Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Memphis Belle B17

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Memphis Belle B17

    De beroemde bommenwerper uit de film bij opstijgen in Antwerp airport





    Bedankt voor het kijken en de reacties...
    Last edited by stevwout; 17 september 2019, 12:28.
    de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
    Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

  • #2
    Re: Memphis Belle B17

    Jammer dat er geen beweging in de propellers zit,verder wel leuke platen.

    Mvg Yves
    What you see is what you get

    Comment


    • #3
      Re: Memphis Belle B17

      Een alerte spotter !

      Vooral de eerste is prachtig tegen de wolkenhemel .

      Comment


      • #4
        Re: Memphis Belle B17

        die eerste is GEWELDIG!
        De gustibus et coloribus non est disputandum
        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

        Comment


        • #5
          Re: Memphis Belle B17

          zeer mooi, de eerste is echt top.
          D 7500 > 16/85 > 70/300>105
          https://www.behance.net/joscaeymae0afa
          Grt. Jos

          Comment


          • #6
            Re: Memphis Belle B17

            Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
            Jammer dat er geen beweging in de propellers zit,verder wel leuke platen.

            Mvg Yves
            klopt, het was de eerste keer dat ik propellor vliegtuigen fotografeerde, en ben er pas achteraf achter gekomen dat dat de foto iets minder gevoel van snelheid geeft. Is wel een moeilijke balans om het vliegtuig enerzijds te "bevriezen" en anderzijds de propellors bewging te geven, lijken me tegengestelde instellingen. Enig idee welke sluitertijden je nodig hebt om die propellors wat meer beweging te geven? ik zit momenteel op 1/1600 tot 1/1250 sec met deze foto's...
            de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
            Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

            Comment


            • #7
              Re: Memphis Belle B17

              Oorspronkelijk geplaatst door stevwout Bekijk bericht
              Enig idee welke sluitertijden je nodig hebt om die propellors wat meer beweging te geven? ik zit momenteel op 1/1600 tot 1/1250 sec met deze foto's...
              Om mooi draaiende propellers te verkrijgen moet je rekenen op een sluitertijd tussen ongeveer 1/80 tot 1/125 dat hangt af van de snelheid van het vliegtuig.
              Een goeie panning techniek zal ook het verschil maken

              Mvg Yves
              What you see is what you get

              Comment


              • #8
                Re: Memphis Belle B17

                mooie opnames knap !!! over de propellers is reeds gezegd !!! grts Jozef
                Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                Comment


                • #9
                  Re: Memphis Belle B17

                  Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
                  Om mooi draaiende propellers te verkrijgen moet je rekenen op een sluitertijd tussen ongeveer 1/80 tot 1/125 dat hangt af van de snelheid van het vliegtuig.
                  Een goeie panning techniek zal ook het verschil maken

                  Mvg Yves
                  ok weer wat bijgeleerd, thx!! Met 1/80 sec zal de panning inderdaad heel goed moeten zijn om de snel vliegende toestellen scherp te krijgen...
                  de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                  Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

                  Comment


                  • #10
                    Re: Memphis Belle B17

                    Vloog je mee in een ander toestel of heb je deze in een wolkenfoto geplakt? Ik vroeg het me af omdat je bij de tweede foto een egale lucht hebt en bij de eerste barst het van de wolken.
                    Als opnamesnelheid vind ik 1/80 s vrij lang hoor voor de propellers, ik kom er meestal met 1/200 s.
                    http://www.paulvanrooy.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Memphis Belle B17

                      Oorspronkelijk geplaatst door Vropa Bekijk bericht
                      Vloog je mee in een ander toestel of heb je deze in een wolkenfoto geplakt? Ik vroeg het me af omdat je bij de tweede foto een egale lucht hebt en bij de eerste barst het van de wolken.
                      Als opnamesnelheid vind ik 1/80 s vrij lang hoor voor de propellers, ik kom er meestal met 1/200 s.
                      de eerste is getrokken bij opstijgen, en naar de horizon toe. De tweede is recht naar boven, ongeveer een half uur later toen hij op grotere hoogte passeerde. Aangezien het nogal wisselvallig weer was, veranderden de omstandigheden inderdaad nogal snel. Maw, geen truukjes toegepast
                      de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                      Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

                      Comment


                      • #12
                        Re: Memphis Belle B17

                        Je mag trucjes toepassen hoor, je moest eens weten hoeveel dat gebeurd. Nog wat oefenen op snelheid en beweging en je komt er wel. Goede opnames.
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Memphis Belle B17

                          knap hoor - het was de laatste keer dat deze gevlogen heeft zag ik op het nieuws
                          Peter
                          mijn website : klik

                          Comment

                          Working...
                          X