Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon DPP en windows 10 64 BIT

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon DPP en windows 10 64 BIT

    Ik kan op de site van Canon DPP niet downloaden omdat ik Windows 10 64BIT gebruik.
    Toch een beetje raar vind ik dat.
    Ik heb onlangs de EOS 90D aangekocht en Adobe CS6 kent geen CR3 ook de gewone bridge niet het is enkel de Bridge CC die de foto's toont en dat is ook alles.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Canon DPP en windows 10 64 BIT

    Dat is volgens mij een fout van de site. Zelfs als je Windows 8 instelt geeft hij aan dat dit niet ondersteund word.
    Selekteer eens een andere camera, en kijk of het daarmee lukt.

    --
    mlap.
    T.T.

    Comment


    • #3
      Re: Canon DPP en windows 10 64 BIT

      Als ik google naar "Canon dpp 64-bit" kom ik hier terecht: https://www.canon-europe.com/support...=tcm:13-685313
      Nu, op dat moment weet de software al dat ik met MacOS werk, en zelfs met welke versie (Mojave). Al wat ik moet invullen is mijn toestel (in mijn geval een 7D):


      Trouwens, als ik daar 90D uit de lijst selecteer, krijg ik een andere versie te zien, nl. 4.10.50. Die heb ik uiteraard niet nodig, dus ik hou me bij 4.10.20.
      Nergens wordt vermeld dat dit een 64-bit versie is, maar ik ga downloaden en installeren. Verder zegt dit venster dat je een versie van DPP op je computer moet hebben, en die wordt normaal bijgeleverd als je een Canon toestel koopt.
      In het volgende venster wordt om het serienummer van mijn 7D gevraagd. Hou dus je serienummer bij de hand.
      En bij het installeren wordt er naar je regio gevraagd (Europe).
      Helpt dit?

      PS: ook bij de nieuwste versie wordt nergens vermeld dat dit een 64-Bit versie is. Maar ik krijg alvast geen waarschuwing, die ik wel krijg als ik een oudere versie (dpp 3.x) opstart.
      Last edited by LesC; 20 september 2019, 08:40.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Canon DPP en windows 10 64 BIT

        Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
        Dat is volgens mij een fout van de site. Zelfs als je Windows 8 instelt geeft hij aan dat dit niet ondersteund word.
        Selekteer eens een andere camera, en kijk of het daarmee lukt.

        --
        mlap.
        T.T.
        Ik kan geen andere camera selecteren omdat een 90D CR3 bestanden heeft.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Canon DPP en windows 10 64 BIT

          Ik vraag me af waarom Canon zo moeilijk met downloaden. Bij Nikon kan iedereen zo de software downloaden, maar alleen Nikon bezitters hebben er iets aan.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Canon DPP en windows 10 64 BIT

            Ok, heb ik "ergens" per toeval gevonden op het net.
            Moest de serienummer ingeven van mijn toestel en pas dan kon ik DPP "neerhalen".
            Hopelijk herkend die versie de CR3 bestanden.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Canon DPP en windows 10 64 BIT

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Ok, heb ik "ergens" per toeval gevonden op het net.
              Moest de serienummer ingeven van mijn toestel en pas dan kon ik DPP "neerhalen".
              Hopelijk herkend die versie de CR3 bestanden.
              Heb ik boven toch vermeld?
              In het volgende venster wordt om het serienummer van mijn 7D gevraagd. Hou dus je serienummer bij de hand.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Canon DPP en windows 10 64 BIT

                Ik dacht dat ik DPP 3 & 4 zelfs gedownld heb met het serienummer van mijn oude 400D ...

                Comment


                • #9
                  Re: Canon DPP en windows 10 64 BIT

                  Sorry Les, heb er over gelezen.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon DPP en windows 10 64 BIT

                    Belangrijkste is dat je probleem opgelost is, niet?
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon DPP en windows 10 64 BIT

                      In DDP klikken op help en daar updates selecteren, daarna op het gedownloade bestand klikken en alles laten installeren, bij mij lukte het zelfs met mijn oude 60D nummer.

                      Comment

                      Working...
                      X