Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht : loofbossen in de Kempen, Limburg...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gezocht : loofbossen in de Kempen, Limburg...

    Weten jullie mooie loofbossen in de Kempen, Limburg, Brabant kortom op max 100 km van Herentals. Deze tijd van het jaar komen de mooie herfstkleuren er weer aan en graag zou ik daar wat foto's van nemen.
    Groetjes Vicky

  • #2
    Re: Gezocht : loofbossen in de Kempen, Limburg...

    Ik was zelf een weekje in omgeving Bergeijk/Lommel en ook gewandeld omgeving Dessel. De kleuren zijn daar nu echt schitterend, ook veel paddestoelen. Ik heb nog nooit zoveel vliegenzwammen gezien ! Lijkt me dat het niet moeilijk voor je moet zijn daar motieven te vinden. Ik ken je foto's, weet zeker dat je daar prachtexemplaren kunt maken
    groetjes
    Brigje
    Canon EOS 300D

    Comment


    • #3
      Re: Gezocht : loofbossen in de Kempen, Limburg...

      De lozerheide in (rara) Lozen is niet lelijk, verre van; Maar of de afstand nog binnen de range valt weet ik niet...

      Comment


      • #4
        Re: Gezocht : loofbossen in de Kempen, Limburg...

        Bossen in Bokrijk en Kiewit in de omgeving van de kinderboerderij

        Domi

        Comment


        • #5
          Re: Gezocht : loofbossen in de Kempen, Limburg...

          Laarbeekbos in Jette/Wemmel, Beverbos in Wemmel
          Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
          Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

          Comment


          • #6
            Re: Gezocht : loofbossen in de Kempen, Limburg...

            V. op de motor, V. in de ZOO, V. in het veld, V. aan het water, V. op vacantie, V, in hare hof, en nu V. in de bossen dat beloofd.

            En 't ventje volgde haar overal en zag dat het goed was, NA zijn pintje.

            Het Peerdsbos in Brasschaat zijn allemaal loofbomen!!

            Comment


            • #7
              Re: Gezocht : loofbossen in de Kempen, Limburg...

              De Merodese bossen in Herenthout (richting nijlen rijden vanuit Herenthout) zijn vrij uitgestrekt en moeten wel wat mooie beeldjes opleveren. beetje verder weg: provinciaal domein vrieselhof in oelegem.
              Groetjes.
              Nikon D70 + Sigma 18 - 125 mm F 3.5-5.6 DC
              ready to learn

              Comment


              • #8
                Re: Gezocht : loofbossen in de Kempen, Limburg...

                in RETIE het prinsenpark... Vele hektaren loofbossen en naaldbossen... Zeer goed onderhouden en veel beuk!!!
                gelegen tussen Retie en Geel, dus niet ver van Herentals.

                Retie...he meest landelijke dorp van Vlaanderen!
                http://www.tonjo.tk

                Comment


                • #9
                  Re: Gezocht : loofbossen in de Kempen, Limburg...

                  Iedereen hartelijk bedankt voor de reply's 'k Ga er een lijstje van maken en 'k hoop dat ik er nog dit jaar veel kan doen voor al de bladeren op de grond liggen.
                  @ tonjo : idd het Prinsenpark is heel mooi maar laatst hebben wij een wandeling gedaan langs de 'grote gracht' of de Collecteur en die vond ik prachtig met dat groene water en de mooie vijver in de buurt.
                  Groetjes Vicky

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gezocht : loofbossen in de Kempen, Limburg...

                    Vicky,
                    Zet maar bij op je lijstje:
                    -Heverlee bos, een prachtig beukenbos. klik hier
                    -Meerdaalwoud, een nog prachtiger , en dubbel zo groot, beukenbos klik hier

                    Dit is meer de Mac zijn streek, daarom ben ik verwonderd dat hij der nog niets over gezegd heeft.

                    PS. Voor mijn deur ligt ook een groot, beschermd bos, maar dat is meer een naaldbos, en dus niet wat je zoekt zeker? Anders laat je maar iets weten, dan nodig ik je graag eens uit (en de Celle ook natuurlijk)
                    Last edited by pcwiet; 25 oktober 2004, 20:30.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gezocht : loofbossen in de Kempen, Limburg...

                      Oorspronkelijk geplaatst door vicky
                      Iedereen hartelijk bedankt voor de reply's 'k Ga er een lijstje van maken en 'k hoop dat ik er nog dit jaar veel kan doen voor al de bladeren op de grond liggen.
                      @ tonjo : idd het Prinsenpark is heel mooi maar laatst hebben wij een wandeling gedaan langs de 'grote gracht' of de Collecteur en die vond ik prachtig met dat groene water en de mooie vijver in de buurt.
                      Idd de gracht is ook zeer mooi, daar rijd ik met de MBK nogal eens langs!
                      Wist je dat, toen er nog stroming op de gracht zat, dat er vissers uit de Ardnennen naar retie afzakten om daar te komen vissen...er bleek een overvloed aan vis te zijn op de gracht.
                      Als ik zelf foto's neem van mijn dorp, dan neem ik ze meestal gewoon ergens langs één van de vele neten voorbeeldje
                      Ja Retie is niet voor niks het dorp der 7 nethen!!!

                      En nu zal ik maar stoppen met stoefen over ons dorpke, want anders komen daar zoveel toeristen opaf eh ;-)
                      http://www.tonjo.tk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gezocht : loofbossen in de Kempen, Limburg...

                        Het "Broek" omgeving Mechelen? Indien intresse geef ik je wel de nodige coördinaten.
                        Hoewel de "Kempen" alleen al een leven lang inspiratie kan geven m.i..
                        Zeker met jouw talent.
                        mvg,
                        Ludo V.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gezocht : loofbossen in de Kempen, Limburg...

                          Bokrijk... zijn bossen genoeg.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gezocht : loofbossen in de Kempen, Limburg...

                            Merciekes PC Wiet,Tongo, Ludo en Mic

                            @ PCWiet : bedankt voor de links. In de Kempen zijn er veel naaldbossen maar die blijven heel het jaar door hetzelfde dus zou ik nu graag eens wat kleur van afstervende bladeren in mijn foto's krijgen

                            @ Tonjo : groot gelijk hebt ge ... Retie heeft een prachtige natuur maar 7 Nethen heb ik nog niet gevonden
                            Groetjes Vicky

                            Comment

                            Working...
                            X