Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aan het strand van Bredene

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aan het strand van Bredene

    Was geen naakte ziel te bespeuren...

    (Ik ben precies al 3 jaar niet meer op het forum geweest...
    Sinds kort wil ik me weer meer met fotografie bezighouden dus zal ik hier weer vaker vertoeven.)



    www.erikthomas.be

  • #2
    Re: Aan het strand van Bredene

    Deze valt precies niet zo in de smaak. Ik had graag geweten of het de leegte/bewerking/compositie/tijdstip van de dag is?

    Alvast bedankt.
    www.erikthomas.be

    Comment


    • #3
      Re: Aan het strand van Bredene

      Beetje leeg denk ik - mist een beetje een blikvanger (strandstoel, steen, staketsel, gras, ...)
      Door voor zwart/wit te kiezen versterk je het gevoel van leegte nog ook
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: Aan het strand van Bredene

        De leegte benadrukken was inderdaad het opzet...maar misschien niet interessant genoeg.
        www.erikthomas.be

        Comment


        • #5
          Re: Aan het strand van Bredene

          Voor mij dank zij die diagonale ribbels een mooi minimalistisch lijnenspel met een passend luchtje dat zich ook niet gaat opdringen.
          Een schelp of een pluimpje ergens vooraan op een sterk punt maar dan ook niet al te groot in beeld had het net iets aantrekkelijker kunnen maken
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Aan het strand van Bredene
            • Titel is verwarrend. Met zo een titel denk ik aan massatoerisme
            • Compositie is niet sterk. Het oog wordt nergens naar toe geleid.
            • licht is fout. Hard morgenlicht komt in mijn gedacht
            • Waarom Zw/W: de kleurenvariant is al min of meer monochroom
            • Oogt bewerkt/korrelig/uitvergroot


            Mijn mening. Veel beginners denkendat 'bewerken' een paradigma is.
            Als je foto in RAW niet de moeite is -> vuilbak.
            Veel mensen forceren hun foto door dat dan te 'bewerken'. Ik spreek hier over de horizon recht zetten of een uitstekende struik in de hoek weg te croppen. Alhoewel ...

            YMMV
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

            Comment


            • #7
              Re: Aan het strand van Bredene

              Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
              Voor mij dank zij die diagonale ribbels een mooi minimalistisch lijnenspel met een passend luchtje dat zich ook niet gaat opdringen.
              Een schelp of een pluimpje ergens vooraan op een sterk punt maar dan ook niet al te groot in beeld had het net iets aantrekkelijker kunnen maken
              Bedankt voor de tip!
              www.erikthomas.be

              Comment


              • #8
                Re: Aan het strand van Bredene

                Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                • Titel is verwarrend. Met zo een titel denk ik aan massatoerisme
                • Compositie is niet sterk. Het oog wordt nergens naar toe geleid.
                • licht is fout. Hard morgenlicht komt in mijn gedacht
                • Waarom Zw/W: de kleurenvariant is al min of meer monochroom
                • Oogt bewerkt/korrelig/uitvergroot


                Mijn mening. Veel beginners denkendat 'bewerken' een paradigma is.
                Als je foto in RAW niet de moeite is -> vuilbak.
                Veel mensen forceren hun foto door dat dan te 'bewerken'. Ik spreek hier over de horizon recht zetten of een uitstekende struik in de hoek weg te croppen. Alhoewel ...

                YMMV
                Bedankt voor je feedback.
                De keuze voor ZW/W is gemaakt om de contrasten in het zand te versterken en zo toch een getextureerd strand te verkrijgen. Het contrast met de zachte lucht kwam zo beter tot z'n recht vond ik. Het klopt dat het geen ochtend of avondlicht is, maar het harde licht droeg volgens mij bij tot textuur op het strand.
                Ik volg dat er zoals Frakske al aangaf misschien een interessant element ontbreekt in de foto. Dus dat neem ik mee!
                Ik vond het echter geen prullenbakfoto, maar misschien ligt mijn lat (nog) te laag...
                In verband met de korreligheid: de foto is zeker niet uitvergroot, enkel lichtjes gecropt. Ik vermoed dat oververscherping die blijkbaar standaard te hoog stond ingesteld het effect dat jij bedoelt heeft veroorzaakt. Ik plaats nog wel een update met minder verscherping, maar ik begrijp op basis van jouw feedback dat dit niet jouw goesting is . Bedankt om je mening te delen.
                www.erikthomas.be

                Comment


                • #9
                  Re: Aan het strand van Bredene

                  Goh, ik volg de bovenstaande commentaren wel, maar door het totaal ontbreken van een onderwerp vind ik het een heel rustige foto geworden. Iets om in een lounge bar te hangen.
                  Ik vind het stukje zee dan meer storen. Dat had van mij iets meer mogen zijn, of net helemaal weg.
                  Zo zie je maar weer, smaken verschillen.
                  https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aan het strand van Bredene

                    Misschien was een horizontale versie beter geweest? Ik volg dat een onderwerp het desolate effect zou versterken. Misschien een dorre tak?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aan het strand van Bredene

                      Bedankt voor de tips!
                      www.erikthomas.be

                      Comment

                      Working...
                      X