      Comment


      • #4
        Re: rechten op foto

        Ik denk dat je ook bv in stockfoto je beelden kan kopen en die gebruiken

        Comment

        Working...
        X