Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Honingbij gespot in Lovenhoek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Honingbij gespot in Lovenhoek

    Een poging tot het vastleggen van een honingbij die juist van een portie nectar heeft gesnoept
    Totaal niet mijn vakgebied, en geen ervaring met natuur of macro fotografie. Maar tijdens een aangename wandeling toch een poging gewaagd.
    Deze foto werd genomen met een 5D Mark ii en een canon 24-70 2.8 lens. 1/800 bij f/3.2 en ISO400

    Benieuwd naar jullie reacties

    “Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson

    Canon EOS 5D MKII -- Canon EOS 500D -- Canon 24-70 f/2.8 -- Canon 18-55 f/3.5-5.6 -- Canon 50mm f/1.8 -- Canon 70-200 IS f/2.8 -- Tokina 11-16 f/2.8

  • #2
    Re: Honingbij gespot in Lovenhoek

    Voor mij toch enkele minpuntjes hier:
    Ik had de bij liever vanuit een ander standpunt gezien.
    Verder is de bloem ook niet meteen het mooiste exemplaar .
    De foto is nogal ruizig...je had gerust een lagere ISO kunnen kiezen gezien je sluitertijd, lijkt me.
    www.erikthomas.be

    Comment


    • #3
      Re: Honingbij gespot in Lovenhoek

      Ik volg bovenstaande opmerkingen maar ik vig het toch een lovenswaardige poging.
      De ruis zal gezien het gebruikte objectief ook vooral met sterk tropen te maken hebben veronderstel ik.
      Bij insecten of bij dieren in het algemeen is het gewoonlijk beter de ogen scherp te hebben, hier was sat ook een pluspunt geweest
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Honingbij gespot in Lovenhoek

        Dank je wel voor de reacties. Ik volg jullie opmerkingen helemaal. ik neem deze tips mee voor de volgende keer ik nog eens de kans heb Aangezien we aan het wandelen waren met een groep had ik niet veel tijd om geduldig af te wachten tot Maya zich van haar beste kant liet zien Ik heb wel gemerkt dat je met dit soort fotografie veel geduld moet hebben maar dat geduld wel loont ,zoals bijna alles in het leven Fijne dag!
        “Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson

        Canon EOS 5D MKII -- Canon EOS 500D -- Canon 24-70 f/2.8 -- Canon 18-55 f/3.5-5.6 -- Canon 50mm f/1.8 -- Canon 70-200 IS f/2.8 -- Tokina 11-16 f/2.8

        Comment


        • #5
          Re: Honingbij gespot in Lovenhoek

          Wel mooi licht, kleuren en scherpte

          Comment

          Working...
          X