Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Russische toeriste in Gent

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Russische toeriste in Gent

    Een namiddag in Gent viel mij deze dame op, ik was juist aan het zoeken naar een blonde jonge dame die ik wou fotograferen aan een witte achtergrond bij haar aan te spreken verstond ze me niet, toe bleek ze een Russische toeriste te zijn.

    update
    Last edited by D.B.D; 23 september 2019, 20:15.

  • #2
    Re: Russische toeriste in Gent

    Je merkt heel duidelijk de Russische karaktertrekken en de communicatie verliep vlot zo te zien ook al verstond ze u niet ! Mooi portret doch de huidskleur is wat ziekelijk (geel) voor mij.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Russische toeriste in Gent

      Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
      Je merkt heel duidelijk de Russische karaktertrekken en de communicatie verliep vlot zo te zien ook al verstond ze u niet ! Mooi portret doch de huidskleur is wat ziekelijk (geel) voor mij.
      Achteraf bekeken kan je gelijk hebben wat betreft de huidskleur, ik wou iets proberen wat in mijn volgende beelden duidelijk wordt.

      Comment


      • #4
        Re: Russische toeriste in Gent

        Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
        Je merkt heel duidelijk de Russische karaktertrekken en de communicatie verliep vlot zo te zien ook al verstond ze u niet ! Mooi portret doch de huidskleur is wat ziekelijk (geel) voor mij.
        Wat zijn dat, Russische karaktertrekken?

        Comment


        • #5
          Re: Russische toeriste in Gent

          Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
          Wat zijn dat, Russische karaktertrekken?
          Meestal mooie vrouwen, en niet zuur zoals vele hier

          Comment


          • #6
            Re: Russische toeriste in Gent

            Een mooi portret maar leg nu eens uit waarom ze zo geel ziet .

            Comment


            • #7
              Re: Russische toeriste in Gent

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Een mooi portret maar leg nu eens uit waarom ze zo geel ziet .
              ik heb een foutje gemaakt in de bewerking zal een update doen

              Comment


              • #8
                Re: Russische toeriste in Gent

                Mooi portret al vind ik de randafwerking kunstmatig - lijkt me geen natuurlijk DOF verloop
                Welke lens heb je gebruikt voor dit portret ?
                mijn website : klik

                Comment


                • #9
                  Re: Russische toeriste in Gent

                  Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                  Mooi portret al vind ik de randafwerking kunstmatig - lijkt me geen natuurlijk DOF verloop
                  Welke lens heb je gebruikt voor dit portret ?
                  Sigma 50mm f1.4 art serie. beeld is gemaakt op f1.4.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Russische toeriste in Gent

                    De opname is vrij goed, in de initiële versie is ze te geel, in de up vind ik ze nu wat perkamentachtig overkomen.

                    Dat Dof verloop is overdreven door hier de volle opening van je objectief te gebruiken. Gezien de egale achtergrond was dat nergens voor nodig,
                    f4 of f5.6 was hier een betere keuze geweest imho !
                    Het is niet omdat een objectief nog scherp tekent bij volle opening dat je die daarom perse altijd op volle opening moet gebruiken
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Russische toeriste in Gent

                      Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                      De opname is vrij goed, in de initiële versie is ze te geel, in de up vind ik ze nu wat perkamentachtig overkomen.

                      Dat Dof verloop is overdreven door hier de volle opening van je objectief te gebruiken. Gezien de egale achtergrond was dat nergens voor nodig,
                      f4 of f5.6 was hier een betere keuze geweest imho !
                      Het is niet omdat een objectief nog scherp tekent bij volle opening dat je die daarom perse altijd op volle opening moet gebruiken
                      ik liep in de stad Gent en maakte nog andere beelden waar ik door de kleine dof de achtergrond wazig wou. Deze is ook nuttig bij een donkere omgeving mijn camera staat altijd voorrang op AV daardoor kan ik de iso op 100 laten staan en toch een goede belichting behouden. in uiterst donkere omgeving ga ik de iso opdrijven tot max 6000. Dat is een tip die ik gekregen heb van een Pro fotograaf die jaren voor de Knack heeft gewerkt en die nu les geeft aan ons. En ik heb gemerkt dat dat werkt. Als ik normaal alleen portretfoto maak bv in studio dan werk ik anders (zoals deze van puur Joke) dan staat mijn camera op manueel met sluitertijd 16O en meet met lichtmeter op spotmeting en zet dan het diafragma op de aangegeven waarde.Dan gebruik ik ook meestal een 85mm lens . Deze foto was niet voorzien maar wou de dame portretteren alles moet snel gaan daardoor heb ik mijn instelling niet veranderd.
                      Last edited by D.B.D; 25 september 2019, 20:36.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Russische toeriste in Gent

                        Dus was het toch geen witte achtergrond en dan begrijp ik de reactie van Peter, ik had beter op groot scherm gekeken alvorens te reageren blijkbaar.
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Russische toeriste in Gent

                          Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                          Dus was het toch geen witte achtergrond en dan begrijp ik de reactie van Peter, ik had beter op groot scherm gekeken alvorens te reageren blijkbaar.
                          dit heb ik niet gezegd, achtergrond was wel wit maar niet het wit van studioachtergrond, en heb hem bijgewerkt in ps wat toch niet verboden is

                          Comment


                          • #14
                            Re: Russische toeriste in Gent

                            Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
                            Meestal mooie vrouwen, en niet zuur zoals vele hier
                            Wat een zure reactie van u.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Russische toeriste in Gent

                              Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                              Wat een zure reactie van u.
                              van nature ben ik niet zo, maar soms door de vele commentaren die niets bijbrengen over het beeld, dan geef ik zo een reactie.Ik zal mij proberen in te houden

                              Comment

                              Working...
                              X